کجا می توانیم مار آناکوندا ببینیم؟

به گزارش وبلاگ چاپارها، مار آناکوندا

آناکوندا (Anaconda) گونه ای از مارهای بزرگ دنیاست که آوازه خطرناک بودن آن در دنیا پیچیده است. اگر به حوالی رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی رفتید و ناگهان این مار غول پیکر را در گوشه ای دیدید تعجب نکنید چون به زیستگاه این مار آمده اید! قبل از اینکه کوله پشتی خود را برای ماجراجویی در جنگل های آمازون ببندید لازم است که کمی با این مار آشنا شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

کجا می توانیم مار آناکوندا ببینیم؟

مار آناکوندا به دسته ای از مارهایی می گویند که در نواحی گرمسیری آمریکای جنوبی زندگی می کنند. آناکوندا به معنی شناگر خوب است و تا به حال 4 گونه از آن شناسایی شده است. از بین این گونه ها، آناکوندای سبز، بزرگ ترین گونه این مار، از همه معروف تر است و ظاهرش شبیه همان مارهای بزرگی است که معمولا همه با شنیدن نام مار، یاد آن می افتیم.

طول مار آناکوندا چقدر است؟

افسانه های زیادی درباره طول مارهای غول پیکر آناکوندا وجود دارد. آناکوندای سبز، سنگین ترین، بزرگ ترین و درازترین مار آمریکای جنوبی است و طولش تا حدود 5 متر رشد می کند. اما نکته جالب درباره آناکوندای سبز این است که این مار از نظر قطر و وزن نه فقط در آمریکای جنوبی بلکه در کل دنیا بزرگ ترین است اما از نظر طول، مار پیتون را درازترین مار دنیا می دانند.

کمیاب ترین گونه آناکوندا

دو گونه دیگر آناکوندا (آناکوندای خالخالی و آناکوندای بولیوی) هر دو نزدیک 5 متر طول دارند اما آنقدر کمیاب هستند که اطلاعات کمی درباره آن ها وجود دارد. همان طور که از نام آناکوندای بولیوی معلوم است این مار فقط در جنگل های بارانی آمازون بولیوی پیدا می شود و برای دیدن آناکوندای خالخالی هم باید به جنگل های آمازون برزیل بروید.

کوچکترین گونه آناکوندا

آناکوندای زرد کوچکترین گونه آناکونداست و طولش حدود 3 تا 4 متر است. جنس ماده این مار از جنس نر بزرگ تر است و هر دو در آب زندگی می کنند. وقتی در جنگل های آمازون در حال گشت و گذار هستید نگاهی به تالاب ها و مرداب ها بیندازید ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که بتوانید در همان لحظه یک آناکوندای زرد رنگ را از نزدیک ببینید!

آیا افسانه آناکوندای غول پیکر واقعیت دارد؟

سال هاست که در فیلم ها و رسانه ها آناکوندا را آدم خوار نشان می دهند و حتی خود مردم آمازون هم آناکوندا را جانور افسانه ای می دانند که انسان ها را می دزدد! برای اثبات این اتفاق یک طبیعت گرد لباس محافظ پوشید و به نزدیکی مار آناکوندی سبز رفت اما آناکوندا به او حمله نکرد و پا به فرار گذاشت.

غذای آناکوندا چیست؟

آناکوندای سبز بیشتر ماهی، پرندگان و پستانداران کوچک را که در نزدیکی آب باشند شکار می کند، آن ها حتی گاهی هم نوع خود را هم می خورند که دلیل آن تعیین نیست! آناکوندا توانایی خوردن جانوران بزرگ تر مثل خوک خرطوم دراز را هم دارد.

آیا مار آناکوندا سمی است؟

هیچ کدام از 4 نوع این مار سمی نیستند و برای شکار، دور طعمه می پیچنند و آن را خفه می کنند.

در کجا آناکوندا ببینیم ؟

هر 4 نوع این مار در آمریکای جنوبی و بیشتر در آمازون و حوضه رودخانه اورینوکو هستند. آناکوندا، نیمه آبزی است و در جریان های کم سرعت، رودخانه ها و نواحی باتلاقی زندگی می کند.

منبع: rainforestcruises.com

منبع: الی گشت

به "کجا می توانیم مار آناکوندا ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجا می توانیم مار آناکوندا ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید