همه اخبار و مقاله ها

تولید برق با الهام از کرکس، عکس

نگاهی دقیق به کرکس کندر آند یا رُخ کرکس آند باعث شد تا دانشمندان بتوانند با الهام از شکل بال های این پرنده و بهینه سازی طراحی تیغه های توربین، تولید انرژی را تا 10 درصد افزایش می دهد.

29 فروردین 1403

مسجد جامع عتیق اصفهان آسیب شناسی می شود

مدیر فنی و مهندسی قطار شهری اصفهان گفت: مسجد جامع عتیق پس از ارائه مطالعات دانشگاه علم و صنعت درخصوص عبور خط مترو، آسیب شناسی می شود.

18 اسفند 1402

مشخصات و سرعت چیپست دایمنسیتی 9400 فاش شد

اخیراً شایعات زیادی درباره پردازنده نو دایمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک منتشر شده است. انتظار می رود این شرکت همچنان برای طراحی CPU و GPU با ARM همکاری کند. حالا به لطف انتشار مشخصات و سرعت عملکرد این چیپست از طریق یکی از افشاگران مشهور به نام Digital Chat Station، می توانیم...

2 اسفند 1402

رایج ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن از نظر تور گردانان حرفه ای

ویزا مجوز ورود به هرکشوری است و شینگن ویزای ورود به اتحادیه اروپا و 27کشور است. در ادامه مطلب رایج ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن از نظر تور گردانان حرفه ای را بیان می کنیم.

18 بهمن 1402

خاص ترین لیموزین جهان که نماد تجمل و ولخرجی است، عکس

روزیاتو نوشت: لیموزین خارق العاده ای که از شش دستگاه کادیلاک الدورادو مدل 1976 ساخته شده، با 30.5 متر طول به عنوان درازترین خودروی جهان شناخته می شود.

5 بهمن 1402

طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی

اگر پیاز، روغن، نمک و حدود یک ساعت وقت دارید، پس حتما دست به کار شوید و پیاز کاراملی شده را برای غذاهایتان بخصوص ساندویچ ها آماده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیاز داغ چیپسی که سریع ترین روش تهیه پیاز سرخ شده است را آموزش داده بودیم اما اینجا می خواهیم...

9 دی 1402

ارائه توضیحاتی درباره پرونده هایی که برای ثبت در لیست یونسکو انتخاب شده اند

ایلنا/ براساس خبرهای واصله، ارائه توضیحاتی درباره پرونده هایی که برای ثبت در لیست یونسکو انتخاب شده اند، صورت پذیرفت.

29 آبان 1402

این فینگرفود ساده و خوشمزه را برای صبحانه درست کنید و لذت ببرید

لقمه قارچ و تخم مرغ یکی از انواع فینگر فود های خوشمزه و ساده است که بسیار مناسب صبحانه می باشد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

31 شهریور 1402

شمس شعر دهه 70 غروب کرد، هم نسلانش درباره اش چه گفتند؟

شمس آقاجانی در دهه 70 به همراه چهره­ هایی مانند بهزاد خواجات، علی عبدالرضایی، حافظ موسوی، رضا چایچی، مهرداد فلاح، رویا تفتی، رزا جمالی، پگاه احمدی، ابوالفضل پاشا، فریاد شیری، مهرنوش قربانعلی و بهزاد زرین­ پور، شعر این دهه را به خوبی و با درخشش نمایندگی...

19 شهریور 1402

مرده ها در این قبرستان دفن نمی شوند! ، روایتی متفاوت از خرافات عجیب و غریب

هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی سینما جوان با نمایش و آنالیز فیلم کوتاه مطرود از شبکه مستند پخش می گردد. این فیلم کوتاه روایتی عجیب از دل یک روستای دورافتاده است.

4 شهریور 1402

ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

31 مرداد 1402

11 عنصر جدانشدنی بازی ها که به خاطر سیاهچاله ها و اژدهایان وجود دارند

بازی های ویدیویی به یکی از بانفوذترین رسانه های هنری و تفریح در دنیای مدرن تبدیل شده اند. به نظر می رسد که بازی های ویدیویی پیروز شده اند به نوعی راه خود را به زندگی روزمره ما پیدا نمایند: از عناوین تراز اولی چون اسکایریم (Skyrim) و ندای وظیفه گرفته تا بازی...

19 مرداد 1402

شکارچیان نهنگ، چه کسانی هستند؟

شاید به جرأت بتوان گفت شکارچیان نهنگ یکی از شجاع ترین وبی رحم ترین صیادان روی زمین هستند؛ آنها یک تنه به استقبال خطر می روند.

30 تیر 1402

با این ترفندها آشپزخانه خود را دوبرابر کنید

آیا واقعا کسی را می شناسید که فضای آشپزخانه برایش کافی باشد و کابینت و محل نگهداری از وسایل آشپزخانه برایش راضی کننده باشد؟ ما هم نمی شناسیم.

19 تیر 1402

کشف مقبره های 3 هزار ساله در چین با آثار هنری شگفت انگیز

منشاء اسرارآمیز ظروف برنزی باستانی که در بخشی از شمال چین یافت شده شاید با کشف ویرانه های یک شهر کامل عصر برنز در این منطقه ارتباط داشته باشد.

13 تیر 1402

جمله هایی که نباید به شوهرتان بگویید

ماجرای زنان ونوسی و مردان مریخی را که یادتان هست؟ کتاب از انواع و اقسام تفاوت های زن ها و مردها می گفت و سعی می کرد ترجمه ای باشد برای حرف ها و رفتارهای آنها در مقابل همدیگر.

5 تیر 1402

حروف نام تو در بازار کتاب

به گزارش خبرنگاران ، عمده غزل های این مجموعه، غنایی اند که هر کدام از زاویه ای متفاوت به عشق و آثار آن بر عاشق نگریسته اند.

28 خرداد 1402

قدیمی ترین قبرهای دنیا متعلق به انسان نیستند! ، آیا هومونالدی ها قادر به اندیشیدن بودند؟

اخیرا دانشمندان پیروز به کشف محل دفن هومونالدی ها شده اند که بسیار از اولین موارد مربوط به هوموساپینس ها قدیمی تر و متعلق به 200 هزار سال پیش از میلاد مسیح است.

20 خرداد 1402

فدراسیون فوتبال پای تصمیمش نماند، بازگشت مربی جنجالی و هک شده پس از برکناری رسمی شد!

مربی جنجالی تیم ملی فوتبال با وجود برکناری اش در ایام نوروز بار دیگر به جمع دستیاران امیر قلعه نویی اضافه شده است.

2 خرداد 1402

ناشر تخصصی کتاب های آموزش عالی با 12 اثر نو به نمایشگاه کتاب آمد

مینا عظیمی مدیر انتشارات مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در گفت و گو با خبرنگاران درباره تازه های این انتشارات در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی سال جاری در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با 12 اثر...

21 اردیبهشت 1402
تعداد: (914)