بازار خودفروشی به چاپ هفتم رسید، روایت فقر و جامعه طبقاتی انگلیس

به گزارش وبلاگ چاپارها، نشر نیلوفر هفتمین چاپ رمان بازار خودفروشی اثر ویلیام تکری را با ترجمه پیشکسوت و چیره دست ادبیات انگلیسی و فرانسه، منوچهر بدیعی به بازار نشر عرضه کرد.

بازار خودفروشی به چاپ هفتم رسید، روایت فقر و جامعه طبقاتی انگلیس

به گزارش وبلاگ چاپارها، هفتمین چاپ رمان بازار خودفروشی اثر ویلیام تکری و ترجمه منوچهر بدیعی به تازگی در 868 صفحه با بهای 390 هزار تومان منتشر شده است. نخستین چاپ این کتاب سال 1368 به بهای 450 تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

ویلیام تکری در هند به دنیا آمد. پدر و مادر او از مقامات ارشد کمپانی هند شرقی بودند. او در پنج سالگی به انگلستان فرستاده شد و تحصیلات خود را در برترین مدارس کشور انجام داد. این نویسنده در آثارش جامعه طبقاتی انگلستان، ناعدالتی و تزویر میان اشراف را با بیانی طنز به چالش می کشد. کار ادبی تکری با نوشتن هجویه آغاز شد و از نام های مستعار فراوانی استفاده کرد. ویژگی خاص نوشتار او در شخصیت های داستانی اش نمود پیدا می نماید.

تکری شخصیت های منحصربه فردی خلق نموده که نظیر آنها در دیگر رمان ها نیست. به عنوان مثال، او یکی از شرورترین و مجذوب نماینده ترین شخصیت های زن ادبیات را با نام بکی شارپ برای رمان بازار خودفروشی پرداخته است. نام اصلی این رمان بازار خودفروشی: رمانی بدون قهرمان است. این رمان که با نوعی طنز کنایی نوشته شده، داستان مردمانی عادی را در اوایل قرن نوزدهم در لندن دنبال می نماید که سعی دارند در این دنیای خاکستری و مادی زنده بمانند. مردمی که فقیر به دنیا آمده اند؛ اما کوشش می نمایند که به طبقات بالای جامعه وارد شوند. در این رمان قهرمانی وجود ندارد که مردم را نجات دهد. این مردم هستند که یک به یک در جنگی شخصی با سرنوشت خود قرار دارند.

  • افشاگری 3 مترجم مشهور ایرانی | فاجعه بی شرمانه شوهر عضو آموزشگاه و آوازه خوانی که برنده نوبل شد | نوبل کاملا به جغرافیای سیاسی وابسته است
  • سریال یاغی بر اساس این رمان ساخته شد | نویسنده سالتو: با 40 قهرمان کشتی صحبت کردم | کشتی و جنوب شهر شباهت زیادی دارند

کتاب بازار خودفروشی شخصیت های جالب و مجذوب نماینده زیادی دارد و همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین شخصیت های آن بکی شارپ است. بکی شارپ زنی جوان، مجذوب نماینده و باهوش است که فقیر به دنیا آمده و همیشه به خاطر فقر تحقیر شده است. او از تمام هوش و مجذوب نمایندهیت خود استفاده می نماید تا خود را از منجلاب فقر بیرون بکشد و با فردی متمول ازدواج کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازار خودفروشی به چاپ هفتم رسید، روایت فقر و جامعه طبقاتی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار خودفروشی به چاپ هفتم رسید، روایت فقر و جامعه طبقاتی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید