اخراج بیش از 8800 کودک مهاجر از آمریکا به بهانه کرونا

به گزارش وبلاگ چاپارها، دولت ترامپ از اواخر ماه مارس تا به امروز بیش از 8800 کودک مهاجر را به بهانه اجرای قوانین مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا اخراج کرده است.

اخراج بیش از 8800 کودک مهاجر از آمریکا به بهانه کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چاپارها به نقل از رویترز، اسناد دادگاه نشان می دهد دولت دونالد ترامپ از 20 مارس تا به امروز بیش از 8800 کودک مهاجر بدون همراه در مرز مکزیک-آمریکا را به بهانه قوانین مربوط به محدود کردن شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده، اخراج کرده است.

بر اساس این گزارش دولت ترامپ از ژوئن تا به امروز آمار دقیق مربوط به بچه ها مهاجر اخراج شده را اعلام نکرده است. در آن زمان حدود 2 هزار کودک مهاجر توسط دولت ترامپ اخراج شده بود.

فعالان حقوق مهاجران بر این باورند که احتمالا تعداد بیشتری از بچه ها مهاجر در معرض این قوانین محدودکننده قرار داشته اند ولی ابعاد گسترده اخراج بچه ها مهاجر تا روز جمعه فاش نشده بود.

دولت ترامپ از 21 مارس قوانین جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مرز مکزیک و آمریکا اجرا کرده است.

دولت آمریکا اعلام کرده است که قوانین جدید با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری مهاجران و همین طور در بین جمعیت ساکن در مناطق مرزی آمریکا اتخاذ و اجرا شده است.

ترامپ که تلاش زیادی را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده ، مقابله با مهاجرت غیرقانونی را یکی از مهمترین اولویت های کاری اش اعلام کرده است.

فعالان حقوق مهاجران معتقدند که قوانین جدید مهاجران و به خصوص بچه ها را با خطر بسیار بزرگی روبرو خواهد کرد.

دولت آمریکا بسیاری از بچه ها را در هتل های مرزی نگهداری کرده است.

دالی گی قاضی فدرال در لس آنجلس اخیرا به دولت ترامپ دستور داده است تا به بازداشت و نگهداری غیرقانونی بچه ها مهاجر در اتاق های هتل خاتمه دهد.

قاضی فدرال تاکید کرده است که بچه ها خردسال در این هتل ها تحت حمایت قانونی و حقوقی در چارچوب قوانینی قرار دارند که برای بچه ها مهاجر بازداشت شده در آمریکا تصویب و اجرا می شود.

بر اساس قوانین آمریکا، امکان دسترسی بچه ها به وکیل تضمین شده و دولت باید آنها را در مکان های امن از نظر بهداشت و سلامت نگهداری کند و در عین حال فرایند آزادی آنها از بازداشت را پیگیری کند.

این قاضی فدرال اضافه نمود: استفاده از هتل ها به عنوان مراکز بازداشت و نگهداری، نقض قوانین و توافقنامه های مربوط به نگهداری از بچه ها مهاجر به شمار می رود چرا که اتاق های هتل قابلیت نظارت کافی را ندارد و از استانداردهای بهداشتی لازم برای نگهداری بچه ها به خصص در بحبوحه شیوع ویروس کرونا برخوردار نیست.

بین ماه های مارس تا جولای حداقل 660 کودک مهاجر که 577 نفر آنها بدون همراه هستند، در بیش از 25 هتل در مناطق مرزی تحت بازداشت و نگهداری قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اخراج بیش از 8800 کودک مهاجر از آمریکا به بهانه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج بیش از 8800 کودک مهاجر از آمریکا به بهانه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید