ایلان ماسک پشیمان است؛ خرید توییتر شاید منتفی گردد

به گزارش وبلاگ چاپارها، اینطور که به نظر می رسد، ایلان ماسک همچنان پشیمان و در پی راهی است که بتواند از خرید توییتر سرباز بزند اما فعلا که می بینیم پیروز نشده است.

ایلان ماسک پشیمان است؛ خرید توییتر شاید منتفی گردد

ایلان ماسک که ثروتمندترین فرد دنیا هم هست، چندی پیش تصمیم گرفت با پرداخت مبلغ 44 میلیارد دلار، توییتر را که یک شبکه اجتماعی بزرگ به شمار میرود خریداری کند. از او اصرار و از هیئت مدیره توییتر مقاومت، در نهایت با این تصمیم ماسک موافقت شد اما بعد از مدتی فهمیدیم او به خاطر جعلی بودن میلیون ها حساب کاربری در توییتر از خرید این شبکه اجتماعی پشیمان شده و دیگر نمی خواهد آن را خریداری کند.

پیش تر در مطلبی به این موضوع اشاره کردیم که سه مانع بزرگ بر سرا راه ماسک برای خرید توییتر قرار دارند که مهم ترین آن ها، جعلی بودن میلیون ها حساب کاربری و وجود بات های فراوان در توییتر و بعلاوه جهت سخت ماسک برای تأمین هزینه های خرید توییتر بودند. چرا که ظاهرا ماسک برای خرید توییتر، بخش بزرگی از مبلغ 44 میلیارد دلار را وام گرفته است.

توییتر ابتدا بیان کرد خبر وجود اکانت های فیک میلیونی جعلی است و حقیقت ندارد. این شرکت مدعی شد تعداد بات ها و حساب های جعلی فقط 5٪ از کل کاربرانش است اما ظاهرا اکنون خبر رسیده که این شبکه اجتماعی هر روز بیش از یک میلیون حساب اسپم و جعلی را حذف می نماید. ماسک هم چون گفته بود تا تعیین نشدن تعداد دقیق کاربران این شبکه اجتماعی، به خرید آن اقدام نمی نماید، فعلا مردد مانده که این فرایند حذف حساب ها تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد.

البته توییتر هم بارها به این موضوع اشاره نموده که نمی گردد اطلاعات دقیقی از بابت تعداد دقیق کاربران به دست آورد چرا که برای این کار باید به یک سری از اطلاعات حساب ها دسترسی داشته باشد که امکان اشتراک گذاری آن ها هم فراهم نیست. با این حال توییتر همچنان معتقد است علی غم پاک کردن روزانه 1 میلیون حساب جعلی، باز هم تعداد آن ها فقط 5٪ از تعداد کل کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهد.

پشیمانی ایلان ماسک از خرید توییتر شاید 1 میلیارد دلار جریمه روی دست او بگذارد

توییتر به منظور پیشبرد این قرارداد 44 میلیارد دلاری که ایلان ماسک اکنون از ورود به آن پشیمان است، امکان برچسب گذاری حساب های اسپم را به اپلیکیشن افزود و حتی به ماسک گفت که یک API را هم در اختیار او قرار می دهد تا خودش با آنالیز آن، متوجه تعداد واقعی کاربران توییتر گردد. اما ظاهرا ماسک تمایلی به انجام این کار ندارد چون اتفاق خاصی هنوز رخ نداده است.

اگر ایلان ماسک نخواهد به این توضیحات توجه کند و تصمیم بگیرد از قرارداد خارج گردد، به احتمال زیاد باید 1 میلیارد دلار به عنوان جریمه پرداخت کند. در خبرهای مختلف هم آمده که ایلان ماسک پشیمان است و می خواهد حتما از قرارداد خرید توییتر خارج گردد.

توییتر بدون توجه به این موضوع به کارش ادامه می دهد

با این حال اینکه ایلان ماسک از ورود به ماجرای خرید توییتر پشیمان است باعث نشده این شرکت به کار خود ادامه ندهد. توییتر همچنان مثل سابق به فعالیتش ادامه می دهد و قابلیت های جدیدی را هم دریافت می نماید. از جمله قابلیت هایی هم که قرار است به این شبکه اجتماعی اضافه گردد، امکان CoTweets یا همان توییت اشتراکی است که اجازه می دهد دو نفر، یک توییت مشترک را بنویسند و هر دو در آن توییت تگ شوند. این قابلیت در راستای جذب بیشتر دنبال کنندگان به یک حساب، به توییتر اضافه شده است.

منبع: The Washington Post

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک پشیمان است؛ خرید توییتر شاید منتفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک پشیمان است؛ خرید توییتر شاید منتفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید