آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ چاپارها، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی مطرح شد.

آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی

فرزاد شریفی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام گفت: 123 مرکز اقامتی به شکل های گوناگون در این استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی 1402 پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب سفر برای اقشار مختلف است.

شریفی با بیان اینکه نوروز امسال یک نوروز متفاوت با سالهای گذشته خواهد بود، چرا که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است، تاکید نمود: هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در استان برای ارائه خدمات بهتر در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه تعداد هتل ها در سطح استان 10 واحد است، افزود: سه مهمان پذیر، 56 واحد بومگردی و 54 واحد خانه مسافر نیز در استان ایلام آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز دارند و در مجموع 123 مرکز برای اسکان و پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

شریفی با بیان اینکه پیش بینی می گردد آغاز سفرهای نوروزی از 18 اسفند امسال باشد، یادآور شد: دائر کردن بازارچه های موقت صنایع دستی، بهره گیری از توان تشکل های خصوصی و سازمان های مردم نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه های گردشگری استان ایلام از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است.

او اضافه نمود: مدارس، مساجد و حسینیه های سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروزی نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره با اقدامات ویژه ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در ماه مبارک رمضان گفت: الزام به رعایت شئونات ماه مبارک به وسیله تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی، پذیرایی از میهمانان با افطار ساده در مراکز اقامتی و...از جمله این اقدامات است.

شریفی با اشاره به تقارن نوروز و رمضان و برگزاری آیین ها و رسومات مذهبی این ماه در استان ها از چهارم فروردین اظهار کرد: در ساعات شلوغ نزدیک به اذان در سطح شهرها طرح های ترافیکی شکل می گیرد که استقرار گشت های انتظامی برای ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از ایجاد کمپین سی شصت برای اطلاع رسانی و بعلاوه رعایت حال رانندگان و مسافران نوروزی و جلوگیری از حوادث احتمالی در حاشیه شهر اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به اینکه حدود 60 درصد تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد، با ایجاد این کمپین میتوان از حوادث احتمالی در ورودی شهر پیشگیری کرد.

منبع: همگردی

به "آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی 123 مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید