بانداژ هوشمند زخم های مزمن را به سرعت بهبود می بخشد

به گزارش وبلاگ چاپارها به نقل از نیواطلس، زخم های دیابتی ممکن است به طور بالقوه منجر به قطع عضو یا حتی گاهی مرگ شوند اما بانداژ هوشمند این خطر را رفع می نماید.

بانداژ هوشمند زخم های مزمن را به سرعت بهبود می بخشد

این دستگاه که به وسیله دانشمندان دانشگاه استنفورد ساخته شده است، از دو لایه تشکیل شده است. در بالا یک فیلم پلیمری با ضخامت فقط 100 میکرون وجود دارد که قطعات الکترونیکی بر روی آن نصب شده اند. در قسمت زیرین آن لایه دیگری وجود دارد که یک هیدروژل لاستیکی و پوست مانند است که در تماس با زخم قرار گرفته است.

حسگرهای زیستی بانداژ به طور مداوم دمای زخم و در نتیجه شدت التهاب را کنترل می نمایند. تحقیقات گذشته نشان داده که با کاهش التهاب هر زخم، دمای آن کاهش می یابد.

اگر این ابزار نشان دهند که بهبود زخم رخ نمی دهد، یک محرک الکتریکی در بانداژ فعال می گردد تا جریان الکتریکی کمی را به بافت زیرین برساند. انجام این کار با سرعت بخشیدن به سرعت مهاجرت کراتینوسیت ها (سلول های پوست) به محل زخم و از بین بردن باکتری ها، بسته شدن بافت را تسریع نموده و عفونت را کاهش می دهد.

همانطور که بانداژ به کار خود ادامه می دهد، از یک آنتن رادیویی داخلی برای برقراری ارتباط بی سیم با تلفن هوشمند جفت شده با بانداژ استفاده می گردد. کارشناسی که از آن تلفن همراه استفاده می نماید، می تواند شرایط زخم را آنالیز کند، بدون اینکه مجبور باشد مکرراً با برداشتن بانداژ روند بهبودی را مختل کند. وقتی زمان برداشتن بانداژ فرا می رسد، گرم کردن آن تا دمای 40 درجه سانتیگراد باعث جدا شدن بی ضرر هیدروژل از سطح زخم می گردد.

در آزمایش هایی که بر روی موش ها انجام شد، استفاده از این دستگاه باعث تسریع زمان بهبودی تا حدود 25 درصد و افزایش سرعت رشد مجدد پوست تا حدود 50 درصد شد. دانشمندان تاکید می نمایند که ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوان از این بانداژ برای افراد استفاده کرد، زیرا هنوز باید آن را تکمیل نموده و هزینه های تولیدش را نیز کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بانداژ هوشمند زخم های مزمن را به سرعت بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانداژ هوشمند زخم های مزمن را به سرعت بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید