جدیدترین آمار گردشگران نوروزی اعلام شد!

به گزارش وبلاگ چاپارها، آمار گردشگران نوروزی 98

تعطیلات نوروز یکی از بهترین مواقع برای سفرهای خانوادگی است و بسیاری از خانواده ها به مناطق مختلف کشور سفر می نمایند. آقای علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته در بازدیدی که از معبد آناهیتا کنگاور داشتند جدیدترین آمار گردشگران نوروزی را اعلام کردند. این آمار نشان می دهد که گردشگری داخلی نسبت به سال قبل با 21 درصد رشد همراه بوده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر صحبت کنیم.

جدیدترین آمار گردشگران نوروزی اعلام شد!

جدیدترین آمار توریستان نوروزی

آقای علی اصغر مونسان، روز یکشنبه از معبد آناهیتا در کنگاور کرمانشاه بازدید کرد تا دستورات لازم برای بازسازی و بازسازی این بنای ارزشمند و تاریخی را صادر کند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، ایشان بعد از بازدید و آنالیز معبد آناهیتا در جمع وبلاگ چاپارها حضور پیدا کرد و در خصوص جدیدترین آمار توریستان نوروزی صحبت کرد.

به گفته ایشان: علیرغم شرایط آب و هوایی و باران های شدیدی که سال جاری شاهدش بودیم آمارها نشان می دهد که مردم به توریستی و سفر علاقه مند هستند و به همین دلیل هم تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مناسب به توریستان نوروز 98 فراهم شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده، از تاریخ 28 اسفند 97 تا روز 3 فروردین 98 حدود 17 میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل با 21 درصد رشد همراه بوده است.

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از معبد آناهیتا

آقای مونسان در خصوص اثر تاریخی و ارزشمند آناهیتا به وبلاگ چاپارها گفت:

معبد آناهیتا یک بنای تاریخی بسیار ارزشمند در کشور است و من از همین جا این قول را به مردم کنگاور می دهم که اقدامات مناسب جهت بازسازی و بازسازی این بنا انجام گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی همچنین به بازدید خود از منطقه اورامانات کرمانشاه اشاره نمود و اعلام کرد: اورامانات منطقه ای بسیار تاریخی، زیبا و طبیعی است و ضروری است اقدامات مقتضی جهت ثبت جهانی این منطقه صورت بگیرد. همچنین طاق بستان کرمانشاه هم ویژگی ها و قابلیت های ثبت جهانی را دارد که البته برای این کار، باید بعضی مسائل این بنا حل گردد. آقای مونسان روز گذشته از بازار تاریخی کرمانشاه هم دیدن کرد و در جریان این بازدید، گفتگویی محبت آمیز با بعضی از شهروندان و مردم کرمانشاه داشت.

در سال 97 توجه و تمرکز مسئولین بر رونق توریستی غرب کشور بود. غرب کشور پتانسیل های بالایی برای جذب توریست دارد و خوشبختانه جدیدترین آمار توریستان نوروزی نشان می دهد که بسیاری از مسافران و توریستان نوروزی غرب کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب نموده اند.

آناهیتا، بنایی تاریخی و ارزشمند

بعضی مورخان معبد آناهیتا را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته اند که در باورهای ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه ها و باران و همین طور نماد باروری، عشق و دوستی قلمداد می شده است. البته بعضی دیگر از محققان و مورخین ایرانی و عرب این بنا را کاخ ناتمام خسرو پرویز دانسته اند. بعضی زمان ساخت آن را اواخر سده سوم و بعضی دیگر به سده اول قبل از میلاد نسبت می دهند.

آقای سیف الله کامبخش فرد که کاوشگر این بناست قدمت آن را به سه دوره پادشاهی هخامنشیان، اشکانی و ساسانی نسبت می دهد و دیگر کاوشگر بنا، آقای مسعود آذرنوش آن را کاخ ناتمام خسرو پرویز و مربوط به اواخر دوره ساسانی می داند.

این بنای تاریخی روی تپه ای به ارتفاع 32 متر و در ابعاد 209 متر در 224 متر ساخته شده است. نکته شاخص و قابل توجه این بنا این است که ارتفاع ستون های آن نسبت به قطر آن ها سه به یک است که از این نظر، معبد آناهیتا رادر بین تمام بناهای مشابه در جهان منحصر به فرد و بی نظیر می نماید. از طرفی جالب است بدانید که معبد آناهیتا عظیم ترین تک بنای سنگی کشور است.

منبع: الی گشت

به "جدیدترین آمار گردشگران نوروزی اعلام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آمار گردشگران نوروزی اعلام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید