الگوی مطلوب توسعه ملی روی میز زاویه

به گزارش وبلاگ چاپارها، برنامه زاویه امشب ساعت 22 با حضور دو پژوهشگر حوزه اقتصاد و توسعه با موضوع الگوی توسعه ملی روی آنتن شبکه چهار می رود.

الگوی مطلوب توسعه ملی روی میز زاویه

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ چاپارها به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، زاویه در این برنامه به الگوی توسعه اختصاص دارد. سال های سال، توسعه یک نسخه واحد دانسته می شد که همه باید از آن تبعیت می کردند. توسعه برای کشور ها چشم انداز و رؤیا می سازد. کشور ها راهی جز این نمی یابند که نسخه های آماده سازمان های بین المللی را پیاده کنند و در عوض وام و اعانه دریافت کنند. توسعه شتابان، آشفتگی و آنومی را در بسیاری کشور ها در پی آورد و هنجار ها و ساختار های اجتماعی را به هم ریخت. با نمایان شدن این مسائل، سازمان های بین المللی، کلیدواژه هایی مانند توسعه محلی و مشارکت را وارد ادبیات خود کردند. اما این هم نقطه پایانی بر داستان توسعه نبود و حتی این روش ها هم پیامد های خاص خود را در کشور ها به همراه داشت.

آیا توسعه آنقدری که به بالا بردن شاخص های اقتصادی می اندیشد، به خودِ انسان و اجتماع توجه می کند؟ برنامه های توسعه در کشور های شرق و جنوب، چه تضاد هایی درکشور ها را در پی داشته است؟ و دست آخر سوال مهمی که فکر فعالان توسعه را به خود مشغول کرده این است که توسعه اجتماعی چیست و الگوی مطلوب دستیابی به آن چگونه است؟

برنامه زاویه در بیست و پنجمین قسمت از فصل شانزدهم چهارشنبه 27 بهمن ماه ساعت 22 در شبکه چهار به بررسی این پرسش ها با حضور دکتر علیرضا نفیسی و دکتر حسین عنبرستانی، دو پژوهشگر حوزه اقتصاد و توسعه می پردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الگوی مطلوب توسعه ملی روی میز زاویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی مطلوب توسعه ملی روی میز زاویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید