رونمایی از برند گردشگری شهری سمنان در سال 1400

به گزارش وبلاگ چاپارها، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان از رونمایی برند گردشگری شهری سمنان همزمان با دومین هفته فرهنگی سمنان اطلاع داد.

رونمایی از برند گردشگری شهری سمنان در سال 1400

به گزارش وبلاگ چاپارها از سمنان، علی اکبر بنی اسدی اظهار کرد: امروزه خلق برند گردشگری شهری می تواند تحولات زیادی را در توسعه گردشگری شهرها به وجود آورد و رونمایی از برند گردشگری سمنان نیز در راستای توسعه گردشگری این شهر است.

وی با بیان این که دارا بودن برند گردشگری سبب برنامه ریزی منظم و مستمر برای رسیدن به یک هدف معین می گردد، گفت: برندسازی یک مقصد گردشگری فقط یک لوگو یا شعار نیست بلکه فرهنگ سازی کامل در این زمینه است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان توضیح داد: در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان به ظرفیت باغ ها و باغ راه ها با استفاده از نظام آبیاری سنتی سمنان که قدمت بیش از 700 ساله دارد توجه ویژه ای شد و هشت باغ راه به طول حدود 15 کیلومتر بازسازی و بازآفرینی شد و ظرفیت جدیدی را به حوزه گردشگری سمنان اضافه نمود.

وی با بیان این که شهر سمنان دارای ظرفیت های مختلف گردشگری در حوزه های میراث فرهنگی، طبیعت گردی، سلامت و مذهبی است، خاطر نشان کرد: این شهر در گذشته شهری میان باغ ها بوده و کوچه باغ های متعددی داشته است که هرکدام نام مخصوص خود را دارند اِنجیلا، اسپی پُل، پیش برجم، واسع، میان محله، کُندنه، نی کیژَه و مهر از جمله این نام ها است و امروزه با بازآفرینی این باغ راه ها به عنوان نخستین مقصد گردشگری شهری و فضای زنده شهر سمنان، تفرجگاه اصلی مردم شهر و پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است.

بنی اسدی در مورد برند گردشگری شهری سمنان گفت: در این برند از نشان درخت انجیر و شعار شهر باغ راه های ایرانی استفاده شده است؛ انجیر در شهر سمنان یکی از محصولات باغی است که ریشه در اقتصاد، فرهنگ و شرایط درآمدی مردم داشته و با توجه به اقلیم منطقه این محصول از صندلی ویژه ای در نزد کشاورزان و مصرف کنندگان واقع شده است.

وی هدف از این اقدام شهرداری سمنان را ساخت هویت مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال 1400 با ریشه کن شدن ویروس کرونا گردشگری شهری و طرح های باغ گشت سمنان دوباره رونق پیدا کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "رونمایی از برند گردشگری شهری سمنان در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از برند گردشگری شهری سمنان در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید