بهترین جاذبه های گردشگری جزایر کوک ، بخش اول

به گزارش وبلاگ چاپارها، جزایر کوک، ارتباط بسیار قوی با نیوزیلند دارد اما فرهنگ این کشور به طور مجزایی پلنزی است و افراد محل این جزایر، از جمله مهمان نوازترین و محبت آمیز ترین مردمان سیاره زمین هستند. این جزایر، از جمله زیباترین جزایر پلنزی است. جزایر کوک شامل پانزده جزیره زیبا و دلنشین است که بین پلنزی فرانسوی و ساموآ قرار گرفته اند. بزرگترین جزیره جزایر کوک، راروتونگا است که دارای کوهی آتشفشانی است. مرکز این جزایر، آواروآ است که مرکز تجاری و فرهنگی این جزایر به شمار می رود.

بهترین جاذبه های گردشگری جزایر کوک ، بخش اول

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری جزایر کوک را به شما معرفی کنیم.

1- تالاب آیتوتاکی

Aitutaki Lagoon

تالاب آیتوتاکی همچون قطعه ای از بهشت به نظر می رسد. این تالاب، دارای آب های فیروزه ای رنگ است و در درون آن، بیست و یک جزیره کوچک وجود دارد که شما را وسوسه می نماید تا پا در سواحل آن بگذارید. کایاک سواری برترین روش برای تماشا این جزیره های کوچک است و با این حال، شما می توانید با کشتی های تفریحی و تورهای گردشگری، از جزایر بزرگتر تماشا کنید. جزیره کوچک ماینا در جنوب غربی گوشه تالاب قرار گرفته است که مکانی بسیار مجذوب نماینده و تماشای است. این تالاب بعلاوه مکانی بسیار خوبی برای ماهیگیری به شمار می رود. در کنار این تالاب، استراحتگاه مجللی وجود دارد که می توانید در آن اقامت کنید.

2- تاپیوتای

Tapuaetai (One Foot Island) Tour

جزیره تاپیوتای یا وان فوت، جزیره ای زیبا است که پر از نخل های نارگیل است، از جمله پر بازدیدترین مکان ها در آیتوتاکی به شمار می رود. این جزیره بسیار درخشان و خیره نماینده، همچون یک جزیره گرراستای فانتزی به نظر می رسد. شما می توانید بر روی شن های سفید رنگ آن قدم بزنید و در آب های فیروزه ای رنگ تالاب شنا کنید. این جزیره، مکان بسیار محبوبی برای برگزاری مراسم های ازدواج و عروسی است.

3- ساحل موری، راروتونگا

Muri Beach, Rarotonga

در جنوب شرقی ساحل راروتونگا، ساحل موری یا تالاب موری واقع شده است و یکی از مشهورترین و زیباترین سواحل در جهان به شمار می رود. اگرچه کیفیت آب های این ساحل در طی سال ها کاهش یافته است اما این آب های کم عمق، دارای حیات های دریایی زیادی است و غواصان می توانند گونه های زیادی از ماهی های گرراستای را در این مکان مشاهده نمایند. در کنار این ساحل و در درون آب ها، چهار جزیره کوچک یا به اصطلاح موتو واقع شده است که به مجذوب نمایندهیت و زیبایی این منطقه افزوده است. شما می توانید در رستوران ها و استراحتگاه های این ساحل، از غذاهای لذیذ لذت ببرید.

4- ساحل تیتیکاوکا، راروتونگا

Titikaveka Beach, Rarotonga

در جنوب غربی ساحل راروتونگا، ساحل و تالاب تیتیکاوکا قرار گرفته است که یکی از برترین نقاط جزایر کوک برای شنا کردن و غواصی به شمار می رود. در اغلب اوقات، آب های این مکان بسیار شفاف است که به راحتی می توان ماهی های درون آب را مشاهده کرد. در زیر آب های این مکان، ستاره های دریایی آبی رنگ بسیار زیادی وجود دارد. این مکان بعلاوه، محل بسیار خوبی برای کایاک سواری است. در سکونت گاهی در نزدیکی این ساحل، کلیسای مسیحی جزایر کوک واقع شده است که قدمت آن به سال 1841 میلادی باز می گردد.

5- تور روستای تی وارا نوی، راروتونگا

Te Vara Nui Village Tour & Cultural Show, Rarotonga

با بازدید از روستای تی وارا نوی، بازدیدنمایندگان و گردشگران می توانند از تاریخچه جزایر کوک و بعلاوه آئین ها و مراسم های این جزایر، اطلاعات بیشتری بدست بیاورند. این تور، شامل دو ساعت و نیم گردش در درون روستا است. آشپزی، پوست کندن نارگیل، ماهیگیری، پایکوبی، حکاکی، بافندگی و روش های درمانی با استفاده از شاخ و برگ، از جمله فعالیت هایی هستند که گردشگران و مسافران می توانند در این تور انجام بدهند. در یک غذاخوری در این روستا در کنار ساحل، علاوه بر غذاهای مرسوم جزایر کوک، غذاهای دیگری سرو می گردد.

6- کوهنوری در جزیره، راروتونگا

Cross-Island Hike to Te Rua Manga (The Needle), Rarotonga

پیاده روی و کوهنوردی در داخل جزیره، راهی بسیار عالی برای تجربه منظره ها سرسبز و دلنشین راروتونگا است. این راستا پیاده روی از ساحل شمالی شروع می گردد و به صخره منحصربه فرد تی روآ مانگا یا سوزن، ختم می گردد. تی روآ مانگا یکی از مشهورترین منظره ها طبیعی در جزایر کوک به شمار می رود. این راستا پیاده روی سپس از آبشار ویگمور عبور می نماید و به ساحل جنوبی می رسد. این آبشار، پس از بارش باران، بسیار تماشای و مجذوب نماینده هستند و در آن مکان، استخری وجود دارد که گردشگران و مسافران می توانند در آن شنا نمایند. البته باید توجه داشت که در فصول خشک و کم آب، جریان این آبشار کند و آرام است. این تور پیاده روی، چهار ساعت زمان می برد و در طی آن، گردشگران و مسافران از میان جنگلی انبوه عبور می نمایند، به بالای صخره سوزن صعود می نمایند و سپس از آبشار ویگمور لذت می برند. صخره سوزن، یک صخره دارای شیب تند است که سر به فلک کشیده است. از این مکان، گردشگران و مسافران می توانند نگاهی به منظره ها اطراف و بعلاوه ساحل و جنگل بیاندازند. البته باید توجه داشت که بالا رفتن از این صخره، تنها به وسیله صخره نوردان حرفه ای صورت می پذیرد. در کل، باید توجه داشت که این راستا را پس از باران های سنگین طی نکرد چراکه بعضی از بخش ها، شیبدار و لغزنده خواهند بود و مخاطراتی به همراه خواهد داشت.

منبع: فوت و فن / planetware.com

به "بهترین جاذبه های گردشگری جزایر کوک ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری جزایر کوک ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید