امکان تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ چاپارها، حتما برایتان بسیار رخ داده که هنگام نوشتن نام و مشخصات خودتان، دچار اشتباه شوید. به طور کلی در فضاهای مجازی امکان اصلاح اشتباهات تایپی وجود دارد اما در بعضی موارد مانند خرید بلیط هواپیما شرایط، کمی فرق دارد. هنگام خرید بلیط هواپیما اگر مشخصات خود را اشتباه وارد کنید، راستا سختی برای تغییر نام و مشخصات پیش رو خواهید داشت. این مطلب خبرنگاران را تا سرانجام مطالعه کنید تا اگر اطلاعات خود را هنگام ثبت بلیط اشتباه وارد کردید، بدانید که باید چه کارهایی انجام دهید.

امکان تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد؟

آیا می توان نام را در بلیط هواپیما تغییر داد؟

به طور کلی باید تمامی مشخصات مسافر در بلیط هایی که از سامانه های فروش بلیط هواپیما صادر می شوند، به صورت صحیح وارد شده باشد. درست بودن اطلاعات به معنی تطابق آنها با کارت های شناسایی معتبر است و در صورتی که مشخصات مسافر اشتباه وارد شده باشد، امکان پرواز از او گرفته خواهد شد.

تغییر نام در بلیط هواپیما به طورکلی مقدور نیست و شرایطی برای تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد. در نظر داشته باشید که قوانین سوار شدن به هواپیما برخلاف اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه است و مسافران تنها در صورت داشتن بلیط با نام و مشخصات خود می توانند سوار آنها شوند.

قوانین تغییر اطلاعات مسافر روی بلیط هواپیما

بلیط هایی که به صورت سیستمی صادر می شوند قوانین ثابتی دارند و مسافران در صورت اشتباه وارد کردن مشخصات خود، امکان تغییر آن را ندارند. این قانون در پروازهای خارجی به صورت سفت و سخت اجرا می گردد؛ اما استثنائاتی برای بعضی از ایرلاین ها وجود دارد و مسافر می تواند با پرداخت هزینه ، مشخصات وارد شده را تصحیح کند.

توجه داشته باشید که تغییر شماره پاسپورت، تاریخ انقضا و چنین مواردی انجام می گردد و بیشترین سختگیری برای تغییر نام و نام خانوادگی مسافر روی بلیط وجود دارد.

تغییر مشخصات در بلیط های چارتری با سهولت بیشتری انجام می گردد و مسافرانی که اطلاعات اصلی خود را در بلیط های چارتری اشتباه وارد نموده اند می توانند آن را تغییر دهند. البته، تغییر مشخصات در بلیط های چارتری هزینه بر است و مسافر باید مبلغی بین 200 تا 300 هزار تومان برای تغییر نام در بلیط هواپیما پرداخت کند.

شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که تفاوت بلیط سیستمی و چارتری در تغییر نام مسافر چیست؟ در واقع چارترنماینده پس از خرید بلیط ها تا زمانی که فهرست تکمیل نشده است نام و مشخصات مسافر را در فهرست تکمیلی و اصلی وارد نمی کند و به همین علت می توان تا چند روز قبل از رسیدن موعد سفر برای تغییر اطلاعات اقدام کرد.

قوانین ایرلاین ها برای اصلاح نام در بلیط هواپیما

همانطور که بالاتر اشاره کردیم هرکدام از ایرلاین ها برای تغییر نام مسافر پس از ثبت بلیط قوانین متفاوتی دارند اما بعضی از آنها مانند شرکت هواپیمایی ماهان و قطرایرویز در ازای پرداخت حدود 200 هزارتومان، اقدام به اصلاح تنها یک حرف از نام و نام خانوادگی مسافر می نمایند. به عبارتی اگر بخواهید نام یا فامیلی کاملا تغییر بدهید امکان پذیر نخواهد بود. از طرفی دیگر ایرلاین های دیگر مانند ترکیش و امارات هیچ گونه تغییر و اصلاحی در اطلاعات مسافر انجام نمی دهند.

آیا تا به حال نام خود را در بلیط اشتباه وارد نموده اید؟

اگر نام و مشخصات خود را هنگام خرید بلیط اینترنتی اشتباه وارد نموده اید، برایمان بگویید که برای تغییر آن چه اقداماتی انجام داده اید و کدام ایرلاین اطلاعات شما را تغییر یا اصلاح داده است؟

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی

به "امکان تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تغییر مشخصات مسافر در بلیط هواپیما وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید