موسوی: رژیم آمریکا به یکجانبه گرایی مطلق خاتمه دهد

به گزارش وبلاگ چاپارها، سخنگوی وزارت خارجه ایران برجام را یکی از چندین دستاورد چندجانبه گرایی خواند که آمریکا از آن خارج شده و توضیح داد: این رژیم باید به یکجانبه گرایی مطلق خاتمه دهد.

موسوی: رژیم آمریکا به یکجانبه گرایی مطلق خاتمه دهد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ چاپارها، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) در توئیترش درباره خروج آمریکا از برجام نوشت: برجام نه اولین و نه آخرین دستاورد چندجانبه گرایی است که ترامپ از آن خارج شد.

وی اضافه نمود: رژیم آمریکا سعی نموده منافع کوتاه مدت خود را به بهای رفاه بلندمدت ملت ها تامین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران توضیح داد: این رژیم (آمریکا) باید به این یکجانبه گرایی مطلق انتها دهد.

18 اردیبهشت ماه 1397 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این چندین بار ضمن انتقاد از برجام از تصمیم خود برای خروج از این توافق خبر داده بود، این تصمیم را عملی و رسما خروج آمریکا از این توافق را اعلام و پس از آن در بازه های زمانی تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد.

این رژیم در حال حاضر و در دومین سالگرد خروجش از این توافق به دنبال تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است که در مهرماه انتها می یابد و مقامات ایرانی هم عنوان نموده اند که واکنش ایران به این کوشش آمریکا قاطع خواهد بود.

در همین خصوص حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه در اظهاراتی درباره کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تاکید نمود: اگر تحریم تسلیحاتی ایران برگردد، ما هم همان پاسخی که در پاراگراف آخر به سران 1+4 نوشتم را اجرا می کنیم که عواقب بدی برای آن ها دارد. ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه 2231 را نمی پذیرد. ما چه سلاح بخریم و چه سلاح بفروشیم، در راستای صلح است و بنزین روی آتش نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موسوی: رژیم آمریکا به یکجانبه گرایی مطلق خاتمه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: رژیم آمریکا به یکجانبه گرایی مطلق خاتمه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید