10 مورد از زیباترین و معروفترین کاخ های ریاست جمهوری جهان

به گزارش وبلاگ چاپارها، قیام برای رئیس جمهور شدن یک ملت مسلماً متمایزترین و برترین افتخاری است که می توان تصور کرد. با این حال، مزایای بسیاری نیز برای چنین موقعیت قدرتمندی وجود دارد. این بزرگان نه تنها با هواپیماهای برجسته ای مانند ایر فورس وان به سراسر دنیا سفر می نمایند، بلکه هر جا که پا بگذارند به عنوان مهمان افتخاری با آنها رفتار می گردد. هیچ یک از مزیت های رئیس جمهور بودن، شاید به مقدار عمارت های باشکوهی که در دوران تصدی خود در آن زندگی می نمایند، ارزشمند نباشد. و ملت ها اغلب از این بناهای شگفت انگیز به عنوان وسیله ای برای نشان دادن هویت فرهنگی خود به دنیا استفاده می نمایند. در اینجا ما به آنالیز 10 مورد از زیباترین کاخ های ریاست جمهوری می پردازیم.

10 مورد از زیباترین و معروفترین کاخ های ریاست جمهوری جهان

برای شرکت در تور اروپا با آژانس وبلاگ چاپارها تماس بگیرید.

1.کاخ الیزه، پاریس، فرانسه

کاخ الیزه پاریس که در سال 1722 افتتاح شد، از سال 1848 اقامتگاه رسمی رئیس جمهور فرانسه بوده است. این ساختمان که به وسیله آرمان کلود موله ساخته شده است، نمونه ای خیره کننده از معماری کلاسیک است. با شرکت در تورهای فرانسه از این کاخ تماشا کنید.

2.کاخ کرملین، مسکو، روسیه

کرملین مسکو یک مجتمع مستحکم به مساحت 68 هکتار است که در قلب شهر ساخته شده است. کرملین که در خاتمه قرن پانزدهم ساخته شد، دوره های مختلفی از نوسازی را دید، زیرا حاکمان مختلفی قدرت را در کشور به دست گرفتند. امروزه این مجموعه محل زندگی رئیس جمهور روسیه است.

3.کاخ رئیس جمهور ترکیه، آنکارا، ترکیه

کاخ رئیس جمهور ترکیه که در مرکز آنکارا واقع شده است، به سبک سلجوقیان طراحی شده است (سلجوقیان بین قرن های 11 و 13 بر بخش هایی از خاورمیانه حکومت می کردند). مساحت این مجموعه در مجموع 3.2 میلیون فوت مربع است.

4.کاخ سفید، واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا

پس از اینکه آتش سوزی سال 1814 کاخ اصلی را نابود کرد، کاخ سفید تازه در سال 1817 به خاتمه رسید. کاخ سفید به عنوان خانه رئیس جمهور مستقر ایالات متحده، شامل 132 اتاق، 35 حمام و شش سطح است. برای پوشاندن نمای تمام سفید 570 گالن رنگ ضروری است.

5.کاخ بلوو، برلین، آلمان

کاخ Bellevue برلین در کشور آلمان که در سال 1786 تکمیل شد، به وسیله معمار آلمانی میشل فیلیپ دنیل بومان به سبک نئوکلاسیک ساخته شد. اگرچه این ساختمان همواره در اختیار دولت بوده است، اما تنها در سال 1994 به اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری تبدیل شد.

6.کاخ هافبورگ، وین، اتریش

کاخ هافبورگ در وین که در سال 1279 به خاتمه رسید، نمونه ای شگفت انگیز از معماری باروک است. این ساختمان که به وسیله Johann Bernhard Fischer von Erlach طراحی شده بود، زمانی مقر پادشاهان امپراتوری روم مقدس ملت آلمان و بعلاوه اقامتگاه امپراتور اتریش تا سال 1918 بود. امروز، این ساختمان خانه رئیس جمهور اتریش است.

7.کاخ ریاست جمهوری، هانوی، ویتنام

کاخ ریاست جمهوری در هانوی خانه رسمی رئیس جمهور ویتنام است. ساختمان Beaux Arts که در سال 1906 به وسیله معمار فرانسوی آگوست هانری ویلدیو تکمیل شد، با رنگ زرد روشن رنگ آمیزی شده است.

8.قلعه پراگ، پراگ، جمهوری چک

قلعه پراگ اقامتگاه رسمی رئیس جمهور جمهوری چک است. این ساختمان که ترکیبی از معماری رنسانس و گوتیک است، متعلق به قرن نهم است. قلعه پراگ با مساحتی حدود 754000 فوت مربع، بزرگترین مجموعه قلعه در دنیا است.

9.کاخ ریاست جمهوری سورینام، پاراماریبو، سورینام

کاخ ریاست جمهوری سورینام که در سال 1730 ساخته شد، به سبک استعماری هلندی ساخته شد. این کشور آمریکای جنوبی تا دهه 1970 مستعمره هلند بود.

10.کاخ باکینگهام، لندن، بریتانیا

این کاخ که در سال 1705 به عنوان خانه شهری برای دوک باکینگهام ساخته شد (از این رو به این نام خوانده می گردد)، تقریباً یک موزه زنده است. آنقدر پر از سلطنت است که وقتی وارد آنجا می شوید احساس می کنید یک پادشاه/ملکه هستید.

منبع: ژیوار

به "10 مورد از زیباترین و معروفترین کاخ های ریاست جمهوری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از زیباترین و معروفترین کاخ های ریاست جمهوری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید