68 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند

به گزارش وبلاگ چاپارها، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از 137 دستگاهی که شرایط داشتن پنجره واحد را دارند، 68 دستگاه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند.

68 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند

در گفتگوی ویژه خبری امشب موضوع پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با حضور پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 و باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث و آنالیز شد.

به طور کلی چرا باید ارائه خدمات به مردم به وسیله پنجره ملی هوشمند باشد؟

پژمانفر: خدماتی که دولت در بخش های مختلف ارائه می نماید نباید موجب زحمت برای آنها باشد و افراد مراجعه حضوری و تکراری داشته باشند.

باید پنجره واحدی ایجاد می شد تا مردم برای گرفتن خدمات دولت فقط از یک جا اقدام نمایند. با راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، افراد می تواننند با یک بار احراز هویت شدن وارد این سامانه شوند و خدمات را دریافت نمایند.

مهمترین منافع دولت در این خصوص حرکت به سمت برنامه ریزی است . می توانیم تحول بزرگ در ارائه خدمات به مردم داشته باشیم و قبل از گرفتاری مردم می توان برای خدمت رسانی به آنها برنامه ریزی کرد.

31 شهریور مهلت دستگاه ها برای اتصال به پنجره واحد تمام شده چه تعداد از دستگاه ها کم کاری داشتند؟

باقری اصل:مردم نباید برای گرفتن خدمت در پی دستگاه های اجرایی بدوند بلکه دولت باید خدمات را ارائه دهد. در عصر ارتباطات، باید بر اساس داده ها عمل کرد. دولت باید باخبر باشد داده های مردم در کجا نگهداری گردد.

کل دستگاه های اجرایی که خدمات آنها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است که تا به امروز 137 دستگاه مصداق داشتن پنجره واحد را دارند. از این تعداد 68 دستگاه پنجره واحدِ متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دارند.

حدود 69 دستگاه یا پنجره واحد ندارند و یا متصل نشده اند.

مهلت قانونی برای اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات هوشمند تمدید نشده است.

شرایط اتصال شهرداری تهران به پنجره ملی خدمات چگونه است؟

محضرنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران: شهرداری تهران جزو مجموعه های پیشرو در راه اندازی پنجره خدمات الکترونیک بوده و از سال های قبل بسیاری از خدمات را در سامانه تهران من به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می داد.

در مورد اتصال به پنجره ملی خدمات هم از اردیبشهت جلسات را آغاز کردیم . در خرداد و تیرماه درگیر مسئله ای بودیم وبعد از ثبات از یک ماه و نیم پیش کار را آغاز کردیم.

برای اینکه به درگاه ملی اضافه شویم احتیاج بود لینک برگشت از سازمان فناوری اطلاعات به ما ارسال گردد و مسائل فنی باعث شد تاخیر در این کار بیفتد.

امروز صبح ما متصل به پنجره بودیم اما لوگو اضافه نشده بود امشب لوگوی ما در پنچره واحد اضافه شده است. ده ها خدمات شهرداری هم به وسیله تهران من و هم پنجره ملی دولت الکترونیک در اختیار شهروندان واقع شده است.

عملکرد شهردای تهران چطور بوده است؟

باقری اصل: ساعت 8 شب اتصال شهرداری تهران و خدمات آن را به درگاه ملی داشتیم.

تا خدمت مجوزهای ساخت و ساز به درگاه نیاید نمی توان گفت اتصال کامل شهرداری انجام گرفته است و باید اضافه گردد.

وبلاگ چاپارها مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "68 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "68 دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید