بزرگترین فستیوال ساحلی گردشگری در کیش

به گزارش وبلاگ چاپارها، خبرنگاران : ایران سرزمینی است زیبا و کهن با بناهای تاریخی و میراثی بی شمار و دنیایی از رنگ ها و طعم ها و مردمی مهربان و مهمان نواز ،دریغا که این همه شکوه وزیبایی در پشت پرده تحریم و تبلیغات منفی ایران هراسی از چشم جهانگردان پنهان مانده است.

بزرگترین فستیوال ساحلی گردشگری در کیش

روزنامه توریسم به قلم هما حاصلی نوشت : سال هاست که کارشناسان توسعه گردشگری ضعف در تبلیغات گردشگری ایران را پاشنه آشیل آن دانسته و چه بسا بسیاری گردشگران خارجی پس از سفر به ایران و از تناقض آنچه شنیده اند و آنچه در واقعیت می بینند حیرت کرده اند. تصویری خاکستری از سرزمینی مهجور با مردمانی عصبانی و خشن و ناراحت که رسانه های مخالف ایران در فکر جهان ترسیم کرده اند.

در ایم میان به اذعان مسئولان ادوار مختلف گردشگری کشور، اعتبار کافی برای تامین بودجه سنگین تبلیغات خارجی مهیا نبوده است و تبلیغات اندک و قدم هایی که برداشته شده در حدی نیست که بتواند به معرفی شایسته و درخور ایران پرداخته وپروژه های ایران هراسی و سیاه نمایی ایران را خنثی کند.

اما اکنون فرصتی طلایی پیش روی ایران است؛ فرصت جام جهانی قطر 2022. فرصتی که با برنامه ریزی و هوشمندی می توان تابلویی زیبا از ایران پیش روی گردشگران جهان قرار داد و به مدد تکنولژی های روز امیدوار بود که تصاویر ایران زیبا و باشکوه تا دور ترین نقاط عالم مخابره شود. پیشنهاد روزنامه توریسم برگزاری بزرگترین فستیوال ساحلی یک ماهه گردشگری در سواحل کیش است.

کیش در حال تجهیز زیر ساخت ها برای پذیرایی از بیش از نیم میلیون گردشگر

به گفته سعید محمد، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد منطقه ها آزاد، تجاری و اقتصادی کشور قرار است یک و نیم میلیون مسافر در سه موج وارد قطر شوند و ظرفیت این کشور برای میزبانی در هر مرحله تنها 300 هزار نفر است، قرار است 200 هزار نفر در کشورهای اطراف پخش شوند.

وی اضافه کرد: به همین علت زیرساخت ها را برای پذیرایی و اسکان گردشگران فراهم کردیم. حدود 10 هزار تخت در هتل های پنج ستاره و بیست هزار تخت در هتل های چهار ستاره، آماده شده که فکر می کنم به خاطر هزینه کم، مراجعین بیشتری نسبت به پیش بینی های اجرا شده داشته باشیم. در این باره اقدامات لازم برای حمل و نقل مسافرین هم انجام دادیم. تمهیدات لازم برای اسکله مسافری و حمل نقل دریایی را در نظر گرفتیم. به عنوان مثال بخش خصوصی دو کشتی کروز را به این امر اختصاص داده است. ضمن اینکه ظرفیت فرودگاهی را نیز از یک و نیم میلیون به هفت و نیم میلیون نفر افزایش دادیم.

با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده از میزبانی از تیم های حاضر در جام جهانی، شرح داد: پنج زمین فوتبال هیبریدی را آماده کردیم. امکاتات دیگری مانند سالن بدنسازی مجهز، استخر و… را آماده کردیم. همچنین قرار است در ایام برگزاری جام جهانی، 400 پرواز بین ایران و قطر انجام شود. از کشور قطر خواستیم تا اقدامات لازم برای مطلع شدن میهمانان جام جهانی را انجام بدهد و آنها نیز قبول کردند آمادگی ایران برای میزبانی از گردشگران را اعلام کنند.

محمد اضافه کرد: رایزنی هایی برای اینکه برخی تیم ها بتوانند به جزیره کیش بیایند، انجام دادیم. ضمن اینکه از قطر درخواست کردیم نام جزیره کیش را در لیست حی کارت قرار بدهند تا میهمانان بتوانند راحت تر به این جزیره رفت و آمد کنند. قصد داریم در جزیره کیش محلی مانند کمپ اسپایر قطر برای استفاده تیم های ورزشی ایجاد کنیم.

بزرگترین فستیوال ساحلی یک ماهه گردشگری در سواحل کیش

اقداماتی که برای تجهیز و تکمیل زیرساخت ها و پذیرایی ازگردشگران جام جهانی در جزیره کیش اجرا شده با رنگ و لعاب جشنواره ای برای معرفی جاذبه های فرهنگی ،تاریخی و طبیعی ایران می تواند مسیری میان بر برای تبلیغات وسیع گردشگری کشور باشد.

ایران سرزمین رنگ ها ، طعم ها و موسیقی است . ساحل مرجانی کیش و آب های نیلگون خلیج فارس چون جاذبه ای خام و نا آراسته فاصله و تفاوت زیادی با سواحل ساخته و پرداخته کشورهایی با گردشگری دریایی پیشرفته دارد ، میراث ناملموس این خطه می تواند آذینی بر این عروس بی زیور شود. برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای صنایع دستی، خوراک و موسیقی اقوام ایرانی به همراه محتوا سازی برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان های کشور و ارائه آنها به گردشگران در ایام جام جهانی در سواحل کیش پرده نمایش بزرگ و زیبا از میراث کهن ایرانیان است و فرصتی ارزشمند برای کشیدن خط باطل بر پروژه های ایران هراسی .

خطه جنوب ایران خود به تنهایی پتانسیل بی نظیری برای برپایی نمایشگاهها و جشنواره های شاد در سواحل گرم جنوبی است.لباس و موسیقی جنوب ایران ، نمایش فرهنگ صیادی ، صنایع دستی زنان و مردان هنرمند جنوبی از جمله سوزن دوزی و ساخت لنج ، طعم لذیذ خوراکی های تند بندرنشینان و آیین های جالب آنها می تواندبه سواحل جنوبی ایران شور و نشاطی مضاعف برای میزبانی از گردشگران جام جهانی ببخشد.

فرصتی ارزان و مناسب که با هوشمندی وزارت میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد کیش می تواند جهشی بزرگ در جذب گردشگران خارجی و معرفی ایران ایجاد کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بزرگترین فستیوال ساحلی گردشگری در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فستیوال ساحلی گردشگری در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید