ترامپ مجازات چین را به دلیل شیوع کرونا آنالیز می نماید، هشدار رکود گسترده در انگلیس

به گزارش وبلاگ چاپارها، رئیس جمهور آمریکا گفت که میخواهد مجازات چین را به دلیل شیوع کرونا در دنیا آنالیز کند و این در حالی است که در انگلیس خطر رکود گسترده مالی را هشدار داده شده است.

ترامپ مجازات چین را به دلیل شیوع کرونا آنالیز می نماید، هشدار رکود گسترده در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ چاپارها، طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان به کروناویروس در دنیا به 4 میلیون و 452 هزار و 820 نفر رسید که از میان آن ها 1 میلیون و 675 هزار و 935 نفر تا به حال درمان شده و 298 هزار و 737 نفر جان باخته اند.

نباید در کاهش محدودیت ها عجله کنیم

خطر شیوع گرسنگی در دنیا

کشورهای آمریکا، اسپانیا و روسیه از نظر تعداد مبتلایان به کووید-19 در دنیا در مکان های نخست قرار دارند. در عین حال مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت دنیای گفت ویروس کرونا که باعث یک اپیدمی دنیای شده، ممکن است هرگز از بین نرود.

به گفته رایان، حتی با کشف واکسن کرونا این بیماری به طور کامل از بین نمی رود. واکسن ها برای بیماری های دیگری همچون سرخک وجود دارد، اما این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

سازمان بین المللی نجات که هماهنگی یاری های بشردوستانه دنیای را انجام می دهد، درباره بحران مالی و گرسنگی هشدار داده است. این سازمان خیریه گفت شیوع گسترده ویروس کرونا باعث افزایش قیمت ها شده و فقیرترین کشورها را در موقعیتی آسیب پذیرتر قرار داده است.

این مسائل از سیرالئون، جایی که هزینه برنج تا یک سوم افزایش داشته تا کلمبیا، جایی که کالاهای اساسی 140 درصد گران تر شده، گسترده شده است.

در سایر کشورهای در حال توسعه که تحت تأثیر قرنطینه قرار دریافتد، کشاورزی متوقف شده که این به کمبود ناگهانی مواد غذایی منجر شده است. برنامه دنیای غذا پیش تر پیش بینی نموده بوده که تا سرانجام سال میزان گرسنگی حاد دو برابر گردد.

آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که با نظر لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی درباره مجازات چین به دلیل شیوع کرونا موافق است و این موضوع را آنالیز می نماید.

دونالد ترامپ - لیندسی گراهام

وی اضافه کرد: به دلیل ویروس کرونایی که از چین آمده است، نمی توانیم مسابقات فوتبال برگزار کنیم.

تا به امروز بیش از 10 میلیون آزمایش کرونا در این کشور صورت گرفته است و آزمایش ابتلا به کرونای مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا منفی بوده، اما وی به دلیل ارتباط با یکی از دستیارانش که به کرونا مبتلا شده است، ترجیح داد در قرنطینه باشد.

ترامپ درباره هشدار آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا درباره بازگشایی نکردن مدارس گفت: من این موضوع را غیر قابل قبول می دانم.

تا به امروز در آمریکا بیش از یک میلیون و 430 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 85 هزار و 197 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

اروپا

شارل میشل، رئیس شورای اروپا با هدف به حرکت درآوردن چرخه های مالی قاره سبز در میانه بحران کرونا خواهان بازگشایی فوری مرزهای ملی میان 27 کشور عضو اتحادیه شد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا

وی در مجلس اروپا گفت: این اقدام باید به صورت هماهنگ و مسئولانه انجام و طبق آن حق تردد آزاد و سلامت شهروندان در نظر گرفته گردد. بحران کرونا نباید به عنوان اهرمی برای کاهش هم گرایی و گسترش نابرابری در اروپا تبدیل باشد. این بحران باید به تقویت اراده اروپا برای انسجام و یکپارچگی یاری کند.

با انتشار آمار جدید که نشان می دهد اقتصاد انگلیس در سه ماهه نخست امسال دو درصد رشد منفی داشته است، ریشی سوناک، وزیر خزانه داری این کشور هشدار داد انگلیس به احتمال زیاد به سوی رکودی عمده پیش می رود.

رشد منفی در حالی گزارش می گردد که بخش عمده ای از فعالیت های مالی انگلیس در چند هفته اخیر به خاطر قرنطینه خانگی در عمل متوقف بوده است.

در انگلیس 229 هزار و 705 نفر به کرونا مبتلا شده و 33 هزار و 186 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

در آلمان شمار مبتلایان به کرونا ظرف 24 ساعت گذشته 933 نفر اعلام شد که در مجموع شمار مبتلایان را به 174 هزار و 98 نفر رساند. در مجموع با مرگ 89 نفر جدید، شمار کل جان باختگان به 7 هزار و 861 نفر رسید.

از 20 آوریل به مرور محدودیت های ناشی از شیوع کرونا در آلمان برداشته شد، اما هرچه محدودیت ها بیشتر برداشته می گردد، نگرانی ها در زمینه شیوع روز افزون کرونا در این کشور افزایش می یابد.

سرویس دفاع مدنی ایتالیا گفت 888 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در این کشور به ثبت رسید و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به 222 هزار و 104 نفر رسید؛ این در حالی است که روز گذشته یک هزار و 402 مورد جدید ابتلا در ایتالیا به ثبت رسیده بود.

با وجود در نظر دریافت تمامی اقدامات احتیاطی لازم در دومای روسیه، پنج مورد آلودگی به ویروس کرونا در میان نمایندگان کشف شده است. از 9 می (20 اردیبهشت) به نمایندگان دومای دولتی دستور داده شده تا در نشست های مجلسی با ماسک و دستکش حضور پیدا نمایند.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش کرد تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور در 24 ساعت گذشته 9 هزار و 974 نفر افزایش یافت و به این ترتیب تعداد کل موارد آلودگی در روسیه به 252 هزار و 245 نفر رسیده است.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، تا روز گذشته (چهارشنبه) نتیجه آزمایش کرونای یک هزار و 666 نفر از نیروهای نظامی مثبت اعلام شده است.

در 24 ساعت گذشته 93 نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا تعداد کل قربانیان در روسیه به 2 هزار و 305 نفر برسد.

غرب آسیا

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، در یک روز اخیر 2 هزار و 826 مبتلا به ویروس کووید-19 از بیمارستان ترخیص شدند و در مجموع 101 هزار و 715 نفر بهبود یافتند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه

همچنین شمار مبتلایان کرونا در ترکیه با شناسایی یک هزار و 639 مورد جدید به 143 هزار و 114 نفر رسید. از این تعداد 998 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و در مجموع 535 بیمار نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.

از سوی دیگر با جان باختن 58 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به 3 هزار و 952 تن رسید.

آسیا

دولت چین گفت تمایل دارد همراه با کانادا و دیگر اعضای جامعه دنیای تحقیق و فراوری محصولات پزشکی ضد ویروس کرونا را سرعت بخشد و برای دفاع از امنیت بهداشتی دنیا و مبارزه با شیوع ویروس کوشش کند.

شیوع کرونا در چین

تا به امروز در چین 4 هزار و 633 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند و همچنین 82 هزار و 929 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در کره جنوبی یک مرد 29 ساله که هفته قبل به مراکز تفریحی و باشگاه های شبانه رفته و به کرونا مبتلا بود، تا به امروز 120 نفر دیگر را نیز به این ویروس مبتلا نموده است. نگرانی از بازگشایی احتمالی مدارس در کره جنوبی زمانی بالا گرفت که تعیین شد شماری از معلمان مدارس سئول ازجمله چند معلم خارجی نیز در این مراکز بوده اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از سرانجام نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که به صورت کنفرانس ویدئویی انجام شد، تأکید کرد: وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان مخالفت خود را با هرگونه تحریم یک جانبه و رقابت ناعادلانه در شرایط همه گیری بیماری کووید-19 گفتند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

طبق آمار وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان، تا به امروز 136 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و مجموع مبتلایان کشور به 5 هزار و 639 نفر رسید.

چند روز پس از کاهش محدودیت های رفت و آمد در پاکستان، مقامات ایالت سند بعضی از بازارها را به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی پلمپ کردند.

با گذشت دو روز از بازگشایی بازارها در پاکستان، منابع خبری از ابتلای 2 هزار و 300 نفر به کرونا در این کشور خبر دادند.

4033/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ترامپ مجازات چین را به دلیل شیوع کرونا آنالیز می نماید، هشدار رکود گسترده در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مجازات چین را به دلیل شیوع کرونا آنالیز می نماید، هشدار رکود گسترده در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید