افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی 2 مدرسه در سبزوار

به گزارش وبلاگ چاپارها، تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرروش استثنایی و معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سه مدرسه خیر ساز در شهرستان سبزوار افتتاح و کلنگ احداث دو مدرسه دیگر با مشارکت خیرین به زمین زده شد.

افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی 2 مدرسه در سبزوار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم که با حضور محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی برگزار گردید، ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت این مدارس گفت: بیش از یک سوم مدارس در کشور بعد از انقلاب توسط خیرین ساخته شده است که باید از همت همه خیرین تقدیر گردد.

وی ضمن تقدیر از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در مورد انجام پروژه های حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه استثنایی در کشور مورد احتیاج است که ساخت این مدارس از یک سال و نیم گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت شروع شده است و تا به امروز 142 مدرسه از این تعداد کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

وی اضافه نمود: همچنین بر اساس آمایش سرزمینی آموزش و پرورش استثنایی به 14 مدرسه اتیسم در کشور احتیاج داشت که این تعداد مدرسه نیز یا درحال ساخت است و یا ساخته شده اند.

معاون وزیر با بیان اینکه با همت سازمان نوسازی مدارس 32 اتاق سنجش دائمی آکوستیک در استان ها ساخته شده است گفت: همچنین با مشارکت سازمان نوسازی سال گذشته بیش از 1200 مدرسه و 32 مدرسه الگویی تلفیقی فراگیر مناسب سازی شده است.

حسینی با بیان اینکه بیشترین رشد مدرسه سازی را در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم، بیان داشت: برچیده شدن مدارس خشت و گلی و بخاری های نفتی، دیوارکشی مدارس و احداث سرویس های بهداشتی مدارس از دستاوردهای سازمان نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: راه اندازی سامانه مکان یابی بهینه مدارس در افق 50 ساله، طرح آجر به آجر و طرح من مادرم فرزندان ایران فرزندان من از جمله طرح ها و برنامه های سازمان نوسازی مدارس در این دوره است که منجر به مشارکت بیشتر خیرین در امر مدرسه سازی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ساخت 47 مدرسه در سبزوار با یاری خیرین و در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با توافق صورت گرفته و به وسیله سازمان نوسازی مدارس یک مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی، آموزشی و مشاوره ای در سبزوار راه اندازی خواهد شد و سالن نیمه تمام ورزشی مدرسه امام علی شهرک توحید این شهرستان هم تکمیل می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس تفاهم به عمل آمده راه اندازی مرکز مسائل ویژه یادگیری ششتمد، توسعه مرکز مسائل ویژه یادگیری خوشاب، ساخت یک سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه ای در خوشاب و ساخت مدرسه حرفه ای وپیش حرفه ای در شهرستان جغتای به وسیله سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم 200 تبلت به دانش آموزان تلفیقی فراگیر قطب شهید فرومندی استان خراسان رضوی اهدا شد و مقرر شد اعتبار خرید 200 تبلت دیگر هم برای دانش آموزان تلفیقی فراگیر این قطب تامین گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی 2 مدرسه در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی 2 مدرسه در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید