صدیقی: تست دوپینگ یکی از بانوان ووشو کار مثبت شده است

به گزارش وبلاگ چاپارها، رئیس فدراسیون ووشو از مثبت شدن تست دوپینگ یکی از بانوان ووشوکار اطلاع داد.

صدیقی: تست دوپینگ یکی از بانوان ووشو کار مثبت شده است

به گزارش ، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره اعلام دوپینگ قلی پور و تقوی بعد از گذشت 2 سال اظهار کرد: همان طور که اشاره شد موضوع دوپینگ این 2 ورزشکار مربوط به مسابقات جام دنیای 2018 چین است و بعد از آنالیز، نمونه ها به ورزشکاران اعلام شد. همچنین یکی از ورزشکاران درخواست نمونه B کرد و دیگری خواهان ارائه دفاعیات خود شد.

او درباره شایعه دوپینگ یکی از بانوان ووشوکار بیان نمود: بله یکی از ورزشکاران ما که در سال 2019 در مسابقات قهرمانی دنیا حضور داشته است نمونه دوپینگش مثبت بوده است، اما همچنان در حال آنالیز است و هنوز رای صادر نشده و به ما هم اعلام نکرده اند.

صدیقی بیان نمود: در مجموع بین رفت و آمد های زیادی که درباره قلی پور و تقوی با کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دنیای صورت گرفت، بعد از 6، 7 ماه حکم این 2 نفر در سال 2019 به آن ها ابلاغ شد و آن ها 4 سال محروم شدند. طبق قوانین بین المللی هر مجموعه ای که مسئولیت کنترل دوپینگ برعهده دارد، باید اعلام نتیجه را مدیریت کند. فدراسیون دنیای این موضوع را در سایت خود قرار داد و از آن تاریخ در دسترس همگان بوده است، اما بنا به دلایلی این خبر روز سه شنبه منتشر و پیکان اتهامات به سمت فدراسیون ووشو نشانه گرفته شد که چرا این موضوع را اعلام نکرده است.

صدیقی اظهار کرد: در این سال ها برای فدراسیون ووشو مسابقات دنیای خیلی مهم بوده است و ورزشکارانی که در این رقابت ها قهرمان می شوند در نهایت برای حضور در مسابقات جام دنیای دعوت می شوند. به هر حال جام دنیای ووشو اولویت دوم فدراسیون است. ما در مسابقات جام دنیای 2018 در مجموع 7 طلا و یک نقره بدست آوردیم که بعد از اعلام نتیجه تست دوپینگ 2 ملی پوش همچنان مقام قهرمانی را به طور مشترک با چین داریم. همچنین پنهان کاری صورت نگرفته است و ما مسئول اطلاع رسانی این موضوع نبودیم.

رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: آرای دوپینگ قلی پور و تقوی یک سال و نیم است که در سایت فدراسیون دنیای بوده، اما هیچ کس به سراغ این خبر نرفته است. بهتر است رسانه ها وظیفه خود را انجام می دادند تا به ما اتهام نزنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدیقی: تست دوپینگ یکی از بانوان ووشو کار مثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدیقی: تست دوپینگ یکی از بانوان ووشو کار مثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید