20 تجربه ناب در بخارست

به گزارش وبلاگ چاپارها، بخارست، مرکز کشور رومانی یکی از دیگر از زیبایی های کره زمین است. پیش از رفتن به این شهر و یا حتی برای آشنایی بیشتر این نکات، به شما اطلاعات مفیدی می دهد.

20 تجربه ناب در بخارست

بخارست، مرکز رومانی، شاید به میزان سایر مرکز های اروپایی به عنوان مقصد گردشگری، مشهور نباشد ولی بسیار پرشور و هیجان و مجذوب نماینده است. شهری که در آن سنت و مدرنیته، تاریخ و قرون معاصر به هم پیوند خورده اند. بیشتر گردشگرانی که به بخارست سفر می نمایند فقط یک یا دو شب در اینجا می مانند و سپس به ترانسیلوانیا می فرایند اما این مدت زمان، برای تماشا جاذبه های متنوع شهر، کافی نیست. این شهر دارای کافه ها، پارک ها، محله های قدیمی، کلیساها و بسیاری جاذبه هایی است که مخصوص خود بخارست است و تماشا آن ها به هر گردشگری توصیه می گردد. در ادامه با 20 تجربه ناب آشنا می شویم که تمام گردشگران حتما باید آن ها امتحان نمایند.

1- در رستوران Caru cu bere شام بخورید

غذاهای رومانیایی را امتحان کنید. پیشنهاد من mamaliga cu smantana، mici، و sarmale است. درحالی که به موسیقی کلاسیک گوش می دهید از غذای خود لذت ببرید. رستوران Caru cu bere که در سال 1879 افتتاح شد در خیابان Lipscani نهاده شده است که علاوه بر غذای عالی دارای معماری به سبک نئو گوتیک و طراحی داخلی مربوط به سال 1900 است.

2- در نانوایی Simigeria Petru کاوری بخورید

کاوری (covrig) اصالتا یک میان وعده ترکیه ای است که امروزه در بیش از 480 شیرینی پزی و نانوایی بخارست سرو می گردد. این نان های نمکی را با کنجد یا تخم خشخاش می پوشانند. قیمت هر کاوری یک لئو (RON) است اما فروش سالیانه این نان حدود 160 میلیون یورو تخمین زده شده است.

نانوایی Simigeria Petru در سال 1937 به وسیله یک نانوای رومانیایی به نام پترو افتتاح و دوباره به وسیله نوه و نتیجه هایش بازگشایی شد. این نانوایی یکی از برترین جاهایی است که می توانید یک کاوری خوشمزه را امتحان کنید.

3- به کنسرت میدان Piata Constituiei بروید

میدان Constitution مقابل عمارت مجلس نهاده شده است و بزرگ ترین ساختمان در اروپا و سومین در جهان به شمار می رود. این ساختمان پس از دستور نیکلای چائوشسکو مبنی بر تخریب صومعه ها، کارخانه ها و خانه های قدیمی، بر روی تپه Dealul Spirii بنا شد. امروزه این ساختمان میزبان سیاستمداران و خود میدان Constitution محل برگزاری کنسرت، نمایشگاه، رویدادهای ورزشی و جشن سال نو است.

4- به فستیوال Enwscu بروید

این فستیوال به افتخار آهنگساز رومانیایی جورجه انسکو برگزار می گردد که در آن ارکسترهایی از سرتاسر جهان دور هم جمع می شوند تا در تئاترهای بخارست اجرا نمایند. اگر مایل به خرید بلیت نیستید می توانید به میدان Piata Ateneului، نزدیک سالن کنسرت Athenaeum بروید و یصورت مجانی به آهنگ های کلاسیک گوش دهید.

5- در خیابان کوچک مایکل جکسون قدم بزنید

پارک Herastrau بزرگ ترین پارک بخارست است. در این پارک می توانید از پیاده روی های عصرگاهی، اسکیت، تنیس، بانجی جامپینگ و اردو زدن لذت ببرید. در سال 2009 مجسمه ای که به افتخار هنرمند مشهور، مایکل جکسون ساخته شده بود در یکی از راستاهای این پارک نهاده شد، بنابراین نام این راستا را راستا یا خیابان کوچک مایکل جکسون نهادند.

6- از موزه کشاورزان رومانیایی تماشا کنید

موزه کشاورزان رومانیایی، نزدیک پارک Herastrau منزلگاه اشیای دست ساز قدیمی است. بعلاوه این موزه نوع زندگی خرده دهقانان و کشاورزان را برای بازتماشامایندگان به نمایش می گذارد. گاهی این موزه نمایشگاه هایی را برگزار می نماید که طی آن افراد می توانند غذاها و نوشیدنی های سنتی و اشیای دست ساز بخرند.

7- در Old City یک قهوه بنوشید

Old City به خاطر کافه هایش معروف است و بسیاری از گردشگران عصرها به این منطقه می فرایند. اما اگر صبح زود از خواب بیدار شوید و درحالیکه یک قهوه می نوشید و معماری زیبای ساختمان های قدیمی را تحسین می کنید، با زاویه دیگری از بخش مرکزی و تاریخی بخارست روبه رو می شوید. شما کافی شاپ های مختلفی را می توانید در خیابان های Strada Franceza، قدیمی ترین خیابان بخارست، خیابان Lipscani، Smardan و Stavropoles انتخاب کنید.

8- خوش گذرانی در Regie

منطقه Regie منطقه ای دانشجویی در نزدیکی دانشگاه Politehnica نهاده شده است. روبه روی خوابگاه های دانشجویی تعداد بسیار زیادی کافه، رستوران های مقرون به صرفه، کلوب های بیلیارد و زمین های بسکتبال وجود دارد. شما می توانید با کمترین هزینه یک بلیت تهیه کنید و بدون نگرانی از امتحان فردا در این مکان ها خوش بگذرانید.

9- گل های باغ گیاه شناسی را بو کنید

تابستان ها در بخارست بسیار گرم است. برترین راه برای دوری از گرمای سوزان خورشید بازدید از باغ گیاه شناسی است که در سال 1860 افتتاح شد. بوی گل ها را استشمام کنید، زیر سایه درختان کتاب بخوانید و یا بساط یک عصرانه را به راه بی اندازید. حتی می توانید حین اجرای فستیوال Shortsup یک فیلم کوتاه هم ببینید. نباید فراموش کنید از داخل موزه گیاه شناسی تماشا کنید. این مکان منزلگاه بیش از 15000 مجموعه است.

10- به پارک Cismigiu بروید

پارک Cismigiu قدیمی ترین باغ در بخارست است. در این جا می توانید طی یک بعدازظهر تابستانی سوار یک قایق پارویی شوید یا در زمستان مشغول اسکی روی یخ. می توانید از میان بوته های گل رز موجود در باغ قدم بزنید، شطرنج بازی کنید یا در، به اصطلاح، گوشه نویسندگان به فکر کردن و الهامات بپردازید، جایی که با بسیاری مجسمه های نویسندگان رومانیایی مانند Mihai Eminescu، Ion Creange و Ion Luca Caragiale محاصره می شوید. این پارک محل بسیاری از رمان های عاشقانه بوده است.

11- به کافه Happy بروید

کافه Happy یک خانه کوچک در نزدیکی میدان Romana است. پیشخدمت های خوش اخلاق، موسیقی، و منوی عالی با انواع نوشیدنی های سراسر جهان باعث شده اند تا فضای کافه تداعی گر نامش باشد. با اینکه اینجا هیچ غذایی سرو نمی گردد اما شما می توانید زنگ بزنید و پیتزا سفارش دهید. با اینحال به یاد داشته باشید که حتما باید پیش از رفتن میز رزو کنید چراکه اینجا همواره شلوغ است.

12- به آثار Nicolae Grigorescu چشم بدوزید

Nicolae Grigorescu (می 1838- 21 جولای 1907) در کنار نقاشانی چون Stefan Luchian، Nicolae Tonitza، Theodor Pallady و Constantin Daniel Rosenthal، یکی از بزرگ ترین نقاشان مدرن رومانیا است. آثار او را می توان در موزه ملی هنر، کاخ سلطنتی سابق، مشاهده کرد. این موزه بعلاوه منزلگاه گالری هنر اروپا و گالری ملی است. شما می توانید آثار Nicolae Grigorescu را در طبقه سوم موزه، در بخش هنر مدرن رمانیا مشاهده کنید.

13- گربه ها را در کافه Miau نوازش کنید

کافه Miau نخستین کافه گربه در بخارست است. شما می توانید از اسباب بازی ها برای تفریح گربه ها بهره ببرید اما قوانین بسیار سخت و محکمی درباره رفتار با حیوانات برقرار است. اگر عاشق یکی از گربه ها شوید طوری که نتوانید آن جا را بدون همان گربه ترک کنید، از پیشخدمت بپرسید که آیا می توانید آن را به خانه ببرید یا نه، زیرا بیشتر گربه ها به همین منظور نگهداری می شوند.

14- در کافه Camera din fata چای بنوشید

یک کافه دنج دیگر در بخارست، کافه Camera din fata است. هر روز صبح با بوی دانه های قهوه تازه برشته شده مورد استقبال قرار می گیرید و یک جمله زیبا که با گچ روی تخته سیاه کوچکی نوشته شده است. شما سر میزی می نشینید که از چرخ خیاطی های بسیار قدیمی ساخته شده است و منویی را می خوانید که شامل انواع مختلف قهوه و چای از سراسر جهان، و بعلاوه کیک های خوشمزه است.

15- در منطقه Cotroceni قدم بزنید

این منطقه در حوالی تپه های قدیمی بخارست ساخته شد و اکنون پر از خانه های قدیمی با معماری های زیبا است. به میدان kogalniceanu، در نزدیکی پارک cismigiu بروید و تمام راه را به خانه اپرای ملی قدم بزنید. در این راستا از کنار مدرسه قانون عبور می کنید و به رودخانه Dambovita میرسید. در آن طرف رودخانه کلیسای Elefterie، بعلاوه در فاصله ای نه چندان دور دانشگاه داروسازی Carol Davila را می بینید. تا زمانی که به عمارت Cotroceni، محل اقامت رییس جمهور نرسیده اید قدم زدن را متوقف نکنید.

16- در Green Hours 22 به موسیقی جاز گوش دهید

کافه جاز Green Hours 22 در سال 1994 در خیابان Calea Victoriei افتتاح شد و از آن موقع تا به حال میزبان بیشمار کنسرت جاز، رویدادهای فرهنگی و فستیوال ها است. در سال 1997 زمانی که تئاتر دوشنبه یا Monday Theater افتتاح شد، این کافه نخستین کافه ای بود که یک تئاتر مستقل در بخارست را حمایت می کرد.

17- از برج آتش بالا بروید

برج آتش برج بلندی است که یک نفر در آن نگهبانی می دهد تا اگر جایی آتش گرفت آن را اعلام کند. این برج در بخارست در سال 1892 ساخته و برای بیش از 42 سال از آن استفاده شد. سپس در سال 1963 به موزه آتش نشان ها تبدیل و درش به روی عموم باز شد.

18- در کلاس های Fundatia Calea Victoriei شرکت کنید

در یکی از کلاس های سازمان غیر انتفاعی Fundatia Calea Victoriei ثبت نام کنید. شما می توانید دوره های مختلفی را از بازیگری گرفته تا تاریخ، هنر، فلسفه و مد انتخاب کنید. این سازمان شنبه ها رخدادهای فرهنگی و تورهای بخارست گردی برگزار می نماید.

19- در مسابقه دوچرخه سواری Prima Evadare شرکت کنید

تقریبا می توان گفت بجز چند راستا کوچک در خیابان های اصلی و پارک ها دیگر هیچ راستا دوچرخه سواری درست و حسابی در بخارست وجود ندارد. با این حال رومانیایی ها فستیوال ها و رقابت هایی چون Prima Evadare را سازمان دهی نموده و به راه انداختند. این مسابقه یک رقابت رسمی دوچرخه سواری کوهستان است که برای هر دو دوچرخه سواران آماتور و حرفه ای درنظر گرفته شده است. بعلاوه برای خانم هایی که دامن های زیبا و رنگارنگ می پوشند دوچرخه های Skirt مهیا شده است.

20- از کاخ Mogosoaia تماشا کنید

یک روز آفتابی را برای رفتن به خارج از بخارست انتخاب کنید. 15 کیلومتری شهر کاخ Mogosoia را می بینید که قدمت آن به سال 1702 می رسد که به دستور Constantin Brancoveanu ساخته شد. شما می توانید تمام روز را به پیاده روی در پارک، دوچرخه سواری، بازدید از کلیساهای اطراف یا اسب سواری بپردازید. حتی می توانید ساعت ها در کنار رودخانه استراحت کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "20 تجربه ناب در بخارست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 تجربه ناب در بخارست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید