آقای موذنی؛ بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی دانشجویان فراهم کنید

به گزارش وبلاگ چاپارها، مجمع دانشجویی آرمان عدالت خواه دانشگاه شیراز در نامه ای به رئیس نو دانشگا خواستار تقویت فضای علمی و ایجاد بستر و مناسب جهت فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی دانشجویان شد.

آقای موذنی؛ بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی دانشجویان فراهم کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ چاپارها، مجمع دانشجویی آرمان عدالت خواه دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به رئیس تازه دانشگاه خواستار تقویت فضای علمی دانشگاه، ایجاد بستر و فضای مناسب جهت فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی و نیز بستر سازی در جهت ارتباط مستمر مسئولین با دانشجویان شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

سرپرست محترم دانشگاه شیراز

جناب آقای دکتر موذنی

با سلام و احترام.

پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به جامعه علمی و تلاش در جهت رشد و تعالی میهن در دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور و منطقه یک فرصت عالی است که اگر به معنای حقیقی کلمه، موازین اسلامیِ مدیریت مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید در همه حرکت های علمی و فرهنگی دانشگاه تاثیر می گذارد و در همه بخش ها ساماندهی شکل می گیرد.

به واقع مطلع هستید آنچه پویایی و حس اثر گذاری را در دانشجو زنده نگاه می دارد کنش و دانش سیاسی است و فقدان آزادی بیان و عمل سیاسی چه ضربات مهلک و زیان باری را برای کشور و جامعه در پی خواهد داشت لیک باید توجه داشت سیاست زدگی و سیاسی کاری دانشگاه کاملا با موضوع فوق در تضاد است.

متاسفانه بعضی از مسئولین و تشکل های دانشجویی، دانشگاه را پایگاهی برای حضور جریان ها، گروه ها و عناصر سیاسی می خواهند و یا بعضی دیگر در حال سیاست زدایی، به مفهوم بی تفاوت کردن نخبگان جامعه و دانشجویان از فرایند و تحولات سیاسی و تبدیل ایشان به عناصری خنثی و لاابالی هستند که بی شک این امور ضربات جبران ناپذیری به دانشگاه و بدنه آن وارد خواهد آورد.

پرسشگری و مطالبه گری به حق، از الزامات هر دانشجوی آرمان خواه و موذنین جامعه است و نیز شایسته حکومت اسلامی است که مدیران و مسئولان آن با گشاده رویی خود را در معرض نقد و سوال قرار بدهند و سوالات رو مسئولیت پذیرانه پاسخ گویند.

رئیس محترم دانشگاه، پر واضح است که دانشگاه از بحران، خمودی و مسائل تهی نیست که بعضا با مصائب ریشه داری دست پنجه نرم می کند که گویا تا به امروز همتی برای رفع آن نبوده است؛ لکن از کف دانشگاه بخشی از معضلات و مطالباتی را که دانشجویان، کارمندان و اساتید با آن سروکار دارند را خدمتتان روایت می کنیم، امید است که در کنار گوشی برای شنید، دستی عملگرا هم بیابیم:

برقراری عدالت آموزشی و حمایت از دانشجویان نیازمند؛ مصداقا پرداخت هزینه سنوات به دانشجویان بی بضاعت با مسائل و سنگ اندازی های بسیاری روبرو است تاحدی که در پاره ای از اوقات منجر به انصراف دانشجو نیز شده است.

سهل انگاری بعضی از اساتید در امر همکاری و همراهی با مراحل پایان نامه های دانشجویان؛ که این اهمال کاریِ بعضی استادنامان، منجر به سنواتی شدن دانشجو میشود!

حمایت از اساتید و دانشجویان نخبه؛ جناب آقای دکتر موذنی خود استاد دانشکده ای هستید که بی راه نیست اگر بگوییم اکثریت دانشجویان آن به امید مهاجرت و بهتر بگوییم فرار! محیط غم زده و سختگیری های بعضا بی مورد دانشکده دامپزشکی و دانشگاه شیراز را تحمل میکنند؛ لذا به جهت کاهش فرار مغز ها نیاز به یک نگاه تحول گرایانه به سیستم مدیریتی و آموزشی دانشگاه، اقدامات فوری و انقلابی است.

بسیاری از وظایف کارشناسان آموزشی به عهده کارشناسان دانشکده ها واگذار شده و با وجود سیستمی شدن کار های آموزش، متاسفانه باز هم شاهد عدم پاسخگویی کارشناسان آموزشی به تلفن های مربوطه هستیم. رفتار بسیار خشک و عصبی کارمند مربوطه، عدم پاسخگویی کامل و واضح و بعضاً برخورد پرخاشگرانه مسئولین مربوطه گا ها منجر به مسائل روانی، استرس و حتی ترس دانشجو می شود! در حالی که باید یادآور شد دانشجو صاحب اصلی دانشگاه و ارباب رجوع است و کارمند و تمامی مسئولین دانشگاه خدمتگزار وی.

متوقف سازی جذب نیروی انسانی مازاد و ممانعت از تورم نیرو؛ متاسفانه باز ها شاهد بوده و هستیم که اغلب رویه مرسوم ارتقاء شایسته سالاری تخریب و وابستگان نسبی و سببی و جناحی و معامله با بعضی نهاد های ذی نفع و ذی نفوذ جای آن را گرفته است که در نتیجه بعضی از گروه ها ذیل منافع سیاسی و حزبی خود بدون در نظر گرفتن ارزش های علمی، حسن سابقه در بین نخبگان و فرهیختگان، صداقت در گفتار و استقلال و منطق در تصمیم گیری مسئولین سعی در تخریب اشخاص دارند؛ اما شایسته ترین پاسخ را می توان مدیریت صحیح و قابل دفاع دانست.

متاسفانه نگاه بنگاه اقتصادی طور به دانشگاه، مدت هاست که گریبان گیر آن شده و، چون زالو در حال مکیدن اراضی و اموال دانشگاه است، لذا متوقف سازی فروش بی حساب و کتاب، بدور از شفافیت و بدلیل مدیریت و نگاه های غلط امکانات و صاحب و مالک مآبانه به اراضی و اموال دانشگاه باید در اولویت قرار گیرد.

بازنگری در رشته های دانشگاهی فاقد بازار کار و افزایش مهارت آموزی و کارآفرینی در محیط دانشگاه. تاخیر و تعلل در پرداخت حق الزحمه کارشناسان که خود از علل اهمال کاری در انجام کار دانشجویان است.

اما؛

به راستی سازوکار انتخاب ریاست دانشگاه شیراز چگونه است؟ ایده و برنامه های مدون شما برای پیشرفت دانشگاه و خدمت به دانشجویان چیست؟

جناب آقای دکتر امیدواریم فاجعه از قبیل اخراج آن سه استاد دانشکده مهندسی، دیگر تکرار نشود.

جناب رئیس امیدواریم فکری اساسی به حال روحیه ناامیدی و خمودی، بحران های هویت و دین زدگی دانشجویان کنید.

آنچه انتظار می رود تلاش در جهت تقویت فضای علمی دانشگاه، ایجاد بستر و فضای مناسب جهت بالندگی فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی و نیز بستر سازی در جهت ارتباط مستمر مسئولین با دانشجویان است که تحقق این مهم ضمن فراهم آوردن زمینه دستیابی دانشجویان به دریچه های علم، معرفت و پیشرفت، رشد پژوهشی و به طبع آن رشد علمی را در پی خواهد داشت که این موضوع همان نیل به تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

در پایان ضمن تبریک به جنابعالی بابت یافتن توفیق خدمت در این مسئولیت حساس، امید است که دقت کافی را در انتخاب مشاوران و معاونین توانمند، منصف و متخصص خود داشته باشید.

مجمع دانشجویی آرمان (عدالت خواه) آمادگی خود در جهت یاری حضرتعالی و سایر مسئولین دانشگاه را اعلام می دارد و منتظر پاسخ شما به صورت مکتوب به ابهامات موجود و پاسخ عملی به معضلات است تا همین ابتدای مسئولیت پایبندی خود را به فرهنگ پاسخگویی و حضور و ارتباط (نه صرفا نمایشی) بین دانشجویان که متاسفانه سال ها شاهد آن نبوده ایم! نشان دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آقای موذنی؛ بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی دانشجویان فراهم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای موذنی؛ بستری مناسب برای فعالیت های فرهنگی، سیاسی و صنفی دانشجویان فراهم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید