توئیتر حساب کاربری خبرنگاران منتقد را برطرف تعلیق کرد

به گزارش وبلاگ چاپارها به نقل از رویترز، توئیتر روز پنجشنبه حساب های کاربری چند خبرنگار مشهور که اخیراً درباره ایلان ماسک مالک تازه پلتفرم مطالبی نوشته بودند را تعلیق کرد.

توئیتر حساب کاربری خبرنگاران منتقد را برطرف تعلیق کرد

ماسک در توئیتی اعلام نموده بود: طبق قوانین ممنوعیت انتشار اطلاعات خصوصی شامل تمام افراد از جمله وبلاگ چاپارها می گردد. قوانین داکسینگ یکسانی که برای وبلاگ چاپارها به کار می رود درباره همه نیز استفاده می گردد.

این پیغام در حقیقت ارجاعی به قوانین پلتفرم است که اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی به نام داکسینگ(doxxing) را ممنوع می نماید.

در حقیقت توئیت ماسک اشاره به تعلیق حساب کاربری elonjet@ بود. این حساب کاربری با استفاده از داده های موجود در دامنه های عمومی جت خصوصی ایلان ماسک را به طور زنده ردیابی می نماید.

مالک توئیتر تهدید نموده بود اقدامی قانونی علیه اپراتور این حساب کاربری انجام می دهد و قبلاً گفته بود اشتباهاً پسر او به وسیله یک فرد دیوانه تعقیب شده بود.

هنوز معین نیست تمام وبلاگ چاپارهای که حساب های کاربری آنها تعلیق شده درباره elonjet@ کامنتی منتشر نموده یا اخباری را به اشتراک گذاشته اند یا خیر.

ماسک در توئیتی روز پنج شنبه نوشت: انتقاد از من مسئله ای ندارد اما داکسینگ موقعیت مکانی واقعی من و خانواده ای درست نیست.

میان حساب های وبلاگ چاپارها تعلیق شده نام درو هارول خبرنگار واشنگتن پست نیز دیده می شد. او در پلتفرم ماستادون خاطرنشان کرد اخیراً درباره ماسک مطلبی نوشته و لینک هایی به داده هایی منتشر کرد که به طور عمومی قابل دسترسی و به وسیله قانونی به دست آمده بودند.

توئیتر بعلاوه حساب کاربری رسمی ماستادون(joinmastodon@)را نیز تعلیق کرد که به عنوان جایگزینی برای توئیتر قلمداد می گردد.

البته این اقدام ایلان ماسک با نقدها زیادی روبرو شد. به همین دلیل او روز آدینه نظر سنجی در حساب کاربری خود درباره برطرف تعلیق افرادی که مکان دقیق او فاش نموده بودند، انجام داد.

در این نظر سنجی 58.7 درصد از شرکت کنندگان رای به برطرف تعلیق حساب های کاربری مذکور به طور آنی و 41.3 درصد رای به برطرف تعلیق طی 7 روز داده بودند.

او صبح امروز در توئیت دیگری نوشت: مردم رای شان را خاطرنشان کردند. تعلیق حساب های کاربری که موقعیت مکانی واقعی مرا فاش نموده بودند، هم اکنون برطرف شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توئیتر حساب کاربری خبرنگاران منتقد را برطرف تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیتر حساب کاربری خبرنگاران منتقد را برطرف تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید