حضور موثر در نمایشگاه های خارجی محصول شناخت و برنامه ریزی است

به گزارش وبلاگ چاپارها، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های رایزنی و سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تعامل و همدلی با آن ها داشته باشیم و از ظرفیت های آن ها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت استفاده کنیم.

حضور موثر در نمایشگاه های خارجی محصول شناخت و برنامه ریزی است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ چاپارها به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هماهنگی با نمایندگان ایران در هفتاد و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی و نمایندگان غرفه ایران در معاونت امور فرهنگی برگزار گشت.

در این جلسه ایوب دهقانکار، حسین صفری، مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پُل؛ فتح اله فروغی، نماینده انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان؛ احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی دایره مینا؛ و امیر بیک محمدی، مدیر آژانس ادبی تماس حضور داشتند و برنامه های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت را تشریح کردند.

نمایندگان غرفه ایران درباره شرایط خاص این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و برگزاری آن در دو بخش فیریکی و مجازی سخن گفتند و بر لزوم برنامه ریزی مستمر برای حضور در این رویداد فرهنگی تاکید کردند. این نمایندگان به تشریح برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده در ایام برپایی نمایشگاه پرداختند و قرار های کاری تنظیم شده با ناشران و موزعان بین المللی و تبادل رایت را تشریح کردند.

یاسر احمدوند با آرزوی سلامتی و توفیق برای نمایندگان نشر ایران در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت گفت: زمان فراخی برای بحث های جدی درباره حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیست، اما باید برنامه های جدی را برای سال آینده، دیگر نمایشگاه ها و حضور در عرصه بین الملل برنامه ریزی کنیم.

وی از تشکیل شورایی در عرصه بین الملل برای تدوین برنامه برای حضور ایران در عرصه های بین المللی خبر داد و گفت: قدردان تلاش هایی هستیم که در دوره های قبلی در این حوزه اجرا شده و باید از تجربیات قبلی برای برنامه ریزی ها بهره برد. تقریبا با توجه به چندین دوره حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی نقاط ضعف خود را می شناسیم، اما باید شناسایی کنیم که چرا به رغم شناسایی این مسائل هنوز مسائل پابرجاست.

معاون امور فرهنگی، ادامه داد: حضور در عرصه بین الملل سه ضلع دارد. نخست بخش حاکمیتی است که تکفل آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات است. ضلع دوم کارگزاران هستند یعنی آژانس های ادبی و انجمن هایی که به ترویج محتوا می پردازند. ضلع سوم هم تولیدکنندگان محتوا یعنی ناشران هستند. بین این بخش ها انسجام و هماهنگی وجود ندارد و هر سه حلقه باید فهم درست و دقیقی از موضوع داشته باشند. هماهنگی میان این سه مجموعه می تواند حضور ایران در نمایشگاه ها را نتیجه بخش کند..

وی با اشاره به برپایی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در غرفه ایران باید اقلام ترویجی که برآیند کل نشر ایران باشد در غرفه عرضه شود. همه افرادی که در غرفه ایران حضور دارند در یک گروه و نماینده نشر جمهوری اسلامی ایران هستند نه هیچ ناشر و تشکل نشر.

آقای احمدوند با تاکید بر برگزاری جلسات بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ارزیابی حضور ایران در این رویداد فرهنگی گفت: باید جلساتی با حضور آژانس های ادبی و تشکل های نشر برگزار و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و بررسی و برای حضور در دیگر نمایشگاه های خارجی برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حضور موثر در نمایشگاه های خارجی محصول شناخت و برنامه ریزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور موثر در نمایشگاه های خارجی محصول شناخت و برنامه ریزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید