ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

به گزارش وبلاگ چاپارها، سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

به گزارش وبلاگ چاپارها، مقرر شده است عرضه پروازهای چارتری در کشور تا پایان شهریورماه متوقف شود، در حالی که ضرورت دارد، ابتدا قوانین محکم با ضمانت اجرایی برای عدم فروش بلیت های چارتر طرح و اجرا شود تا برای برقراری آرامش بازار فروش بلیت بساط سوداگران جمع شود.

پس از اعلام خبر رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص ممنوعیت فروش بلیت های چارتری؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در حیاط دولت این موضوع را تأیید و در 4 مرداد دستور داد که مجوز پروازهای چارتری در هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شود، البته به جز پرواز به میادین نفتی که جزئیات آن با سازمان های متقاضی مشخص می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: عدول از نرخ مصوب بلیت هواپیما تخلف است و سازمان تعزیرات حکومتی به گران فروشی ورود خواهد کرد و در تعداد بلیت و پروازها نه تنها کاهش نداشتیم بلکه با رشد 5 درصدی هم روبرو بودیم.

وزیر جوان کابینه دولت سیزدهم گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده صدور مجوزهای بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم سازمان هواپیمایی بساط سوداگری را از بازار فروش بلیت هواپیما جمع کند تا بازار آرامش بگیرد.

در ادامه ممنوعیت های پروازهای چارتری به جز میادین نفتی خبر غیررسمی مبنی براینکه فروش بلیت چارتری برای منطقه آزاد کیش آزاد شد انتشار یافت که در خصوص این خبر جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با تکذیب لغو ممنوعیت پروازهای چارتری برای کیش، گفت: طی جلسه ای که با نماینده منطقه آزاد کیش برگزار شد، پیشنهاداتی مبنی براینکه فروش بلیت چارتری برای این مقصد آزاد شود مطرح شد اما قرار شد سازمان هواپیمایی کشور این موضوع را ابتدا بررسی کرده سپس نتیجه رسماً اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ممنوعیت پروازهای چارتری برای منطقه آزاد کیش در حال حاضر همچنان به قوت خود باقیست و فروش بلیت چارتری برای این مقصد تخلف محسوب می شود.

در خصوص درخواست منطقه آزاد کیش با معافیت و لغو بخشنامه عدم پروازهای چارتری طی جلسه ای با نماینده آن منطقه موضوع مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا راهکارهای اجرایی تأمین صندلی های موردنیاز صنعت گردشگری کشور در قالب تور و در چارچوب ممنوعیت ایجاد شده را جهت اجرا به منطقه ها آزاد کشور بررسی و ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: تا زمان ابلاغ رویه فوق الذکر، ممنوعیت برقراری پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی به قوت خود باقیست و در صورتی که پروازهای چارتری مجدد به مقصد کیش آغاز شود تنها از سوی این سازمان اعلام رسمی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید