روباتی که آزمایش کرونا می گیرد

به گزارش وبلاگ چاپارها، محققان دانشگاه جنوب دانمارک(University of Southern Denmark) اخیرا پیروز به توسعه روباتی اتوماتیک برای انجام آزمایش سواب گلو برای بیماری کووید-19 شده اند.

روباتی که آزمایش کرونا می گیرد

از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان آزمایش های بسکمک برای تشخیص بیماری کووید-19 توسعه داده شده است که یکی از آنها برداشتن سواب گلو است. به طور معمول پزشکان برای اینکه دریابند فردی به بیماری کووید-19 مبتلا است یا خیر آزمایش کشت،سواب گلو را برای جمع آوری نمونه و سپس پردازش آن استفاده می کنند.

پزشکانی که این کار را انجام می دهند باید مجهز به تجهیزات حفاظتی شخصی(PPE) باشند و استفاده از چنین پوشش هایی در طولانی مدت می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

تجهیزات حفاظتی شخصی به ابزار، تجهیزات و پوشش های محافظتی اطلاق می شود، که استفاده کننده را در برابر هرگونه خطرات سلامتی یا ایمنی در محل کار محافظت می کند. تجهیزات حفاظتی شخصی شامل مواردی چون کلاه ایمنی، دستکش، حفاظت از چشم، کفش ایمنی، ماسک غواصی، محافظ گوش و تجهیزات تنفسی می باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که اکنون نمونه برداری به طور گسترده در مراکز کلینیکی انجام می شود و هوا در نیم کره شمالی رو به گرم شدن است استفاده از چنین تجهیزاتی برای افرادی که این آزمایش ها را انجام می دهند، بسیار سخت است.

اکنون، تیمی از مهندسان روباتیک دانشگاه جنوب دانمارک دستگاهی ساخته اند که می تواند بطور اتوماتیک و بدون نیاز به نیروی انسانی، آزمایش سواب گلو را انجام دهد. این روبات یک وسیله ای همانند گوش پاک کن که انتهای آن پنبه دارد را به داخل گلوی افراد فرو می برد و آن وسیله را برای جمع آوری نمونه درون گلو می چرخاند. انجام این عمل نیاز به برخورداری از مهارت کافی دارد تا هیچ آسیبی به افرادی که مورد آزمایش قرار می گیرند وارد نشود. به گفته محققان برای تأیید عملکرد این دستگاه جدید آزمایشات بیشتری لازم است.

برای کمک به تجاری سازی و ساخت تعداد بیشتری از این روبات جدید، مهندسین این مطالعه، شرکتی به نام لایف لاین رباتیکس(Lifeline Robotics) را راه اندازی کرده اند. آنها امیدوارند که بتوان از این دستگاه برای آزمایش بیماری کووید-19 در اواخر ماه ژوئن استفاده کرد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که آزمایش کرونا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که آزمایش کرونا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید