همه چیز درباره دلیل برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان

به گزارش وبلاگ چاپارها، طی هفته های اخیر خبری مبنی بر برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان به وسیله پلیس مرزی این کشور منتشر شده است و اشخاصی مغرضانه اقدام به انتشار مطالب کذب و به دور از واقعیات در مورد نحوه اعزام و اجرای تور جهت وارنا (بلغارستان) نموده اند. در ادامه خبر دلیل این موضوع را شفاف سازی نموده ایم.

همه چیز درباره دلیل برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان

آیا برگشت دادن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان به ایران صحت دارد؟

برگرداندن مسافر از مبدا هر کشوری به مقصد هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا در هر زمانی ممکن الوقوع است. پلیس مرزی به هر علتی شواهد و مدارک مسافر را مبنی بر قصد سفر توریستی فرد تایید نکند و فرد مشکوک به باز نگشتن به کشور مبدا باشد، ممکن است در فرودگاه برگردانده گردد.

چه تعداد مسافر ایرانی از فرودگاه بلغارستان به ایران برگشت داده شدن؟

وبلاگ چاپارها مجری تورهای وارنا بلغارستان با پرواز مستقیم ماهان از تاریخ 16 خرداد 1401 تا 27 مرداد 1401 بیش از 3000 مسافر به صورت فروش مستقیم و خدمات آژانس های همکار داشته است که از این تعداد تنها 8 مسافر برای ویزا ریجکت شده اند و 18 نفر در فرودگاه وارنا به صلاحدید پلیس مرزی این کشور و مشکوک بودن نیت توریستی بودن سفر به ایران برگردانده شده اند.

چه مواردی ممکن است با وجود داشتن ویزا موجب برگشت دادن مسافران در فرودگاه بلغارستان گردد؟

توجه داشته باشید با توجه به آنالیز هایی که در فرودگاه مقصد بر روی مسافرین در مورد صلاحیت ورود به کشور بلغارستان انجام می گیرد، با وجود داشتن ویزای توریستی باید از به همراه داشتن وسایلی که نشان از عدم تعهد مسافر به بازگشت را القا می کند، اجتناب نمایید. بعضی از این وسایل عبارت اند از : کوله پشتی، چکمه، پتو، ظروف تهیه غذا، چراغ قوه، فلاکس، غذاهای آماده ، یورو و دلار بیش از حد لزوم . یا کمتر از احتیاج سفر و هر نشانه ای که دلایل توریستی بودن سفر و قصد عدم بازگشت به کشور مبدا را زیر سوال ببرد.

آیا برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان به ایران همان دیپورت شدن است؟

خیر در این حالت فرد دیپورت نشده و قوانین دیپورتی برای ایشان اعمال نمی گردد و فرد می توانید به راحتی مجدد برای ویزای بلغارستان یا ویزای شینگن اقدام کند و هیچ گونه سوابق منفی برای وی ثبت نمی گردد.

درچه حالتی مسافران در وارنا بلغارستان دیپورت می شوند؟

در صورتی که فرد با ویزای توریستی بلغارستان وارد خاک این کشور گردد اما از وارنا خارج گردد و به وسیله پلیس های مرزی دستگیر گردد و معین گردد که وی قصد پناهندگی داشته است، دیپورت می گردد و تا 5 سال اجازه ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را ندارد.

آیا خبر کتک زدن مسافران ایرانی در فرودگاه وارنا بلغارستان صحت دارد؟

خیر به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. زیرا وارنا مقصدی توریستی است و تمام قسمت های فرودگاه دارای دوربین مدار بسته هستند و امکان این عمل خلاف قانون وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم برای دریافت ویزای بلغارستان در سال 1401

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره دلیل برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره دلیل برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید