پناهی: افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند

به گزارش وبلاگ چاپارها، معاون وزیر بهداشت گفت: علائم سویه اومیکرون سردرد، سرفه خشک، اسهال، استفراغ، بی حالی و درد بدن است، اما درگیری ریه در این سویه تا به امروز مشاهده نشده است.

پناهی: افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ چاپارها، یونس پناهی تاکید نمود: ویروس کرونا با گذشت زمان دچار تغییراتی از نوع جهش می گردد که می تواند عامل افزایش بیماری زایی و بقای این ویروس گردد.

وی اضافه نمود: در این دو سال کرونا جهش های مختلفی نموده که آخرینِ آن ها دلتا بود. سپس اومیکرون در آفریقای جنوبی شیوع پیدا کرد و از آنجا به کشور های اروپایی سرایت کرد و اکنون حدود 84 کشور درگیر سویه اومیکرون هستند.

پناهی ادامه داد: وزارت بهداشت از ابتدای شیوع آن در حال رصد بود و با توجه به اینکه اومیکرون رشد چشمگیری دارد، بنابراین انتظار می رفت که این سویه وارد کشور گردد.

معاون وزیر بهداشت، در مقایسه علائم بالینی بیماران مبتلا به کرونا، گفت: مبتلایان کرونا با سویه های مختلف، بیشتر درگیری ریه همراه تب، گلو درد و سرفه داشتند، اما در اومیکرون درگیری ریه از بقیه سویه ها کمتر است.

وی اضافه نمود: تحقیقات مختلف نشان می دهد زدن ماسک در پیشگیری از ابتلاء به اومیکرون مهم ترین عامل است و همزمان با این عمل، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد.

پناهی با عنوان این مطلب که افراد واکسینه شده نیز احتمالاً درگیر اومیکرون می شوند، گفت: آنالیز ها نشان می دهد که همه اقشار جامعه اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، در معرض ابتلاء به قرار دارند. البته مقدار مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسینه شده اند، خیلی کمتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پناهی: افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهی: افراد واکسینه شده هم اومیکرون می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید