خبرنگاران فعالیت مطب ها با رعایت اصول مراقبتی ادامه یابد

به گزارش وبلاگ چاپارها، اهواز- خبرنگاران- رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت: مطب پزشکان باید با رعایت اصول مراقبتی و بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و به مردم خدمات ارائه نمایند.

خبرنگاران فعالیت مطب ها با رعایت اصول مراقبتی ادامه یابد

به گزارش وبلاگ چاپارها دکتر بیژن کیخایی روز شنبه در ملاقات استاندار خوزستان با جمعی از اساتید، پیشکسوتان، پزشکان فوق تخصصی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در محل استانداری برگزار گردید، اظهارداشت: پزشکان نباید مطب ها را خالی نگهدارند و این موضوع از سوی نظام پزشکی استان در حال رصد است.

وی از پزشکان استان خوزستان خواست جراحی های Elective surgery(از قبل برنامه ریزی شده) را کاهش و یا حتی لغو نمایند.

رییس سازمان نظام پزشکی اضافه نمود: باید توجه داشت که مطب ها به عنوان بیمارستان های کوچک می توانند محل شیوع بیماری باشند به همین دلیل انجام مراقب های مستمر و نیز ضدعفونی سطوح امری لازم است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی از سیستم بهداشت و درمان قوی و پزشکان متخصصی برخوردار است، به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی اعتقاد دارد که ایران می تواند در مهار این بیماری عملکرد موفقی داشته باشد.

کیخایی در بخش دیگری از این نشست با انتقاد از رسانه هایی که یکی از محتکران اقلام و مایحتاج بهداشتی کشور را دکتر ذکر کردند، گفت: این فرد یک کارشناس رادیولوژی بود که به خاطر شرایط به وجود آمده در کشور دست به چنین سوء استفاده ای زد.

وی از جامعه رسانه ای کشور خواست تا در این شرایط که موج مثبتی نسبت به پزشکات و کوشش گران عرصه سلامت به وجود آمده، با دقت بیشتری نسبت به انعکاس اخبار اقدام نمایند.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان 69 نفر ثبت شده که 16 نفر از آنهت فوت نموده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه 17 اسفندماه به پنج هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالیت مطب ها با رعایت اصول مراقبتی ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت مطب ها با رعایت اصول مراقبتی ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید