مأموریت ویژه برای یوزها، وقتی ملی پوشان فوتبال ایران مثل کادر درمان، چشم امید مردم می شوند خبرنگاران

به گزارش وبلاگ چاپارها، در روزهایی که چشم هموطنان مان به دهان مسئولان وزارت بهداشت است تا موعد تزریق واکسن کرونای آنها اعلام گردد فوتبال می تواند اوقات شادی را برای مردم فراهم کند.

مأموریت ویژه برای یوزها، وقتی ملی پوشان فوتبال ایران مثل کادر درمان، چشم امید مردم می شوند خبرنگاران

گروه ورزشی وبلاگ چاپارها، کمتر کسی تصور می کرد در روزهای ابتدایی قرن پانزدهم به جای جشن و پایکوبی برای ورود به صده جدید هجری شمسی یک ملت 80 میلیون نفری درگیر موضوع بیماری کرونا و حصر خانگی و محدودیت های در نظر گرفته شده برای خود و خانواده شان باشند تا مبادا به انواع چینی، انگلیسی یا برزیلی آن مبتلا شوند.

در این میان هر گروهی از فعالان اجتماعی در رسانه های گروهی به ویژه سازمان صدا و سیما در صدد هستند تا با تهیه و پخش برنامه های جذاب آنهایی که خانه نشینی را برای قطع زنجیره کرونایی انتخاب نموده اند را سرگرم نمایند. گرچه عده ای بی توجه به شرایط بغرنج این بیماری در کشور و بدون در نظر داشتن اوضاع وخیم روحی و روانی مدافعان سلامت راهی سفر و گشت و گذار شده اند. همان گروهی از پزشکان و پرستارانی که حالا بیش از یک سال است با این شرایط درگیر هستند و در خط مقدم این جبهه در حال نبرد با مسائل عدیده نزدیکی به این ویروس بی رحم قرار دارند.

کنار این گروه یکی دیگر از گروه های اجتماعی فوتبالیست ها هستند که به رغم درگیرانه بودن رشته ورزشی شان برای سرگرمی هموطنان شان در ماه های گذشته با انجام چندین باره تست سخت کرونا خودشان را برای سرگرمی مردم در خطر ابتلا به این بیماری قرار داده اند. هنوز تصویر وریا غفوری پشت شیشه اتاقی که دخترش در آنسوی ان قرار داشت را فراموش ننموده ایم. عکسی که در سطح بین المللی باعث ناراحتی بسیاری از مردم دنیا شد.

با این همه باز هم این روزها که اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در تهران برپاست تا یک ملاقات محبت آمیز با سوریه برگزار کند خبر می رسد تعدادی از بازیکنان استقلالی دعوت شده با اردوی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این موضوع باعث نگرانی تعدادی از بازیکنان سرشناس تیم ملی شده است. بازیکنانی که در همه این ماه ها از داخل ایران به شدت مورد حمایت هموطنان فوتبالدوست شان قرار داشته اند و در خیلی از نظرسنجی ها از الطاف ایرانیان بهره مند شدند.

متأسفانه ظرف روزهای گذشته از اردوی تیم ملی خبر می رسد بعضی از همین بازیکنان در گله گذاری هایی که بابت شرایط کرونایی بعضی بازیکنان دعوت شده به اردو از جمله محمد رشید مظاهری یا مهدی قایدی داشتند، از این بابت ابراز نگرانی نموده اند که مبادا به خاطر یک بازی محبت آمیز دچار این بیماری شده و اردوی تیم باشگاهی و ملاقاتهای لیگ های کشورهایی که در آن بازی می نمایند را از دست بدهند!

این در حالی است که همین اردوی تیم ملی باعث شده تا برای چند روز هموطنان شان با پیگیری اخبار تیم ملی فوتبال کشورشان حتی برای لحظاتی از فکر کردن به اوضاع بد مالی و معیشتی شان فارغ شده و سرگرم از تماشای تصاویر اردوی تیم ملی فوتبال امید داشته باشند که این تیم بار دیگر به مصاف رقبای آسیایی اش رفته و با پیروزی در ملاقات با حریفان همگروهش بتواند راهی مرحله نهایی جام دنیای گردد. مسابقاتی که تأثیر مثبت روحی و روانی اش بر اجتماع به مراتب بیش از کشف واکسن کروناست. برای این ادعا اسناد زیاد تصویری و شنیداری در آرشیو صدا و سیما و دوربین های خانگی مردم همین کشور وجود دارد. روزهایی که پس از مسجل شدن راهیابی تیم ملی به جام دنیای یا حتی کسب باخت 0-1 به آرژانتین و تساوی با پرتغال چه کارناوال های شادی در سراسر کشور براه افتاد.

در این شرایط وقت آن رسیده تا فوتبالیست های این مملکت 4 دهه پس از روزهایی که جوانان این مملکت با پوشیدن پوتین راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند استوک هایشان را به پا نموده و با عزمی جزم به جای میادین مین، راهی میادین چمن استادیوم های منامه (پایتخت بحرین محل برگزاری ملاقاتهای برگشت دور مقدماتی جام دنیای 2022 قطر) شده و بلیت رسیدن به جام دنیای را به مردم هدیه بدهند.

فوتبالیست ها همان هایی هستند که قادرند بیش از کشف و تزریق واکسن کرونا مدافعان سلامت در مراکز درمانی را از شادی به هوا بلند نموده و جیغ شادی را از حنجره شان به آسمان ببرند. قطعا اثرگذرای راهیابی تیم ملی فوتبال به جام دنیای قطر اگر بیشتر از تزریق واکسن کرونا به 80 میلیون ایرانی نباشد کمتر از آن هم نیست و چه بسا خستگی کادر درمانی بیمارستان ها را هم از تن شان به در می نماید.

امروز روز گله گذاری نیست. فوتبالیستی که در اردوی تیم باشگاهی اش کوشش نموده و آقای گل فلان لیگ اروپایی شده اینجا باید دین خودش را به وطنش ادا کند. جایی با آب و خاک آن رشد نموده تا امروز در چنین جایگاهی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مأموریت ویژه برای یوزها، وقتی ملی پوشان فوتبال ایران مثل کادر درمان، چشم امید مردم می شوند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت ویژه برای یوزها، وقتی ملی پوشان فوتبال ایران مثل کادر درمان، چشم امید مردم می شوند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید