هشت سریال کره ای با چشم انداز های شگفت انگیز و مسحورکننده

به گزارش وبلاگ چاپارها، چرا سریال های کره ای توانسته اند جهان را تسخیر نمایند؟ در جواب این سوال به ویژگی های زیادی می گردد اشاره نمود که حال و هوای خاص و متفاوتی به این سریال ها بخشیده اند. اما یکی از مهمترین ویژگی ها قطعا جلوۀ بصری فوق العاده و منظره ها درخشان و زیبایی است که در پس زمینۀ این سریال ها خودنمایی می نماید.

هشت سریال کره ای با چشم انداز های شگفت انگیز و مسحورکننده

به گزارش وبلاگ چاپارها؛ کره ای ها از زیباترین صحنه پردازی ها، رنگارنگ ترین لباس ها و خیال انگیزترین منظره های طبیعی استفاده می نمایند تا همانطور که قلب بیننده مجذوب داستان سریال هایشان می گردد، چشمهایش هم مسحور زیبایی خیره نمایندۀ نور ها و رنگ ها گردد. آن ها به زیبایی های طبیعی کشورشان اکتفا ننموده اند، بلکه گاهی پا را از مرز های کره فراتر گذاشته اند و بخشی از داستان هایشان را در گردشگری ترین منطقه ها اروپا و آمریکا روایت نموده اند.

در اینجا هشت سریال کره ای را معرفی نموده ایم که در کنار داستان های مجذوب کننده و خیال انگیزی که دارند، توجه دقیق و کاملی به آفریدن تصاویر زیبا و ترسیم منظره های خارق العاده هم داشته اند.

1. غم های ما (Our Blues) (2022)

این سریال داستان عاطفی پر فراز و نشیبی دارد و ماجرای چند آشنای قدیمی را دنبال می نماید که در جزیرۀ جِجو زندگی می نمایند. جزیرۀ ججو در جنوب کره قرار گرفته است و منظره ها طبیعی آن شگفت انگیز و چشم نواز هستند. در جهت داستان این سریال ما تصویری از زندگی روزمرۀ مردم این جزیره را می بینیم. جادوی این سریال در این است که روایت مجذوب کننده و گیرای خودش را در پس زمینه ای زیبا و خیر نماینده ارائه می نماید: از منظرۀ غروب خورشید در ساحل طلایی رنگ جزیره گرفته تا منظره آرامش بخش قایق های شناور روی دریای فیروزه ای رنگ. بسیاری از صحنه های این سریال به خودی خود مثل یک کارت پستال زیبا هستند که در عین حال یک قصۀ گرم و شیرین را هم برای ما تعریف می نمایند.

2. دهکدۀ ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha) (2021)

داستان این سریال دربارۀ دندان پزشکی است که به یک دهکدۀ ساحلی به نام گونگ جین مهاجرت می نماید تا در آنجا برای خودش یک مطب دایر کند. محل فیلمبرداری این سریال در حومۀ شهر پوهانگ بوده است؛ شهری زیبا در جنوبی ترین سواحل کشور کره. خیلی از ما شاید تصویری از یک روستای بی نظیر و ایده آل در ذهنمان داشته باشیم؛ روستایی با محیط طبیعی زیبا و حال و هوای ساده و دلپذیر که قدم زدن در کوچه هایش آدم را از همۀ دغدغه ها و اضطراب هایش فارغ کند. این سریال دقیقا یک چنین رویایی را به تصویر کشیده است. داستان گرم و عاشقانۀ سریال و محیط افسونگر و زیبای آن یک ترکیب فوق العاده و تماشایی را شکل داده اند که بیننده را با تمام وجود در خودش جذب می نماید.

3. سقوط آزاد عشق (Crash Landing on You) (2019)

داستان این سریال دربارۀ دختری ثروتمند اهل کرۀ جنوبی است که به صورت اتفاقی سر از کرۀ شمالی در می آورد و در آنجا با یک سرباز اهل آن کشور آشنا می گردد. ماجرا های پیچیده ای که بین این دو نفر شکل می گیرد، داستان را از مرز های سرزمین کره فراتر می برد و به کشور سوئیس می کشاند. در حالیکه بیشتر مدت زمان سریال در شهر سئول و یک روستا در کرۀ شمالی جریان دارد، اما منظره ها حیرت انگیز کوهستان های سرسبز سوئیس هم بخشی از جلوۀ بصری زیبا و فوق العادۀ این سریال را شکل می دهند. دو عاشق کره ای همراه یکدیگر به منطقۀ اینترلاکن در سوئیس سفر می نمایند؛ منطقه ای که حقیقتا می گردد آن را تجسمی زمینی از بهشت به حساب آورد؛ با دریاچه هایی به زلالی اشک، چمنزار هایی بی کران، قله هایی برف گرفته که در زیر تابش آفتاب مثل نقره می درخشند و روستا هایی پاکیزه و زیبا که انگار از دل افسانه های پریان بیرون آمده اند.

4. گابلین (Goblin: The Lonely and Great God) (2016)

این سریال تخیلی داستان یک جن نامیرا به نام شین را روایت می نماید که 939 سال است دچار یک نفرین شده و تنها راه نجات پیدا کردنش از این نفرین این است که دختری را که سرنوشت به عنوان همسر او در نظر گرفته پیدا کند. شین قدرت های جادویی زیادی دارد؛ مثلا او می تواند در یک چشم به هم زدن از این سر جهان به آن سر جهان برود و مثلا ناگهان در شهر کِبِک کانادا ظاهر گردد. قدرت های جادویی شین حتما خیالی هستند، اما جادوی تصاویر زیبای سریال کاملا واقعی است. شاید خود کانادایی ها هیچ وقت چنین تصاویر تماشایی و زیبایی از کِبِک را در هیچکدام از فیلم ها و سریال هایشان نشان نداده باشند. منظرۀ شهر از روی تپه های اطرافش آرامش بخش و خیال انگیز است؛ علاوه بر اینکه برخی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر مثل هتل فرمونت لوشاتو هم در پس زمینۀ اتفاقات این سریال دیده می شوند.

5. کلاس ایته وون (ItaeWon Class) (2020)

همانطور که از نام سریال پیداست، بیشتر ماجراهای آن در محلۀ ایته وون شهر سئول جریان دارد. داستان سریال دربارۀ جوانی به نام پارک سه رویی است که می خواهد انتقام مرگ پدرش را از شخصی به نام جانگ دهی بگیرد. این شخص نفر اول صنایع غذایی کره است و پارک به همین دلیل تصمیم می گیرد یک رستوران در محلۀ ایته وون تاسیس کند و با این کار وارد رقابت با جانگ دهی گردد. می گردد گفت محلۀ ایته وون قلب تپندۀ شب های سئول است و زندگی شبانه در آنجا بیشتر از هر جای دیگر جریان دارد. فیلمبرداری حرفه ای و هنرمندانۀ این سریال ما را به گردشگری ترین مراکز سئول می برد و رستوران های شلوغ، هتل های مجلل، کافه های پشت بامی و خلاصه همۀ آن چیز هایی را به ما نشان می دهد که در کنار هم سئول را به یکی از دیدنی ترین و سرزنده ترین شهر های جهان تبدیل نموده اند.

6. نسل خورشید (Descendants of the Sun) (2016)

این یکی از معروف ترین سریال های کره ای در تمام جهانست. این سریال پرهزینه و خوش ساخت داستان یک افسر نیرو های ویژه است که به یک کشور خیالی به نام اوروک اعزام می گردد و در آنجا دلباختۀ یک خانم پزشک می گردد. صحنه های کشور خیالی اوروک در یونان فیلمبرداری شده اند؛ کشوری که سواحل مدیترانه ای اش یکی از مقاصد اصلی همۀ گردشگر های جهانست. نسل خورشید در حالیکه ما را مجذوب داستان عاشقانه و پرکشش خودش می نماید، منظره های رویاگونه از برخی از دیدنی ترین منطقه ها یونان مثل ساحل ناواجیو، صومعۀ پاناجیا و تپه های ماسه ای گوماتی را نیز در پس زمینۀ ماجرا های خودش به ما نشان می دهد.

7. افسانۀ دریای آبی (The Legend of the Blue Sea) (2016)

این سریال تخیلی داستان عشقی ابدی میان یک مرد و یک پری دریایی است که در طول تاریخ و در قالب های متفاوت با یکدیگر دیدار می نمایند و هر بار برای رسیدن به وصال یکدیگر از چالش های فراوانی عبور می نمایند. بخش های زیادی از این سریال در کشور اسپانیا و در شهر هایی مثل بارسلون و جیرونا فیلمبرداری شده اند. منظره های خارق العادۀ ساحلی در کنار منطقه ها دیدنی مثل دیر سنت بارتومئو یا تالار موسیقی کاتالان و قصر قرون وسطایی توسا دِمار، حال و هوای خیال انگیز و افسانه ای این سریال را با جادویی بصری پیوند زده اند و بیننده را بی هیچ زحمتی به سرزمین رویا ها و تخیلات می برند.

8. رویارویی (Encounter) (2018)

این درام عاشقانه دربارۀ دختر یک سیاستمدار است که با اصرار و اجبار خانواده اش با پسر یک مرد بانفوذ ازدواج نموده و نهایتا از او جدا شده است. او برای یک هدف کاری به کوبا سفر می نماید و در آنجا با پسری کره ای آشنا می گردد؛ این آشنایی و ماجرا های عاشقانۀ میان این دو نفر کل داستان سریال را شکل می دهد. شاید داستان این سریال به اندازۀ سریال های قبلی درجه یک و خاص نباشد، اما منظره ها و جلوه های بصری آن حتما خاص و استثنایی هستند. این ماجرای عاشقانه، ما را به تماشای زیباترین منظره ها طبیعی و مشهورترین منطقه ها تاریخی کشور کوبا مثل هتل ناسیونال و قلعۀ سن کارلوس می برد و علاوه بر این تصویری تماشایی از شب های شگفت انگیز شهر هاوانا را برای ما ترسیم می نماید.

منبع: فرارو

به "هشت سریال کره ای با چشم انداز های شگفت انگیز و مسحورکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت سریال کره ای با چشم انداز های شگفت انگیز و مسحورکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید