دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400

به گزارش وبلاگ چاپارها، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با استناد به برآورد های مرکز آمار ایران از دستیابی این استان به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400 اطلاع داد.

دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400

مجید دهقانی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: مطابق برآورد زودرس مرکز آمار ایران استان یزد در سال گذشته رشد مالی 7.55 درصدی را شاهد بوده و در این شاخص رتبه اول را در بین سایر استان ها به دست آورده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، اضافه کرد: مقدار فراوری ارزش اضافه نموده استان در سال 1400 حدود 178 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

دهقانی زاده با اشاره به اینکه میانه نرخ رشد مالی کشور در این سال 4.35 درصد بوده است، بیان داشت: پس از استان یزد استان های خوزستان و ایلام با 7.53 در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته او در سال 1400 سهم بخش صنعت از فراوری ناخالص در استان 47 درصد، بخش کشاورزی 8.8 درصد و بخش خدمات 44.2 درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان از سال گذشته برنامه ریزی برای رشد مالی 8.3 درصدی را در پنج محور برای سالجاری شروع نموده اند، اضافه کرد: هم اکنون نیز در استان علاوه بر سرمایه گذاری تازه، به سهم بهره وری از رشد و فعال سازی واحد های نیمه فعال و راکد توجه ویژه ای شده است.

دکتر دهقانی زاده با تاکید بر منویات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و پیگیری های استاندار یزد در تحقق برنامه های رشد 8.3 درصدی استان گفت: این روند رو به رشد در دستورکار استان قرار گرفته است.

اوبا بیان اینکه شاخص کلیدی نرخ بیکاری استان نیز از سال گذشته روند نزولی خود را شروع نموده و در تابستان 1401 به مقدار 7.7 درصد کاهش یافته است، گفت: موضوع تداوم رشد مالی و تداوم نرخ پایین بیکاری مردان در استان، لزوم مساله مدیریت مهاجرت در استان را نشان می دهد تا تبعات فرهنگی و اجتماعی توسعه مالی در جامعه کنترل گردد.

وبلاگ چاپارها یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید