10 شخصیت قدرتمند انیمیشن های دیزنی؛ از السا یخ زده تا هرکول

به گزارش وبلاگ چاپارها، انیمیشن های دیزنی پر از شخصیت های گوناگون است. این غول دنیای انیمیشن در صد سال گذشته پیروز شده است قهرمانان و ضد قهرمانان به یاد ماندنی را خلق کند. این شخصیت ها حالا سال هاست به علت محبوبیت زیادی که دارند به کالاهای مختلف تبدیل می شوند و سر از خانه های بچه های مشتاق درمی آورند یا در دنباله ها و بازسازی ها دوباره زنده می گردد. دیزنی هم شخصیت های انسانی و حیوانی معمولی خلق نموده است هم و شخصیت قدرتمند؛ از جادوگر و هیولا گرفته تا شاهزاده و شاهزاده خانم های به یاد ماندنی، این ها تنها چند مورد از شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی هستند. برخی انیمیشن ها حتی پا را فراتر گذاشته و خدایان قدرتمند خلق نموده اند.

10 شخصیت قدرتمند انیمیشن های دیزنی؛ از السا یخ زده تا هرکول

میان تمام شخصیت های دوست داشتنی انیمیشن های دیزنی بدیهی است که تعدادی از سایرین ماندگارترند. وقتی آن ها را در برابر هم قرار می دهی، انتخاب از میانشان حقیقتاً سخت است. یکی از دلایل ماندگاری این شخصیت ها قدرت خارق العاده ای است که دارند. شرور یا مثبت فرقی نمی نماید این شخصیت ها توانایی های منحصربه فردی دارند که خیال مخاطب خردسال را دستکاری می نماید و تحت تأثیر قرار می دهد. اینجا به تعدادی از شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی نگاهی می اندازیم.

10. السا در یخ زده (Frozen)

وقتی شخصیت السا با انیمیشن محبوب یخ زده به هواداران دیزنی معرفی گردید مدت ها بود که دیزنی شخصیت خارق العاده ای خلق ننموده بود. به همین دلیل یخ زده تبدیل به یکی از محبوب ترین و به لحاظ موضوعی مهم ترین انیمیشن های دیزنی تبدیل شد. السا از معدود قهرمانان دیزنی است که خودش صاحب قدرت جادویی است. تا پیش از او شاهزاده خانم ها چنین ویژگی ای نداشتند و قدرت جادویی بیشتر محدود به شخصیت های شرور بود.

اما قدرت جادویی السا او را از تمام شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی، شرّ یا غیر شرّ مجزا می نماید. او می تواند همه چیز را به یخ تبدیل کند. قدرتی که توانایی های زیادی به او می دهد. مثلاً می تواند یخ بسازد و آن را به سمت دشمنانش پرتاب کند. یا در یکی از بی نظیرترین سکانس های انیمیشن های دیزنی از هیچ قصر یخی یا پیراهنی از برف بسازد. سخت بتوان آن سکانس زیبا و قدرت به یاد ماندنی السا را فراموش کند.

با این حال، این فقط قدرت یخ سازی السا نیست که او را تبدیل به یکی از شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی می نماید. توانایی اصلی او خلق زندگی است. او اولاف آدم برفی را به موجودی زنده تبدیل می نماید و بعد برای مبارزه با شخصیت شرور داستان شاهزاده هانس یک آدم برفی غول پیکر می سازد. البته این ها همه بعد از آن است که السا یاد می گیرد چطور قدرت خارق العاده اش را تحت کنترل خودش درآورد. تا پیش از آن، قدرت او حتی نزدیکانش، به خصوص آنا، خواهر کوچکش، را در معرض خطر قرار می داد. به خاطر همین محدودیت، السا در رتبه دهم این لیست جای گرفته است.

پوستر طرح فروزن کد 1071 -Frozen

10,000 تومان

مشاهده و خرید

9. هرکول در هرکول (Hercules)

قهرمان انیمیشن قدرنادیده دیزنی هرکول بیشتر فیلم را با بی خبری از قابلیت خداگونه اش پشت سر می گذارد. او در واقع پسر خدایان زئوس و هرا است. اما هادس زهری به او داده است که نامیرایی را از او گرفته است. بنابراین تا بخش زیادی از فیلم قدرت هرکول صرفاً فیزیکی است که البته همین هم خارق العاده است؛ حتی اگر از سایر قابلیت های خداگونه اش بی خبر باشد.

اما هرکول برای مدتی کوتاه در فیلم از آنچه هست قوی تر می گردد. در خاتمه فیلم، کارهای بزرگوارانه اش او را تبدیل به خدایی که هست می نماید. این توانایی او را نامیرا می نماید و باعث می گردد هادس را به آسانی شکست دهد. با این حال، او نیروی الهی اش را تسلیم می نماید تا بتواند با مگ بماند. هرکول بدین شکل داوطلبانه انتخاب می نماید که به جای خدا بودن به یکی از قدرتمندترین قهرمانان دیزنی تبدیل گردد.

ماگ حرارتی مدل HERCULES کد SP0973

مشاهده کالا

8. سه پری مهربان در زیبای خفته (Sleeping Beauty)

بدون سه پری دوست داشتنی زیبای خفته و قدرت های جادویی بامزه شان شاهزاده خانم این قصه نمی توانست از دست جادوگر خبیث، که او هم یکی از شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی است، جان سالم به در ببرد. فلوار، فائونا و مری ودر، این مثلث جادوگر افسانه ای هستند که حواسشان به آرورا هست تا یک روز وقتی به سن مناسب رسید، طلسم جادوگر را به یاری یک شاهزاده عاشق بشکند. قدرت های جادویی این سه پری مخصوصاً وقتی با هم کار می نمایند، کاری می نماید کارستان. مهم ترین جادوی آن ها زمانی است که کل پادشاهی را می خوابانند تا زمانی که شاهزاده خانم از خواب بیدار گردد.

با این حال، این سه پری دوست داشتنی ما محدودیت های هم دارند. مهم ترینش این است که حریف قدرت های شرورانه مالیفیسنت نمی شوند. در مقابل او کم می آورند. مری ودر نمی تواند طلسم او را بشکند؛ فقط می تواند تغییرش دهد. جز این، هر سه شان فقط می توانند از قدرت جادویی شان برای اهداف خیر استفاده نمایند و همین دستشان را می بندد. البته که آرورا به یاری آن ها در نهایت از طلسم جادوگر خبیث نجات پیدا می نماید.

فیگور مدل انیمیشن فرشته های زیبای خفته مجموعه 3 عددی

210,000 تومان

مشاهده و خرید

7. مرلین در شمشیر در سنگ (The Sword In The Stone)

مرلین شمشیر در سنگ معلم و متحد پادشاه آرتور در آینده است. او یاری های زیادی از این شخصیت افسانه ای می گیرد، از جمله تبدیل شده به جادوگری قدرتمند. مرلین در سرتاسر فیلم بارها و بارها مهارت فوق العاده اش در قدرت های جادویی را به نمایش می گذارد و دست به کارهایی شگفت انگیزی می زند.

او می تواند اشیا را جادو کند، شکل خودش و دیگران را عوض کند، طلسم ها را خنثی کند، و این ها تنها چند نمونه از قدرت های جادویی اوست. با این حال، ماهیت عجیب و غریب و حافظه ضعیفش قدرتش را تضعیف می نماید. جز این، گاهی بی آنکه دست خودش باشد از قدرت جادویی اش استفاده می نماید. اگر مرلین می توانست قدرت جادویی اش را بهتر کنترل می کرد، نمی شد جلویش را گرفت. و به راحتی می شد در لیست شخصیت های قدرتمند انیمیشن های دیزنی مقام نخست را به او داد.

کتاب شمشیر در سنگ اثر تی.اچ.وایت انتشارات روزنه

79,950 تومان

مشاهده و خرید

6. ارسلا در پری دریایی کوچک (The Little Mermaid)

ارسلا پری دریایی کوچک یکی از قدرتمندترین و مخوف ترین شخصیت های شرور انیمیشن های دیزنی است. قدرت شرارت او به میزان ای است که می تواند در برابر قهرمانی قرار بگیرد که پدرش پادشاه تریتون است. قدرت های جادویی او در کنار طراحی کاراکترش بسیار مخوف است. او می تواند موجودات زنده را از چیزی به چیزی دیگر تبدیل کند. موجودات دریایی را به حشره تبدیل کند. آریل را که آرزوی پا داشتن و ورود به جهانی انسان دوپا را دارد، به انسان تبدیل کند و در عوض صدایش را از او بگیرد. او حتی قادر است خودش را هم به زنی اغواگر تبدیل کند.

تلپانی، معجون سمی ساختن، طلسم کردن و وقایع را در لحظه از گویی جادویی تماشا از دیگر ویژگی های جادویی اوست. اما فراتر از تمام قدرت های جادویی مخوف او، قدرتمندترین توانایی اش در معامله کردن است. او به جز متقاعد کردن آریل و اریک، حتی تریتون قدرتمند را هم می تواند پای میز مذاکره بنشاند و از آن برنده بیرون بیاید. چنان که پیروز می گردد فرمانروایی دریا را البته به طور موقتی از او بگیرد. یعنی قدرتش به میزان ای است که چاره ای برای شخصیت های مثبت قصه نمی گذارد. البته با اینکه قدرت ارسلا با اعمال شرورانه اش بیشتر و بیشتر می شو، همانند جثه اش که بزرگ تر می گردد، در برابر اریک که انسان است، کم می آورد. البته بعد از اینکه پیروز می گردد تا پای ازدواج با او برود.

کتاب پری دریایی و 28 داستان دیگر اثر هانس کریستیان اندرسن

95,000 تومان

مشاهده و خرید

5. مائویی در موآنا (Moana)

مائویی در واقع در بخش زیادی از انیمیشن موآنا ضعیف است. قرن ها انزوا و خودتردیدی و خودکم بینی قدرت های او را تضعیف نموده است. با این حال، او همچنان در بخش زیادی از فیلم یک نیمه خدای تواناست، اما نه در اوج خودش. حتی وقتی به تردیدهایش نسبت به خودش غلبه می نماید، قدرتش بیشتر از اندام قوی و درشت و قابلیت های قلاب ماهیگیری اش که می تواند شکل چیزها را تغییر دهد، نشئت می گیرد.

با این حال، ما از معروفیت مائویی و کارهای شگفت انگیزش در گذشته است که می دانیم او قدرتمند است. مثلاً او از جابه جا کردن آسمان می گوید، یا جدا کردن جزیره از دریا و ربودن قلب الهه تیفیتی. اگرچه مائویی خدای کاملی نیست، اما ویژگی های خارق العاده بی شمارش و قدرت خالص او را تبدیل به شخصیتی افسانه ای و به یادماندنی می نماید.

فیگور طرح حیوان موآنا کد 18

114,000

تومان

استند رومیزی تولد طرح موانا کد 126

52,000

تومان

محصولات موآنا در وبلاگ چاپارها

مشاهده همه

4. مالفیسنت در زیبای خفته (Sleeping Beauty)

مالیفیسنت زیبای خفته بدون شک یکی از قدرتمندترین شخصیت های شرور کل تاریخ انیمیشن های دیزنی است. همه تهدیدهای او علیه شاهدخت آرورا را کاملاً جدی می گیرند. حتی جادوگران قدرتمند دیگر هم که به میان می آیند تا طلسم او را باطل نمایند، تنها می توانند قدرتش را تضعیف نمایند. این توانایی را ندارند که کاملاً جلویش را بگیرند.

مالیفیسنت تا حدی بر سرنوشت هم کنترل دارد. او سرنوشت آرورا را با طلسم کردنش به بازی می گیرد. اما قدرت فقط به همین مورد محدود نمی گردد. ما در طول فیلم شاهد قدرت های بی شمار دیگری از او هستیم. او توانایی هیپنوتیزم کردن، طی الارض، کنترل آب و هوا، دستکاری آتش و … را هم دارد. در قدرتمندترین حالتش، حتی می تواند به اژدهایی تقریباً توقف ناپذیر تبدیل گردد. در لیست قدرتمندترین شخصیت های شرور دیزنی مقام اول بدون شک از آن اوست.

کلاه ایفای نقش مدل مالیفیسنت

15 %

530,000

450,000 تومان

مشاهده و خرید

3. تفیتی در موآنا (Moana)

الهه تفیتی هم خالق زندگی است و هم بزرگ ترین خطر در انیمیشن موآنا. او الهه ای است که جزایر پلی نزی ها و زندگی در آن را به وجود آورده است. اما این متعلق به گذشته است. از جایی که ما فیلم را می بینیم، قدرت او دیگر کاهش یافته است. مائویی قلب او را دزیده است و حالا او تبدیل به الهه ای شرور و ویرانگر شده است.

با این حال، حتی با وجود تنزل قدرتش، تفیتی همچنان بسیار قدرتمند است. او قدرت روانه کردن آتش و گدازه را دارد و اگر زمان کافی در اختیار داشته باشد، این توانایی را دارد که به لحاظ جسمانی مائویی را شکست دهد. و وقتی دوباره احیا می گردد تنها با اندک قدرتی قلاب ماهیگیری جادویی و خداگونه او را دوباره از نو می سازد.

2. چرنابوگ در فانتازیا (Fantasia)

چرنوباگ شخصیت شرور انیمیشن فانتازیا است. او شخصیت مرکزی بخش شب در کوهستان بالد (Night on Bald Mountain). اینجا او در شب والپورگیس در اوج قدرتش نشان داده می گردد. چرنوباگ که خدایی لامذهب و در تسخیر شیطان است، قدرت های جادویی فراوانی دارد و تعداد زیادی هیولا و مرده متحرک را تحت کنترل دارد.

در شب در کوهستان بالد تمرکز اصلی روی قدرت چرنوباگ است. او چنان قدرت شرورانه ای دارد که خود والت دیزنی او را با شیطان هم تراز می دانست. با این حال، قدرت او تنها در شب والپورگیس به اوج خود می رسد. به محض اینکه صبح از راه برسد، قلمرو و قدرت چرنوباگ از بین می رود و خودش هم نابود می گردد.

بازی FANTASIA مخصوص PS2

14,300 تومان

مشاهده و خرید

1. غول چراغ جادو در علاءالدین (Aladdin)

نمی توان قدرت صداپیشگی رابین ویلیامز فقید را در محبوبیت بیش از میزان غول چراغ جادوی علاءالدین نادیده گرفت، اما قدرت بکر و منحصربه فرد او، این شخصیت را به یکی از قدرتمندترین شخصیت های سینما تبدیل نموده است. او این توانایی را دارد که تمام آرزوهای یک نفر را برآورده کند، هر آنچه کسی از او بخواهد. کیست که چنین شخصیتی را دوست نداشته باشد؟ او می تواند جان آدم ها را نجات دهد، علاءالدین را به عشقش نزدیک کند، به کسی ثروت هنگفت بدهد و به دیگران قدرت جادویی بدهد؛ و این تمام توانایی های او نیست.

حتی جعفر وقتی تبدیل به قدرتمندترین جادوگر جهان تبدیل می گردد، زورش به غول چراغ جادو نمی رسد، حتی نزدیک به او هم نیست. با این حال، حتی غول چراغ جادو هم محدودیت هایی دارد. او گرفتار چراغ جادویش است. در آن گیر نموده است و تنها از پس برآورده کردن آرزوهایی برمی آید که دیگران او او بخواهند. در زنده کردن مردگان هم از قرار ضعف هایی دارد. وقتی از چراغ جادو آزاد می گردد، قدرتش با افت شدیدی روبرو می گردد. اما حتی با وجود این، او همچنان از بیشتر شخصیت های دیزنی قدرتمندتر است. و مقام اول این لیست کاملاً شایسته اوست.

استیکر خودرو طرح غول چراغ جادو کد 1764

18,000 تومان

مشاهده و خرید

مبنع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 شخصیت قدرتمند انیمیشن های دیزنی؛ از السا یخ زده تا هرکول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت قدرتمند انیمیشن های دیزنی؛ از السا یخ زده تا هرکول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید