بررسی شاخص های آموزش و پرورش گیلان
به گزارش وبلاگ چاپارها، با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نشست تخصصی بررسی شاخص های آموزش و پرورش گیلان در بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های وبلاگ چاپارها از رشت، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بر اساس شاخص های ارائه شده به رغم همه مسائل، گیلان رتبه خوبی در آموزش و پرورش دارد.
او افزود: در سفر دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به استان گیلان مسائل احصا شد و تلاش میکنیم سهم بودجه این استان، سال آینده در بخش آموزش و پرورش افزایش یابد.
در ادامه این نشست احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس فرصتی برای رسیدگی به مسائل این بخش است تا در بودجه سال آینده بر اساس شاخص های این استان تصمیم گیری شود.
جبار کوچکی نژاد، دیگر نماینده مردم رشت هم با بیان اینکه اجرای طرح رتبه بندی معلمان از مطالبات فرهنگیان است افزود: در مجلس قبل هم قرار بود بخشی از سود بانک ها به آموزش و پرورش برای سرانه و عدالت آموزشی قرار بگیرد که این مسئله به بودجه عمومی کشور تخصیص داده شد و من نگرانم که این طرح در بودجه 1401 نیز به بودجه عمومی کشور منتقل شود.
احمد دنیامالی، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه شاخص ارزیابی شده در گیلان شرایط مطلوبی ندارد، گفت: ما نیازمند ارزیابی کامل هستیم و امیدواریم کمیسیون آموزش در این مسئله راهنمای خوبی برای استان باشد تا مسائل ریشه یابی شده و در کمترین زمان رفع شود.
محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست افزود: در دوران کرونا با وجود تعطیلی مدارس، آموزش را تعطیل نشد و فرهنگیان با کمترین امکانات و حتی با امکانات شخصی خود آموزش را ادامه دادند.
او با قدردانی از رویکرد های اعضای کمیسیون نسبت به مطالبات فرهنگیان، گفت: تعیین تکلیف نیرو های استخدامی و رتبه بندی فرهنگیان از جمله اقدامات موثری کمیسیون آموزش و تحقیقات بوده که موجبات خرسندی فرهنگیان را فراهم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مسائل فرهنگیان در ایام شیوع کرونا و مسائل پیش روی آنان در دوران پسا کرونا شرح داد: ضمن تقدیر از تصویب رتبه بندی فرهنگیان با موضع خوب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، باید گفت که نگاه فرهنگیان به رتبه بندی، افزایش حقوق نیست بلکه تاکید بر ارتقا و ارزش و کرامات آنان است.
م. ی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان