برترین مسواک های برقی که دندان ها را سالم، روشن و سفید نگه می دارند

به گزارش وبلاگ چاپارها، مسواک های برقی راه زیادی پیمودند تا به نقطه کنونی رسیدند. در حال حاضر، مسواک های برقی، گجت هایی با مجموعه ای زیاد و پیچیده از فناوری هایی هستند که باعث هوشمندی و کارآمدی فوق العاده آن ها شده است.

برترین مسواک های برقی که دندان ها را سالم، روشن و سفید نگه می دارند

شرکت های زیادی در مسواک برقی صاحب ایده و ثبت اختراع هستند و می توانند به اتصال به اینترنت، اطلاعات بسیار مفیدی درباره نحوه مسواک زدن شما، میزان زمانی که روبروی آینه حمام، دندان های خود را مسواک می کنید، شرایط دندان ها و لثه ها و بهداشت دهان یا کارآمد بودن مسواک زدن شما ارائه دهند.

همین فناوری ها و نوآوری ها باعث شده تا مسواک های برق از چند دلار تا چند صد دلار یا یورو تفاوت قیمت داشته باشند. مسواک های برقی برندهای حرفه ای مانند اورال بی (Oral B) و فیلیپس بسیار گران قیمت و بالای 100 دلار هستند.

اگر بخواهیم سراغ فناوری ها و اصطلاحات شرکت های سازنده مسواک های برقی برویم؛ از لرزش های میکرو گرفته تا پالس های صوتی، ممکن است کاملا سردرگم و گیج نماینده باشند ولی آنچه که واقعا اهمیت دارد، این است که بعد از دو دقیقه مسواک زدن، به توصیه دندان پزشکان، چقدر دندان های شما تمیز می شوند و چگونه عادات بهداشت دهان و دندان شما در طول زمان، بهبود پیدا می نماید.

مسواک های برقی نسبت به مسواک های سنتی دارای چند عیب هم هستند. شما باید مسواک های برقی را شارژ کنید و باتری در آن ها فاکتور بسیار مهمی است. اهمیت دارد چقدر مسواک های برقی را در خمیردندان و آب قرار می دهید و عیب دیگر آن ها، خرابی به مرور زمان است. بهتر است دنبال مسواک های برقی با مدت زمان دوام باتری بهتر و شارژ سریع تر باتری باشید. مسواک هایی که دارای یک محفظه ضد آب خوب برای محافظت از باتری و سایر قطعات الکترونیکی هستند؛ در اولویت قرار می گیرند.

آیا مسواک های برقی بهتر از مسواک های دستی هستند؟

تحقیقات نشان می دهند در صورتی که مسواک های برقی به درستی و برای مدت زمان توصیه شده، استفاده شوند؛ در تمیز کردن دندان ها و محافظت از لثه در برابر بیماری های لثه ای موثرتر هستند. به این علت که لرزش موها برای از بین بردن پلاک ها و جرم های روی پوسته دندان و کاهش خطر التهاب لثه ها بسیار بهتر است.

تعیین شده است مسواک های برقی نوسانی (دوار) و صوتی (ارتعاش در سرعت ها و فرکانس های بسیار بالا) حتی بهتر عمل می نمایند.

اغلب مسواک های برقی دارای ویژگی های اضافی هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک تایمر داخلی دارند که به شما یاری می نمایند دندان های خود را به میزان کافی مسواک بزنید. بعضی از مسواک ها به گوشی تلفن همراه شما متصل شده تا توصیه های شخصی برای مسواک زدن شما ارائه دهند.

بعضی از افراد گزارش دادند هنگام تمیز کردن دندان های خود با مسواک برقی، تمرکز بیشتری دارند و برای بچه ها نیز سرگرم نماینده تر هستند؛ به ویژه اگر اپلیکیشن های دوست دار کودکی همراه آن ها باشد.

اما مسواک های برقی گران تر از مسواک های سنتی هستند و پیدا کردن سرهای جایگزین برای آن ها، به سختی اتفاق می افتد. به اضافه اینکه همه افراد احساس و تجربه استفاده از آن ها را دوست ندارند.

آیا مسواک برقی می تواند برای دندان شما مضر باشد؟

مسواک زدن سریع و سخت با مسواک های برقی به مدت طولانی می تواند به مینای دندان آسیب برساند و باعث تحلیل لثه گردد. اما این مسواک ها در صورتی که فشار بیش از حدی به دندان ها و لثه ها وارد نمایند؛ آسیب زا خواهند بود. بنابراین، باید همواره مطمئن شد که مسواک های برقی را به طرز درستی استفاده نموده و اجازه دهیم خود مسواک تمام حرکات و نظافت دندان ها را انجام دهد.

آیا مسواک های برقی سر گرد بهتر هستند؟

مسواک های برقی سر گرد هزاران بار در دقیقه نوسان دارند؛ به طوری که کاملا موثر، پلاک ها، باکتری ها و زباله های دندان ها در هنگام مسواک زدن را از بین می برند.

مسواک های صوتی یا اولتراسونیک که احتمالا سرهای استانداردی دارند؛ ده ها هزار بار در دقیقه نوسان می نمایند و باز در از بین بردن مواد زائد، جرم ها، پلاک ها و باکتری ها پیروز عمل می نمایند. اما شواهد زیادی وجود ندارد که مسواک های صوتی بهتر از مسواک های برقی استاندارد در تمیز کردن دندان ها هستند.

روی کاغذ، فناوری های لرزشی نوتر مسواک های برقی، می تواند تمیزی بیشتری را در یک ثانیه داشته و مواد زائد بیشتری جمع آوری کند تا به حذف سریع تر پلاک ها یاری نموده باشد.

مهم ترین فاکتورهای خرید یک مسواک برقی چیست؟

تایمر مسواک زدن: این فاکتور به شما یاری می نماید تا مطمئن شوید دندان های شما به مدت زمان توصیه شده از سوی دندان پزشکان، مسواک زده شده است. بعضی مسواک های برقی طوری تنظیم شدند که سر دو دقیقه، خاموش می شوند ولی بعضی دیگر از مسواک ها، پس از رسیدن به زمان دو دقیقه، با صدای بیپ یا لرزش، به کاربر اطلاع می دهند زمان مسواک زدن تمام شده است.

حالت های مسواک زدن: اغلب مسواک های برقی گران قیمت، دارای طیف وسیعی از حالت های مسواک زدن هستند؛ به طوری که مسواک الکترونیکی شما کاملا براساس احتیاجهای دندان ها و لثه شما، قابل برنامه ریزی است. مثلا، اگر دندان های حساس تری دارید؛ می توانید ملایم تر مسواک بزنید.

سنسور فشار: فشار دادن بیش از حد به دندان ها می تواند باعث آسیب دیدگی لثه گردد. بعضی از مسواک های برقی دارای سنسور فشار هستند که هنگام فشار دادن بیش از حد، هشدار می دهند.

اپلیکیشن موبایل: طیف وسیعی از مسواک های برقی از بلوتوث سود می برند و می توانند به یک اپلیکیشن موبایل نصب شده روی گوشی تلفن همراه وصل شوند. در این اپلیکیشن ها، انواع توصیه ها و آموزش ها یا دستورالعمل ها برای بهداشت دندان و لثه و دهان یا اطلاعات جمع آوری شدن از نحوه مسواک زدن شما قابل مشاهده است.

باتری و پایه شارژ: بعضی از مسواک های برقی از باتری غیر قابل شارژ استفاده می نمایند و طبیعی است که پس از اتمام باتری، باید باتری نوی خریداری و استفاده گردد. غالب مدل های گران قیمت از باتری قابل شارژ بهره می برند. همین طور، مدل های گران قیمت به پایه شارژ باتری مجهز هستند یا زمان شارژ باتری کمتری دارند که همگی این موارد در قیمت مسواک برقی تاثیرگذار خواهد بود. مدل های از مسواک های برقی فقط برای چند ساعت شارژ نگه می دارند و شما باید چند روزی یک بار آن ها را به برق وصل کنید ولی مدل های گران تر می توانند تا چندین هفته شارژ نگه دارند.

سری قابل تعویض مسواک: معمولا سر مسواک برقی پس از مدتی خراب می گردد و باید آن را تعویض کنید. اینکه سر مسواک برقی قابل تعویض باشد و به راحتی در بازار هم بتوانید برای آن سر نو پیدا کنید؛ مسئله مهمی است.

برترین مسواک های برقی موجود در بازار ایران

در حالی که برترین مسواک های برقی جهان، قیمت هایی مانند 200 یورو و بالاتر دارند و به انواع فناوری ها و نوآوری ها مجهز هستند؛ در ایرات کمتر مشاهده شده و بالاترین مسواک های برقی قیمتی چند میلیون تومانی دارند. در این راهنمای خرید مسواک برقی، سعی کردیم از ارزان ترین و ارزان ترین مدل ها تا گران ترین مسواک های برقی که در بازار ایران یافت می گردد؛ مدل هایی پیشنهاد خرید بدهیم:

مسواک برقی اورال بی پرو اکسپرت 110

قیمت: حدود 400 هزار تومان

یکی از پرفروش ترین مسواک های برقی در ایران است که به نسبت قیمت مناسب آن، کیفیت و امکانات خوبی ارائه می نماید. این مسواک برقی دارای باتری بوده و پس از شارژ تا 4 ساعت دوام باتری دارد.

سری مسواک قابل تعویض است و از نظر فنی، سرعت چرخش سری آن 4 هزار دور در دقیقه و 8 هزار لرزش در دقیقه است. مدل حرکتی سری مسواک نیز چرخشی و لرزشی است.

مسواک برقی اورال بی Vitality Cross Action

قیمت: حدود 800 هزار تومان

این مسواک برقی از تایمر و پایه شارژ باتری برخوردار است. قابلیت مسواک زدن چرخشی و لرزشی را دارد و پس از شارژ کامل باتری با برق شهری، می توانید تا 7 روز از آن بدون شارژ مجدد بهره ببرید.

چندین سری برای این مسواک عرضه می گردد تا هر کاربر براساس احتیاج خود از سری های سفیدنماینده، تمیزنماینده قوی و سری مناسب دندان های حساس استفاده کند.

مسواک برق اورال بی Pro 500

قیمت: حدود 1 میلیون تومان

جزو ارزان ترین مسواک های برقی اورال بی است. قابلیت تعویض سری دارد و از استند شارژ باتری برخوردار است. پس از هر بار شارژ باتری، تا 7 روز قابل استفاده است و سرعت چرخش سری آن 20 هزار دور در دقیقه به همراه سرعت لرزش 7600 دور در دقیقه است.

دارای تایمر چند سری برای تمیزنمایندگی، براق نمایندگی و سفیدی دندان ها است.

مسواک برقی واترجت واتر پالس V300

قیمت: حدود 3 میلیون تومان

جزو مسواک های برقی رده بالا محسوب شده و سرعت آن کاملا قابل تنظیم براساس احتیاج کاربر است. سری قابل تعویض دارد و از پایه شارژ سود می برد.

5 سری مختلف برای احتیاجهای متفاوت دارد و از یک مخزن ذخیره حجم آب 800 میلی لیتر سود می برد. نوع حرکت سری این مسواک برقی از نوع لرزشی است و احتیاجی به باتری ندارد.

سرعت میانه سری آن 1200 پالس در هر دقیقه است و قابلیت ماساژور لثه نیز دارد.

مسواک برقی اورال بی TRIZONE 3000

قیمت: 5.5 میلیون تومان

دارای قدرت 40 لرزش در دقیقه و تنظیم در سه حالت روزانه، حساس و سفیدنمایندگی است. نشانگر فشار بیش از حد به دندان ها دارد و قدرت پاک نمایندگی 100 درصد پلاکت ها را دارا است.

به همراه سه سری قابل تعویض ارائه می گردد و از باتری و پایه شارژ باتری برخوردار است. پس از هر بار شارژ تا 28 روز دوام باتری دارد و از ویژگی هایی مانند تایمر سود می برد.

مسواک برقی سوکاس CLEAN X3

قیمت: -

این مسواک برقی اولتراسونیک به وسیله بلوتوث به پایه شارژر و اپلیکیشن موبایل متصل می گردد. قابلیت تعویض سری را داشته و چندین سری برای مصارف مختلف همراه آن ارائه می گردد. سرعت لرزش سری آن نزدیک به 38 هزار دور در دقیقه و سرعت چرخش آن 2000 دور در دقیقه است.

تایمر قابل تنظیم به وسیله اپلیکیشن موبایل دارد و مدت زمان شارژ باتری 18 روز برای هر روز 4 دقیقه استفاده از مسواک برقی است. در اپلیکیشن موبایل اطلاعاتی مانند درجه تمیز شدن دندان ها، شارژ به جامانده باتری مسواک و غیره نمایش داده می گردد. تمام بخش های این مسواک ضد آب هستند.

مسواک برقی اورال بی Black 7000

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

اگر قصد خرید حرفه ای ترین مسواک برقی را دارید و حاضر هستید برای آن حدود 9 میلیون تومان هزینه کنید؛ مدل اورال بی بلک 7000 پیشنهاد ما است.

این مسواک برقی کاملا هوشمند و متصل بوده و به همراه کیف محافظ، پایه شارژ و 5 عدد سری یدک عرضه می گردد. این مسواک از بلوتوث برای ارتباط با گوشی موبایل و اپلیکیشن اورال بی استفاده نموده و باتری با دوام شارژ 2 هفته ای (روزی دو بار استفاده و هر بار 2 دقیقه) دارد. سرعت چرخش سری این مسواک 8800 دور در دقیقه و سرعت لرزش آن 45 هزار پالس در هر دقیقه است.

این مسواک دارای تایمر و سنسور فشار بوده و از 6 عملکرد شستشوی روزانه، قدرت پاک نمایندگی بالا، سفید نماینده دندان، ماساژ دهنده لثه، تمیزنماینده زبان و مناسب برای لثه های حساس برخوردار است.

منبع: یک پزشک

به "برترین مسواک های برقی که دندان ها را سالم، روشن و سفید نگه می دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسواک های برقی که دندان ها را سالم، روشن و سفید نگه می دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید