مروری بر معروف ترین نقل قول های دیگو مارادونا؛ از گل دست خدا تا حس مصرف مواد مخدر

به گزارش وبلاگ چاپارها، خبرگزاری خبرنگاران- اسطوره آرژانتینی جهانی فوتبال در 60 سالگی به علت سکته قلبی درگذشت و جهان را به شوک فرو برد.

مروری بر معروف ترین نقل قول های دیگو مارادونا؛ از گل دست خدا تا حس مصرف مواد مخدر

به گزارش وبلاگ چاپارها، مارادونا در زمین چمن نماد فقر جنوب بود که در مقابل قدرتهای شمال یعنی میلان آریگو ساکی ایستاده بود و پیروز بود. در جام جهانی 1986 و با پیروزی آرژانتین مقابل انگلیس نبوغ دیگو به اوج رسید. مارادونا همچون قهرمان ادویسه با یک حس ملی گرایی درونی دو گلی به ثمر رساند که هرگز از خاطره جمعی فوتبال حذف نخواهد شد. یک گل استثنایی و تاریخی و یک گل که با تقلب به ثمر رسید ولی تاریخی شد.

مارادونا در زندگی شخصی اش هم سوپرمن بود و سه بار از قعر برخاست و این اصلاً ساده نیست. قدرت بدنی او را تنها می توان با نبوغ فوتبالی اش مقایسه کرد. با اینکه همه افراط های دیگو روی فوتبالش تاثیر منفی می گذاشت ولی مارادونا اجازه نداد استعداد فوتبالی و درخشش او در زمین چمن تحت تاثیر قرار بگیرد. وقتی اسم مارادونا می آید دو احساس همزمان قلب دوست داران فوتبال را می فشارد: تحسین و ستایش؛ حسرت و اندوه. حتی توپ فوتبال که امروز صاحب اصلی اش را از دست داده در غم او ملول است. کسانی مثل ما که او را از نزدیک می شناسیم بیشتر از همه برای دیگو گریه می کنیم. دیگوی بزرگی که این اواخر زیر بار سنگین اسطوره مارادونا و افراط های زندگی شخصی اش پشت خم کرده بود. خداحافظ کاپیتان بزرگ.

در ادامه نگاهی داریم به نقل قول های مشهور دیگو مارادونا:

فقر

فقر بد است، سخت است. طعمش را چشیده ام. فقر باعث می شود همه چیزهایی که می خواهید، صرفا یک رویا باشد. اگر کسانی که ثروت زیادی دارند، کمی کم تر داشتند و اگر کسانی که چیزی ندارند، کمی بیشتر داشتد، عدالت بیشتری برقرار می شد.

گل دست خدا به انگلیس

قسمتی از این گل با سر دیگو و قسمت دیگری از آن با دست خدا زده شد.

پیراهن شماره 10

مهم نیست چه اتفاقی بیفتد و مهم نیست که کسی سرمربی باشد. شماره 10 همیشه مال من خواهد بود.

بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه در سال 2004

زندگی ام به یک تار مو بند بود. در حال ورود به تونل مرگ بودم که هواداران بوکا جونیورز مرا عقب کشیدند. پشت سر آن ها هم هواداران ریورپلاته، سن لورنزو، ریسینگ، هوراکان و ایندیپندنته آمدند.

محرومیت و از دست دادن جام جهانی 1994

پاهایم را بریدند و نگذاشتند از خودم دفاع کنم. من مواد مخدر مصرف نکردم. نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. قسم می خورم دوپینگ نکردم اما آن ها به حرفم توجه نمی کنند.

ایمان به خدا

من نسبت به بقیه برتری دارم زیرا خواست خدا بوده است. خدا باعث شده من خوب بازی کنم. او وقتی متولد شدم، این توانایی را به من داد. به همین دلیل است که هر وقت وارد زمین می شوم، صلیب می کشم. اگر این کار را نکنم، یعنی به خدا خیانت کرده ام.

علاقه به فرزندان

اگر شرکای زندگی دخترانم اشک آن ها را 2 یا 3 بار در بیاورند، برایشان واقعه ناگواری پیش می آید.

کریستیانو رونالدو

دقت کرده اید کریستیانو رونالدو چقدر سرحال است؟ او گل می زند و به شما شامپو می فروشد

فوتبال

فوتبال زیباترین و سالم ترین ورزش دنیاست. فوتبال نباید تاوان اشتباهات مرا بدهد. توپ تقصیری ندارد و کثیف نمی شود.

بستری شدن در آسایشگاه روانی

دیوانگی واقعا ترسناک است. در آسایشگاه روانی، من حس جک نیکولسون در فیلم دیوانه از قفس پرید را داشتم. در آن بیمارستان، مردی بود که فکر می کرد رابینسون کروزو است و وقتی من می گفتم مارادونا هستم، هیچ کس حرفم را باور نمی کرد*

*در ایران، این نقل قول با اغراق های زیادی بین مردم پیچیده است که اثری از این نقل قول در وب سایت های معتبر یافت نشد و به احتمال زیاد، جعلی است: این جا آدمای زیادی هستند که همه دیوانه اند، یک نفر می گوید من چه گوارا هستم، همه باور می کنند، دیگری می گوید من گاندی ام، همه باور می کنند اما وقتی من می گفتم که من مارادونا ام همه می خندیدند و می گفتند: هیچ وقت، هیچ کس، مارادونا نمی شود...و من از مردم خجالت می کشم که چه به سر خودم آوردم.

انتقاد از مدیران باشگاه ها

فوتبال مرا آزار نمی دهد اما افرادی که آن را احاطه کرده اند، چرا. این که بعضی مدیران بیش از باشگاه شان برای دریافت یک عکس با شخصی مشهور تلاش می کنند، برایم آزار دهنده است.

حس مصرف مواد مخدر

در ابتدا، مواد شما را سرخوش می کند؛ درست مثل حس قهرمانی. بعد با خودتان فکر می کنید فردا که دیگر مهم نیست چون من امروز قهرمان شدم.

مقایسه با پله

اگر پله بتهوون فوتبال باشد، من رانی وود، کیث ریچاردز و بونوی فوتبال هستم چون من بخش پرشور فوتبال بودم.

مرگ

اگر بمیرم، بازهم می خواهم متولد شوم و دوباره فوتبالیست شوم. دوباره بازهم می خواهم دیگو آرماندو مارادونا شوم. من کسی بودم که ملت را شاد کردم و همین برایم کافی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مروری بر معروف ترین نقل قول های دیگو مارادونا؛ از گل دست خدا تا حس مصرف مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر معروف ترین نقل قول های دیگو مارادونا؛ از گل دست خدا تا حس مصرف مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید