خبرنگاران سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند

به گزارش وبلاگ چاپارها، مشهد- خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان سه نفر جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند

محمد جواد یزدانی یکشنبه شب در نشست با وبلاگ چاپارها اضافه نمود: براساس تشخیص متخصصین عفونی تا به امروز 35 نمونه از کاشمر برای آزمایش ارسال شد که نتیجه آزمایش چهار نفر از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد و سه نفر آنان فوت نمودند.

وی ادامه داد: هم اکنون 22 نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

وی گفت: بیمارستان شهید مدرس کاشمر برای ارجاع بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که تا به امروز 211 نفر به این بیمارستان مراجعه نموده اند که 74 نفر آنها به دلیل عفونت تنفسی بستری شدند و از این تعداد تا به امروز 49 نفر بهبود یافته و مرخص شدند.

یزدانی اضافه نمود: در آنالیز اجرا شده تمامی افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت اعلام شده به شهرهای مختلف کشور سفر داشته اند و همچنین همه آنان دارای سن بالای 50 سال بوده اند.

وی ادامه داد: 80 تخت در بیمارستان شهید مدرس آماده خدمت رسانی به بیماران احتمالی است، که در صورت احتیاج بیشتر در بیمارستان شهید مدرس 100 تخت موجود است و تا 100 تخت دیگر در همان منطقه پیش بینی شده است، همچنین در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز در مرحله اول 25 تخت و در مرحله بعدی 25 تخت دیگر و در مجموع تا 150 تخت آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سطح شهر نیز مرکز ایثارگران، درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز جامع سلامت عصمتیه، آماده خدمت رسانی به بیماران سرپایی است.

یزدانی اضافه نمود: براساس آنالیز اجرا شده حضور در تجمعات بیمارستانی تا 40 درصد انتقال بیماری کرونا را افزایش می دهد به همین جهت تاکید ما براین است که بیماران به بیمارستان ها مراجعه ننمایند و به مطب ها یا درمانگاهها مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان تحت کنترل است و از مردم درخواست می گردد طی یک ماه آینده به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند زیرا همکاری و مشارکت مردم برای درخانه ماندن عامل مهم در قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

فرماندار کاشمر نیز در این نشست با انتقاد از کسانی که دنبال رواج شایعه و برهم زدن فضای روانی جامعه هستند گفت: در این راستا تا به امروز برای دو مورد از شایعه پراکنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

مسلم ساقی از تعطیلی تمامی زائرسراها و اماکن اقامتی این شهرستان اطلاع داد و اضافه نمود: این اماکن در ایام نوروز پذیرش مهمان نخواهند داشت.

وی ادامه داد: بازدید از صنوف مختلف بطور مستمر توسط بازرسان صورت می گیرد و درصورت مشاهده تخلف برابر قانون برخورد می گردد.

وی گفت: اکنون دو داروخانه در سطح شهرستان مواد ضد عفونی توزیع می نمایند و با مکاتبات اجرا شده امیدواریم بعضی کمبودها از جمله کمبود ماسک برای افراد عادی تا چند روز آینده برطرف گردد.

کاشمر در 228 کیلومتری مشهد دارای دو بیمارستان است که به شهرستان های اطراف نیز خدمات ارائه می نماید.

طبق اعلام کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا به امروز هزار و 787 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که از این تعداد 757 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به 152 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشمر فوت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید