راهنمای سفر به مناطق غربی ایران برای ایام عید

به گزارش وبلاگ چاپارها، نوروز نزدیک و نزدیکتر می شود. من قصد دارم شما را آماده سفری نوروزی به جاذبه های گردشگری غرب ایران کنم. یادتان باشد که سفرمان شش روزه هست. پس، بار و بنه سفر را ببندید و آماده باشید. من قرار است در تور 6 روزه سفر به مناطق غربی ایران، شما را در استانهای کردستان، کرمانشاه و ایلام همراهی کنم؛ استانهایی که حقیقتا زیبا هستند و با مردمانی خونگرم و میهمان نواز عیدی خاطره انگیز را برایتان خواهند ساخت. لازم هست بدانید که راهنمای سفر به مناطق غربی ایران می تواند بجز ایام نوروز، برای سفرهای شما در باقی اوقات سال هم مفید واقع شود. پس، با راهنمای سفر به مناطق غربی ایران همراه باشید تا شما را با دیدنی های معروف شهرهای غربی ایران آشنا کنیم.

راهنمای سفر به مناطق غربی ایران برای ایام عید

فهرست مطالب

شروعاستان کردستاناستان کرمانشاهایلامکلام خاتمهی

شروع

آلودگی های تهران را رها کنید. به مدت 6 روز خانه و کاشانه خود را ترک نموده و با خانواده همراه راهنمای سفر به مناطق غربی ایران باشید. با اتومبیل خود به وسیله آزادراه تهران-ساوه و پس از عبور از شهرستانهای ساوه، اسلامشهر و همدان و با طی مسیری به مدت 5 ساعت و 12 دقیقه به کردستان برسید.

استان کردستان

اقامت در کردستان

براساس راهنمای سفر به مناطق غربی ایران، شما 2 روز زمان دارید که میهمان مردم کردستان باشید؛ مردمی خونگرم و شیرین زبان با آداب و رسومی زیبا. دیدنی ترین شهر کردستان، سنندج بوده که شما می توانید برای اقامت و تفریح در آن موقع بگذارید. گام اول در سفر به این شهر، انتخاب اقامتگاه هست. در سنندج می توانید میهمان هتل شادی سنندج باشید؛ هتلی 4 ستاره که در سنندج، بلوار پاسداران، شهرک علوم پزشکی واقع شده است و از بهترین و بزرگترین هتلهای استان کردستان بشمار می آید. هتل با فراهم نمودن امکانات کامل رفاهی و تفریحی، فضای مناسبی را برای اقامتی دلنشین فراهم نموده است. صبحانه و اینترنت جز خدمات رایگان هتل بوده و این هتل مجهز به استخر و سونا هست که برای استفاده از آن باید هزینه اضافی پرداخت کرد.

سنندج گردی

حالا که مکان اقامت شما معین شد، بعد از استراحتی کوتاه در سنندج به تفریح و خوش گذرانی بپردازید و بدانید که 2 روز وقت دارید. در روز نخست، از دیدنی های معروف شهرهای غربی ایران نظیر مسجد جامع سنندج (دارالاحسان)، روستای بیساران، سد گاوشان، عمارت سالار سعید (موزه سنندج)، مجموعه تفریحی آبیدر، چشمه باباگرگر دیدن کنید. برای صرف وعده ناهار و شام هم می توانید به رستوران دنیا نما و کبابی شیدا بروید و از طعم غذاهایشان لذت ببرید. از غذاهای خوش طعمی که می توانیم از آنان بهره برد، به شلکینه، خورش ریواس و سه نگه سیر اشاره می کنیم. پس از گشت و گذار در سنندج که یحتمل روز شما را کامل پر می نماید، به هتل برگردید و استراحت کنید.

بیشتر بخوانیدسفری شگفت انگیز به زیباترین جاذبه های گردشگری سنندج

روز دوم را بر طبق راهنمای سفر به غرب ایران شروع نموده و پس از صرف صبحانه، راهی سفری یک روزه به شهرهای دیدنی کردستان شوید و زمان خود را بین آنها تقسیم کنید تا با غروب به هتل بازگردید. سفر ما در کردستان به خاتمه رسید. دوباره راهی جاده می شویم و به وسیله جاده سنندج- کرمانشاه و با طی مسافت یک ساعت و چهل و نه دقیقه به کرمانشاه می رسیم و دو روز دوم را میهمان کرمانشاه هستیم.

استان کرمانشاه

اقامت در کرمانشاه

کرمانشاه، خطه مردمانی خون گرم و سلحشور است. شما دو روز فرصت دارید که در کرمانشاه وقت بگذرانید. درست به مانند کردستان، بهتر است به مرکز آن یعنی شهر کرمانشاه بروید و در هتلی مناسب اقامت کنید تا خستگی را از تن بدر نموده و برای گردش در شهر آماده شوید. از میان های زیر که از بهترین های کرمانشاه هستند، می توانید یکی را برگزینید و اقامتی راحت را تجربه کنید: هتل پارسیان کرمانشاه و هتل جمشید کرمانشاه.

بر طبق راهنمای سفر به غرب ایران باید بدانید که هتل پنج ستاره پارسیان کرمانشاه یکی از زیباترین هتلها هست. هتل پارسیان که یکی از 22 هتل مجهز و مجلل شرکت هتلهای پارسیان بوده، در مرکز تجاری و اداری شهر کرمانشاه واقع شده است. فاصله بسیار نزدیک این هتل با مرکز شهر، فرودگاه و مناطق و جاذبه های دیدنی کرمانشاه آن را به یکی از بهترین مکان های اقامت مسافران غرب کشور بدل کرد. هتل با مدرن ترین امکانات آماده خدمت رسانی و سرویس دهی به میهمانان محترم است. هتل چهار ستاره جمشید کرمانشاه در سال 1386 افتتاح گشت و با پرسنلی مجرب و آموزش دیده، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هست.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

پس از معین شدن محل اقامت، کمی استراحت کنید و بعد به داخل شهر بروید. از دیدنی های معروف شهرهای غربی ایران که می توانیم به شما به عنوان راهنما پیشنهاد کنیم، سراب نیلوفر، طاق بستان، تالاب هشیلان، مسجد شاهزاده، غار پراو، درخت رحمت، کلیسای پنطی کاستی هستند. برای صرف وعده ناهار و شام خود می توانید از غذاهای خوشمزه کرمانشاه نظیر کوفته کرمانشاهی، آش دوئینه یا ترخینه، سیب پلو و آش سورانه لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدبا شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی کرمانشاه آشنا شویم

این غذاهای خوشمزه را در رستورانهایی نظیر رستوران دنده کباب رضایی، تالار و رستوران حافظ، رستوران ته چین میتوان صرف کرد. بعد از گشتن در میان جاذبه های گردشگری غرب ایران در این بخش به هتل بازگردید تا صبح به شهرهای دیگر کرمانشاه مسافرتی یک روزه داشته باشیم. صبح، بعد از صبحانه به سفر یک روزه خود را به شهرهای دیگر کرمانشاه ادامه می دهیم و در خاتمه روز به هتل اقامت خود بازگشته و استراحت می کنیم.

ایلام

اقامت و گشت و گذار در ایلام

پس از رسیدن به ایلام به مرکز آن یعنی شهر ایلام بروید و به مانند سفرهای دیگر به فکر جای اقامت باشید. هتلهای زیر را برای اقامت شما انتخاب نموده ایم: هتل دالاهوی ایلام با بیش از 50 سال قدمت دارای 4 طبقه مشتمل بر 45 باب اتاق بوده و در سال 1390 برای رفاه بیشتر میهمانان مورد بازسازی نهاده شد. هتل زاگرس ایلام یکی از هتل های احداث شده در میدان امام حسین بوده که دارای 32 واحد هست. هتل زاگرس با پرسنلی مجرب و آموزش دیده آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی هست. هتل خود را انتخاب کنید و پس از استراحتی کوتاه آماده گشت و گذار یک روزه در ایلام شوید.

از بین جاذبه های گردشگری غرب ایران در این بخش به کوه مانشت، آبشار گچان، آبشار سرطاف، تپه خرگوشان، تنگه ارغوان، قلعه والی، تالاب چکر، کوه قلاقیران اشاره می کنم. در این سفر می توانید از غذاهای خوش طعم و لذیذ ایلام نظیر کپه ایلامی، مکش قالبی و جگروز استفاده کنید. برای بهره بردن از طعم و عطر این غذاها می توانید برای وعده ناهار و شام به این رستورانها سری بزنید: رستوران پدیده ایلام، رستوران ترنج ایلام. با خاتمه گشت و گذار به هتل برگردید تا برای روز خاتمهی سفر در بین جاذبه های گردشگری غرب ایران آماده شوید.

بیشتر بخوانیدمعرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی ایلاممعرفی خوشمزه ترین غذاهای محلی ایلام

در روز خاتمهی سفر در میان جاذبه های گردشگری غرب ایران، پس از صرف صبحانه آماده گشت و گذار در شهرهای ایلام شوید و در نهایت، به هتل خود برگردید و آماده شوید تا ایلام را به قصد تهران ترک کنید. پس از صرف صبحانه اتاق خود را تحویل داده و به تهران بروید.

کلام خاتمهی

امید است نوروزی زیبا و خاطره انگیز با سفر به جاذبه های گردشگری غرب ایران داشته باشید. خود را به دل جاده های بی نظیر کشور بسپارید و مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به مناطق غربی ایران برای ایام عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مناطق غربی ایران برای ایام عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید