تولید شتاب دهنده های تخصصی علوم شناختی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی

به گزارش وبلاگ چاپارها، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نسل دوم شتاب دهنده های تخصصی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی در حال تولید است و بلوغ جامعه فناوری کشور به سطحی رسیده که استارتاپ ها و شتاب دهنده های نسل دوم به سمت تخصصی و فناوری محور شدن در حال حرکت هستند.

تولید شتاب دهنده های تخصصی علوم شناختی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ چاپارها درباره شتاب دهنده علوم و فناوری های شناختی ، گفت: یکی از نکات مهمی که در حوزه شتاب دهنده ها وجود دارد این است که نسل دوم شتاب دهنده های تخصصی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی در حال تولید هستند و بلوغ جامعه فناوری کشور به سطحی رسیده که استارتاپ ها و شتاب دهنده های نسل دوم به سمت تخصصی و فناوری محور شدن در حال حرکت هستند.

افتتاح نخستین شتاب دهنده حوزه علوم شناختی در کشور

وی اضافه کرد: با توجه به درخشش بسیار خوبی که شتاب دهنده های تخصصی حوزه زیست فناوری در حوزه بیوتکنولوژی دارند پیروز شدند در تولید اقلام دارویی و مواد موثره دارویی خوش بدرخشند. فناوران جوان با تیم های استارتاپی بسیار خوب در حوزه علوم و فناوری های شناختی در حال شکل گیری و فعالیت هستند به طوری که چند روز پیش اولین شتاب دهنده حوزه علوم شناختی با عنوان کادنوتک با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

توسعه علوم و فناوری های موثر در حوزه علوم شناختی

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در این شتاب دهنده تیم های مختلفی در حوزه هایی نظیر بازی ها و آزمون های شناختی و سایر حوزه هایی مانند شناخت مغز و ابزارهایی که در حوزه علوم شناختی می توانند برای توسعه علوم و فناوری های این حوزه موثر واقع شوند فعالیت می کنند.

قادری فر گفت: این شتاب دهنده نخستین شتاب دهنده ای است که در حوزه علوم شناختی در کشور شکل گرفته و بنا است شعباتی را در دانشگاه های بزرگ کشور در استان ها ایجاد کند. از ظرفیت های علوم شناختی خوبی در حوزه تجربی، مهارتی و نیروی انسانی بهره مندیم و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت ها در تولید فناوری های مرتبط استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تولید شتاب دهنده های تخصصی علوم شناختی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید شتاب دهنده های تخصصی علوم شناختی برای حمایت از استارتاپ های حوزه تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید