موافقت مجلس با کلیات طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار

به گزارش وبلاگ چاپارها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون جهش و رونق فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب وکار را آنالیز نموده و در نهایت با 203 رای با آن موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار

به گزارش ایسنا، سید شمس الدین حسینی در دفاع از کلیات این طرح اعلام کرد: امروز اگر از همه ما بپرسند که مهم ترین مشکل کشور چیست همه ما پاسخ مان بحث اشتغال است و اگر بپرسند چرا اشتغالزایی صورت نمی گیرد باید در جواب بگوییم، چون سرمایه گذاری در این حوزه پایین است. از مهم ترین دلایل پایین بودن سرمایه گذاری در کشور سختی محیط کسب و کار است.

وی در ادامه اظهار کرد: رتبه آغاز کسب و کار ها در کشور بین 190 کشور جهان ایران در صندلی 127 قرار گرفته است چه زمانی قرار است این موضوع را حل کنیم؟ هدف اصلی این طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار است. براساس این طرح یک سری از مجوز ها تایید محور و یک سری دیگر ثبت محور خواهند بود. بعضی از مجوز ها که به حوزه سلامت، محیط زیست، امنیت و بهداشت باز می گردد به صورت تایید محور خواهد بود و بسیاری دیگر از مجوز ها در قالب ثبت محور صادر می گردد.

رئیس کمیسیون جهش و رونق فراوری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در ادامه توضیح داد: ما بایستی زمینه ای را فراهم کنیم تا اگر کسی می خواهد در خانه خود یک کارگاه صنایع دستی راه بیندازد با مسئله ای روبرو نباشد. مهم ترین محور این طرح بهبود محیط کسب و کار است. این کار می تواند مشکل اشتغال و سرمایه گذاری را حل نماید.

حسینی در خاتمه تاکید نمود: شفافیت، رقابت، برطرف انحصار و تعارض منافع در این طرح با جدیت دنبال شده است. بعضی نسبت به موادی از این طرح که به خدمات غذایی باز می گشت انتقاداتی کردند در حالی که سند تحول غذایی در این طرح دنبال شده است.

منبع: فرارو

به "موافقت مجلس با کلیات طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با کلیات طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید