خبرنگاران مردم نوروز سال جاری به مسافرت نروند

به گزارش وبلاگ چاپارها، اهواز- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تشکیل کمپین نوروز بی سفر از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه از عموم مردم خواست سال جاری به مسافرت های نوروزی نفرایند تا فرایند کنترل ویروس کرونا بهبود یابد.

خبرنگاران مردم نوروز سال جاری به مسافرت نروند

به گزارش وبلاگ چاپارها فرهاد ابول نژادیان یکشنبه شب در ملاقات استاندار خوزستان با جمعی از اساتید، پیشکسوتان، پزشکان فوق تخصصی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در محل استانداری برگزار گردید، اظهارداشت: این کمپین با هدف تشویق مردم برای در خانه ماندن طراحی شده که به همین منظور جامعه پزشکی خود در این زمینه پیش قدم است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در شرایط پایداری در زمینه مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته است، اضافه کرد: سفرهای برون استانی باعث اخلال در این پایداری می گردد و به همین منظور از مردم درخواست می گردد سال جاری از انجام سفرهای نوروزی خودداری نمایند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان ادامه داد: خوشبختانه ورودی به بیمارستان ها تا حدود زیادی کنترل شده و روندی که در بیماران مثبت شاهد هستیم حرکت بالا و پرشتابی نیست.

ابول نژادیان توضیح داد: تعداد افرادی که بیماری آنها مثبت اعلام می گردد، روزانه بین پنج تا هفت نفر است و در حال حاضر در بیمارستان های مشخص دارو دریافت می نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد شرایط خانواده افراد مبتلا گفت: معاونت بهداشت دانشگاه کار غربالگری و پایش خانواده ها را بر عهده دارد و با جدیت شرایط آنها را مورد رسیدگی قرار می دهد.

وی یادآور شد: حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز همیشه در حال تهیه مایحتاج بهداشتی و ضدعفونی است تا به وسیله شرکت های پخش نسبت به توزیع آنها اقدام گردد.

ابول نژادیان در پاسخ به بعضی شائبه ها درخصوص آمار مبتلایان و یا افراد فوت شده، گفت: به هیچ عنوان در موضوع سلامت و درمان مردم قصد نداریم حقیقت را کتمان کنیم و همه کوشش مجموعه قرارگاه مقابله با کرونا در استان شفافیت و ایجاد آگاهی در جامعه است.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان 69 نفر ثبت شده است که 16 نفر فوت شده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه 17 اسفندماه به پنج هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مردم نوروز سال جاری به مسافرت نروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم نوروز سال جاری به مسافرت نروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید