هشتگ شاهزاده کارتونی درباره بن سلمان داغ شد

به گزارش وبلاگ چاپارها، فعالان عربستانی با تشکیل کمپین مجازی درباره اقدامات و سیاست های ولیعهد سعودی هشتگ #الأمیر-الکرتونی (شاهزاده کارتونی) را علیه وی به راه انداختند.

هشتگ شاهزاده کارتونی درباره بن سلمان داغ شد

به گزارش ایسنا، وبسایت سعودی لیکس اعلام نمود که توییت کنندگان و فعالان عربستانی کمپین مجازی را راه اندازی کردند که سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و پیامد های منفی آن برای عربستان را فاش می نماید.

طبق این گزارش، این فعالان توییتر با راه اندازی هشتگ #الأمیر-الکرتونی (شاهزاده کارتونی) اعلام نمودند: از زمانی که بن سلمان قدرت را به دست گرفت و حتی قبل از آن یعنی زمان تصدی او بر سِمت وزارت دفاع، درباره این پسر جوان به فکر فرو رفتیم و فاتحه خودمان را خواندیم.

ویکی لیکس نوشت: بن سلمان رؤیای ریشه کن کردن حوثی ها (انصارالله یمن) طی چند روز و جنگ با ایران و بعلاوه بی احتیاج شدن از نفت را داشت. وی پروژه های اوهام گونه خود را راه اندازی کرد؛ این طرح ها شامل شهر نیوم در استان تبوک، پروژه تفریحی قدیه، پروژه دریای سرخ، طرح رؤیایی جزیره شریره، بزرگترین مجتمع صنعتی شناور دنیا با نام OXAGON در شهر نیوم و طرح های دیگر هستند.

توییت کنندگان مذکور در این باره تاکید کردند: مایه تاسف است که پروژه های بن سلمان صرفا درحد کارتون و انیمیشن هستند و بدتر از آن این است که پول مردم را هدر می دهد و با احساسات و آینده آن ها بازی می نماید.

کمپین شاهزاده کارتونی در بیانیه ای آورده است: بیایید بیدار شویم و به این رؤیای کارتونی خاتمه دهیم و بپرسیم که این پروژه ها و نتایج آن ها کجا هستند؟ توسعه کشور کجاست؟ عربستان سبز و دیگر موارد کجا هستند؟ ما اجازه نمی دهیم که این جوانک همچنان به فریب دادن مردم ادامه دهد و ما را مشغول طرح های الکترونیکی اش کند.

پیشتر نیز فعالان در اعتراض به سیاست های ولیعهد سعودی هشتگ (سراب-2030) را راه اندازی نموده بودند.

فعالان سعودی با راه اندازی این کمپین اعلام نمودند که پنج سال از وعده ولیعهد سعودی در مورد منظره 2030 گذشته و هنوز دستاوردی جز اسراف، هدر دادن پول مردم و ایجاد بیکاری و هرج مرج میان جوانان به دست نیاورده است.

فعالان توییتر اعلام نمودند که منظره 2030 چیزی جز یک سراب و یک توهم نیست، زیرا برنامه های آن بر روی کاغذ و جوهر ماند.

پیش از آن نیز مجله فوربس فاش نموده بود که شاخص ها درباره وجود مسائل واقعی که پروژه محمد بن سلمان برای توسعه و اصلاحات مالی، موسوم به منظره 2030 را تهدید می نماید، زیاد شده است.

طبق گزارش این مجله، بزرگ ترین شواهد که نشان می دهند اقتصاد عربستان دچار بحران شده، کاهش شدید سرمایه گذاری داخلی است، چراکه طبق آمار سازمان ملل، سرمایه گذاری مستقیم خارجی خالص به 1.4 میلیارد دلار کاهش یافته و این رقم قبل از آن در سال 7.5 میلیارد دلار بوده است.

منبع: فرارو

به "هشتگ شاهزاده کارتونی درباره بن سلمان داغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتگ شاهزاده کارتونی درباره بن سلمان داغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید