اخبار اقتصادی

ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

31 مرداد 1402

شکارچیان نهنگ، چه کسانی هستند؟

شاید به جرأت بتوان گفت شکارچیان نهنگ یکی از شجاع ترین وبی رحم ترین صیادان روی زمین هستند؛ آنها یک تنه به استقبال خطر می روند.

30 تیر 1402

حروف نام تو در بازار کتاب

به گزارش خبرنگاران ، عمده غزل های این مجموعه، غنایی اند که هر کدام از زاویه ای متفاوت به عشق و آثار آن بر عاشق نگریسته اند.

28 خرداد 1402

بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال، پرداخت شد

با کوشش ها و پیگیری های حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، طبق اعلام بانک شهر به مدیریت باشگاه، مطالبات آندره آ استراماچونی، لئوناردو پادوانی و باشگاه الشباب الاهلی به کارگزاری این بانک در قطر و امارات و همین طور مطالبات احمد موسوی به حساب...

31 فروردین 1402

برترین اقتباس های لایو اکشن از انیمه ها

اقتباس های لایو اکشن از انیمه ها همواره موضوع بسیار داغی در بین هواداران بوده است و این در حالی است که بیشتر فیلم ها و سریال های لایو اکشن ساخته شده بر اساس انیمه ها، با نقدهای منفی از سوی بیننده ها و کاربران همراه شدند. در حقیقت، ایجاد تعادل بین جادوی...

14 فروردین 1402

چگونه صنعت سلامت به سمت انتخاب چهره سال دارو پیش رفت

اسفند سال جاری محمد عبده زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، به عنوان چهره سال دارویی انتخاب شد.

17 اسفند 1401

9 نکته برای اینکه در دام موسسات مهاجرتی غیرقانونی نیفتید

آیا میدانستید انتخاب موسسه مهاجرتی مهمترین گام شما در فرایند مهاجرت است؟ بله به یاری یک موسسه مهاجرتی باتجربه و حرفه ای نه تنها فرایند مهاجرت و اخذ ویزای بدون ریسکی را تجربه خواهید کرد بلکه از خدمات مشاوره متمایزی هم برخوردار خواهید شد. می پرسید چطور...

10 اسفند 1401

کدام استان ها بیشترین و کمترین تورم را دارند؟ ، سیستان در صدر بالاترین تورم

بیش ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (67،9 درصد) و کم ترین آن مربوط به استان بوشهر (48.6 درصد) است.

9 اسفند 1401

مواجهه خوشه سازی دانش بنیان ها با چالش های فرهنگی، اجرایی و حقوقی

به گزارش خبرنگاران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی چالشها و راهکارهای سیاستی خوشه سازی شرکت های دانش بنیان را آنالیز کرد.

27 بهمن 1401

جشنواره ای عجیب با پرتاب 10 هزار تخم مرغ و 600 کیلو آرد

جشنواره ای عجیب با پرتاب 10 هزار تخم مرغ و 600 کیلو آرد

12 دی 1401

بازار خودفروشی به چاپ هفتم رسید، روایت فقر و جامعه طبقاتی انگلیس

نشر نیلوفر هفتمین چاپ رمان بازار خودفروشی اثر ویلیام تکری را با ترجمه پیشکسوت و چیره دست ادبیات انگلیسی و فرانسه، منوچهر بدیعی به بازار نشر عرضه کرد.

16 آذر 1401

دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با استناد به برآورد های مرکز آمار ایران از دستیابی این استان به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400 اطلاع داد.

7 آبان 1401

شرایط اضطراری در بخش پرتقاضای مسکن

این در حالی است که بنا به دلایل مختلف، کمترین سهم عرضه تازه به بازار مسکن از محل ساخت وساز ها مربوط به این بازار بوده است. در واقع نه تنها بازار ساخت و سازنده ها از سال های دور تا به امروز به این بخش بازار توجه کافی نداشته اند، بلکه هم اکنون بنا بر دو دلیل...

30 مهر 1401

68 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از 137 دستگاهی که شرایط داشتن پنجره واحد را دارند، 68 دستگاه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند.

10 مهر 1401

زنگ خطر بحران مهاجرت و بی تفاوتی مسببین وضع موجود!

ابراهیم امینی در روزنامه اعتماد نوشت: هفته ها و ماه های اخیر برای من و آن گونه که از همکلامی با سایر دوستان عضو هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت متوجه شده ام، سخت ترین دوران کاری چند دهه اخیر بوده است. سخت و سخت نه از جهت شرایط کاری یا معیشتی...

2 مهر 1401

ناموازنه جمعیتی در شمال و جنوب مرکز

تهران (پانا) - گسل جمعیتی شمال-جنوب تهران در فاصله ابتدا تا انتهای دهه90 تشدید شد. رشد خاموش شکاف خدمات سکونتی و ارزش املاک بین پنج منطقه اول و 12 منطقه جنوب شهر در سال های اخیر باعث شده است نقاط مرغوب مرکز در رشد جمعیت از منطقه ها فقیر سبقت بگیرد. جمعیت منطقه...

7 شهریور 1401

یک اثبات علمی تازه: مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند!

دانشمندان معتقدند نوعی که بدن مرد ها ساخته شده است و حتی جایی که چربی را ذخیره می نمایند به آنها یاری می نماید تا راحت تر از زنان وزن کم نمایند.

20 مرداد 1401

این افراد هرگز پیروز نمی شوند

آگاهی از ویژگی های شخصیتی افراد ناموفق به شما کمک می کند تا آن ها را در خود شناسایی کنید و در عوض ویژگی های مثبت را جایگزیی برای آن ها قرار دهید.

19 مرداد 1401

یزد فردا تعطیل است

با تصمیم استاندار و اعضای ستاد بحران استانداری یزد فردا یکشنبه 9 مردادماه 1401 اداره های دولتی این شهر تعطیل اعلام شد.

11 مرداد 1401

کشکان بزرگترین رودخانه لرستان خشکید

کشکان که بزرگترین رودخانه لرستان است در حالی با بی آبی روبرو شده که برنج در حاشیه این رودخانه کشت می گردد و همین مسئله بر شدت خشکی کشکان و سایر رودخانه های این استان افزوده است.

10 مرداد 1401
تعداد: (207)