باز پس گیری منطقه اندخوی در استان فاریاب توسط نیروهای افغان

به گزارش وبلاگ چاپارها، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد، نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند منطقه اندخوی در استان فاریاب واقع در شمال این کشور را باز پس بگیرند.

باز پس گیری منطقه اندخوی در استان فاریاب توسط نیروهای افغان

بر اساس یک بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع افغانستان صبح امروز آدینه منطقه اندخوی در استان فاریاب از وجود شبه نظامیان طالبان پاکسازی شد.

وزارت دفاع افغانستان خاطر نشان کرد، نیروهای افغان در حال نبرد با شبه نظامیان طالبان به منظور بازپس دریافت همه مناطقی که اخیرا از سوی این شبه نظامیان تصرف شدند هستند.

فواد امان٬ سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز آدینه در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام نمود: نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی گسترده کنترل شهرستان اندخوی ولایت فاریاب در شمال این کشور را دوباره به دست دریافتد.

همچنین گروه طالبان با حمله به شهرستان خان آباد کنترل مرکز این شهرستان را به دست گرفته بود. اما نیروهای امنیتی طی عملیاتی امروز صبح شبه نظامیان را از مرکز این شهرستان عقب راندند.

اخیرا شبه نظامیان طالبان چند منطقه را در شمال افغانستان از جمله در بلخ، فاریاب، بغلان، تخار و بدخشان مورد حمله قرار دادند.

به دنبال شروع فرایند خروج نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان٬ حملات شبه نظامیان طالبان به مراکز شهرستان های این کشور به طور چشمگیر افزایش یافته است. عناصر طالبان طی یک ماه گذشته کنترل بیش از 20 شهرستان را به دست دریافتد.

اما مقامات دولتی و امنیتی افغان سقوط شهرستان ها به دست شبه نظامیان طالبان را عقب نشینی تاکتیکی عنوان نموده است.

همزمان رهبران افغان شامل اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، مقام ارشد دیگر این کشور برای ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر نموده اند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "باز پس گیری منطقه اندخوی در استان فاریاب توسط نیروهای افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز پس گیری منطقه اندخوی در استان فاریاب توسط نیروهای افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید