جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه

به گزارش وبلاگ چاپارها، آنتالیا، شهری زیبا و دوست داشتنی است که در ساحل مدیترانه واقع شده است و از جاهای دیدنی و تفریحات بسیار زیادی برخوردار است. سواحل زیبا، بناهای تاریخ، آبشارهای فوق العاده و … از جمله جاهای دیدنی آنتالیای ترکیه محسوب می شوند.

جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه

در ادامه همراه با ما باشید تا جاهای تماشای و تفریحات آنتالیا ترکیه را به شما معرفی کنیم.

10. آبشار کورشونلو

Kursunlu Waterfalls

در فاصله 12 کیلومتری از شهر آنتالیا، آبشار کورشونلو در درون پارکی ملی به همین نام واقع شده است و از جمله جاهای بسیار زیبا و تماشایی آنتالیا به شمار می رود که باید از آن بازدید کنید. سرچشمه آبشار از رود آکسو است که پس از گذر از چندین شهرستان به اینجا می رسد و آبشار بسیار زیبا و تماشایی کورشونلو را ایجاد می نماید. گیاهان و مراتع پیرامون آبشار نیز مجذوب نمایندهیت آن را دو چندان نموده اند.

9. آکواریوم آنتالیا

Antalya Aquarium

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین مجموعه آکواریوم ها در دنیا به شمار می رود که علاوه بر سرگرم نماینده بودن، جنبه آموزشی نیز دارد. در این مجموعه، 40 آکواریوم با تم های مختلف وجود دارند که گردشی بسیار سرگرم نماینده به همراه خانواده را برای شما به ارمغان می آورند. در این مجموعه، بزرگترین تونل آکواریومی دنیا وجود دارد که بسیار تماشای است؛ علاوه بر این، بخش خزندگان گرمسیری در کنار موزه یخ و دنیا برف نیز از جمله بخش های مجذوب نماینده این مجموعه محسوب می شوند که حتما باید از آن ها بازدید کنید.

8. ترمسوس

Termessos

شهر باستانی ترمسوس، در ارتفاعی بیش از 1000 متر از سطح دریا و در کنار تپه سولیموس قرار گرفته و واقعا تماشایی و مجذوب نماینده به نظر می رسد. با بازدید از ترمسوس در آنتالیا، علاوه بر گردش در میان ساختمان ها باستانی و ویرانه های به جای مانده از شهر ترمسوس، شاهد چشم انداز های بسیار خیره نماینده از محیط پیرامون و کوهستان های تائوروس خواهید بود. خیابان سنگ فرش شده و محفل سنگی ترمسوس از جمله بخش های مجذوب نماینده این شهر به شمار می فرایند. موقعیت استراتژیک شهر ترمسوس، باعث می شد تا این شهر در برابر حملات از سوی دشمنان بتواند مقاومت کند و استقلال خود را حفظ نماید. آمفی تئاتر بزرگ، زیبا و سرباز این شهر باستانی، برجسته ترین جاذبه آن به شمار می رود.

7. ساحل کنیالتی

Konyaalti Beach

در سمت غرب شهر آنتالیا، ساحلی بسیار زیبا و مجذوب نماینده به طول هفت کیلومتر به نام کنیالتی وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای استراحت و آفتاب گرفتن به شمار می رود. در کنار ساحل، کافه ها، بارها و رستوران های مختلفی وجود دارند که می توانید در آنجا انواع خوراکی های خوشمزه را بچشید. درست در کنار ساحل نیز پارک ساحلی آنتالیا واقع شده است که در آنجا امکانات رفاهی مختلفی در اختیار گردشگران قرار می گیرند. علاوه بر آب های آبی رنگ در کنار ساحل کنیالتی، کوهستان های بیداگلاری در دوردست نیز زیبایی این ساحل را دو چندان نموده که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی به شمار می رود.

6. پرگه

Perge

درست در فاصله 15 کیلومتری از شهر آنتالیا، شهر باستانی و شگفت انگیز پرگه واقع شده است که حتما در سفر خود به ترکیه باید از آن بازدید کنید. پرگه قبلا مرکز پامفیلیا بوده و در حدود 1000 سال پیش از میلاد مسیح تاسیس شده بود. گشت و گذار در میان ویرانه های به جا مانده از شهر پرگه، به خصوص بازدید از تئاتر رومی آن، می تواند بسیار لذت بخش باشد. علاوه بر این، ستون های رو به نابودی و معابد نیمه خراب، مجذوب نمایندهیت شهر پرگه را دو چندان نموده اند و فضایی خارق العاده و تاریخی به آن بخشیده اند.

5. موزه باستان شناسی آنتالیا

Antalya Archeological Museum

یکی از بهترین و مهم ترین موزه ها در کل ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا است که در آن، مجموعه بی نظیری از آثار و اشیاء از خود شهر آنتالیا و منطقه ها پیرامون آن در معرض نمایش قرار گرفته اند. عاشقان تاریخ حتما باید در سفر خود به آنتالیا، از این موزه تماشا نمایند تا بتوانند به درک بهتری از تاریخ چندین هزار ساله شهر دست پیدا نمایند.

4. آسپندوس

Aspendos

آسپندوس، واقعا تماشایی و بی نظیر است و هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد؛ این بنای تاریخی در فاصله 40 کیلومتری از آنتالیا واقع شده است اما سفر به آنجا و تماشای چشم انداز ها خیره نماینده آن، واقعا ارزشمند است. آسپندوس، تئاتری رومی و یکی از بهترین جاذبه های ترکیه به شمار می رود که به خوبی حفظ شده و قدمت آن به سال حدود 155 پس از میلاد مسیح باز می شود. علاوه بر خود تئاتر، ویرانه های یک کلیسا، کانال آب و یک سالن نیز در نزدیکی این مکان وجود دارند که می توان از آن ها نیز بازدید کرد.

3. دروازه هادرین

Hadrians Gate

دروازه هادرین، بنای تاریخی خارق العاده ای است که به افتخار امپراتور روم به نام هادرین ساخته شده که در سال 130 پس از میلاد به آنتالیا سفر نموده بود. این دروازه قوس مانند، تحسین برانگیز و شگفت انگیز است و به خوبی حفظ شده و همچنان یکی از ورودی های اصلی به محله تاریخی کالیچی به شمار می رود. این دروازه از سه قوس و ستون هایی ایجاد شده و سقف آن نیز کنده کاری های بسیار ظریفی دارد که شما را به وجد می آورد. در دو سمت دروازه نیز دو برج قدیمی قرار گرفته اند که زیبایی بنا را دوچندان نموده اند.

2. آبشار دودن

Duden Waterfalls

در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا، آبشار دودن قرار دارند که چشم انداز ای بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد نموده که در بین گردشگران و بعلاوه ساکنان محلی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. همه این آب ها از کوهستان تائوروس سرچشمه می گیرند و پس از گذر از حومه شهر آنتالیا و خلق آبشار دودن، به سمت دریای مدیترانه حرکت می نمایند. برای بازدید از بخش پایینی آبشار بهتر است که از قایق بهره ببرید ولی بخش بالایی آن، بیشتر برای کمپینگ و پیک نیک مناسب است. نکته جالب توجه در خصوص آبشار دودن آن است که شما در اینجا فرصت آن را دارید تا به غار پشت آبشار بروید و تجربه ای خارق العاده و مهیج را بدست بیاورید.

1. کالیچی

Kaleici

ساختمان ها و عمارت های تاریخی قرار گرفته در مرکز تاریخی شهر آنتالیا، بسیار زیبا و تماشایی هستند و قدمت آن ها به دوران بیزانس و رومی ها باز می شود. گردش در محله کالیچی بسیار مجذوب نماینده و تماشایی است و در آنجا می توانید علاوه بر گرفتن حسی آرامش بخش، تجربه ای منحصربه فرد از قدم زدن در آنتالیای قدیمی را بدست بیاورید و از سوژه های مختلف عکاسی کنید. در این محله، رستوران ها، مغازه ها و کافه های جالب توجهی وجود دارند که گردش شما را مجذوب نماینده تر می نمایند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید