روش های موقت رهایی از موهای زاید

به گزارش وبلاگ چاپارها، موهای زائد مسئله ای است که هر خانم یا آقایی در برهه های زمانی متفاوت و در طول عمر خود با آن روبرو می گردد چرا که این موها در صورت، پاها، دست ها و نقاط دیگر بدن وجود دارند. برای از بین بردن این موها، روش های متعددی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند: روش های موقتی شامل کندن با موچین، تراشیدن، اپیلاتورها (موکن مکانیکی)، دپیلاتورها (موکن های شیمیایی)، مومک انداختن و بند انداختن و روش های دایمی شامل الکترولیز و لیزر. در اینجا شما را با روش های موقتی آشنا می کنیم.

روش های موقت رهایی از موهای زاید

روش های موقت رهایی از موهای زاید

موهای زائد مسئله ای است که هر خانم یا آقایی در برهه های زمانی متفاوت و در طول عمر خود با آن روبرو می شود چرا که این موها در صورت، پاها، دست ها و نقاط دیگر بدن وجود دارند. برای از بین بردن این موها، روش های متعددی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند: روش های موقتی شامل کندن با موچین، تراشیدن، اپیلاتورها (موکن مکانیکی)، دپیلاتورها (موکن های شیمیایی)، مومک انداختن و بند انداختن و روش های دایمی شامل الکترولیز و لیزر. در اینجا شما را با روش های موقتی آشنا می کنیم.

تراشیدن مو

عمل تراشیدن مو با استفاده از تیغه فلزی تیز یا چند تیغه برای بریدن موها از سطح پوست میسر است. این روش بسیار مقرون به صرفه قیمت و سریع و بدون درد است و به صورت دستی و الکتریکی است و لیکن آثار این روش بسیار کوتاه مدت بوده و در بیشتر اوقات باید روزانه انجام شود تا بتوان احساس نرمی داشت. در برخی از زنان این روش موجب ایجاد موهای زیرپوستی می شود و برای موهای فرفری و پوست های تحریک شده و جوش دار مناسب نیست. این خود تراش ها به طور معمول یک بار مصرف اند و رویش دوباره مو در این عمل پس از یکی دو روز است.

ساینده ها یا کیسه انداختن

در این روش از یک سطح زیر و ساینده برای کندن موها استفاده می شود. در این روش بافت های مرده پوست هم از بین می رود. این روش مقرون به صرفه قیمت است ولی اغلب هر چند روز یک بار تکرار می شود تا پوستی لطیف به دست آید. البته باید توجه داشت که به پوست بیش از حد فشار وارد نشود زیرا این امر سبب خراش های سطحی و خارش می شود و نباید در نواحی حساس مانند صورت، بازو و نواحی تناسلی استفاده شود. روی پوست های تحریک شده و آسیب دیده نباید استفاده شود. نکته مهم این است که پیش از استفاده از این روش، پوست باید تمیز و خشک باشد و ساینده را روی پوست قرار داده و با حرکت چرخشی و فشار کم اقدام کنید. مدت رویش مو یک تا سه روز است.

موچین

در این روش از موچین برای کشیدن مو از ریشه و اغلب برای سطح کوچکی از پوست مانند ابروها و تک موهای موجود در پوست صورت استفاده می شود. این گونه از بین بردن موها دردناک و برای استفاده از سطح زیاد (پاها) بسیار کند است. چنان که این روش به درستی استفاده نشود، سبب زخم شدن و ایجاد لک در سطح پوست می شود. در این روش باید موچین را پیش از استفاده، با آب و صابون شستشو داده، با الکل ضد عفونی نموده و بعد از آن صورت یا قسمت مورد نظر را با آب سرد بشویید. مدت زمان رویش مو در این روش 3 تا 9 روز است.

شکر انداختن

این روش بسیار شبیه موم انداختن است. در این روش از خمیری غلیظ و چسبان که حاوی شکر، عصاره لیموترش و آب گرم است، استفاده می شود. خمیر را روی پوست پخش نموده و سپس با تکه ای پارچه یا کاغذ، موهای زائد را از پوست جدا می کنیم. به طور معمول در این روش سرخی و التهاب پوست کاهش می یابد.

موم انداختن

در این روش، موم گرم شده را روی پوست پخش نموده و قطعات بریده شده پارچه ضخیم را روی موم فشار داده و خیلی سریع جدا می کنیم. در سالن های اپیلاسیون توجه داشته باشید که خدمه موسسه قاشقکی را که برای مشتری پیشین به کار برده اند، برای شما مورد استفاده قرار ندهند. به این منظور خدمه آرایشگاه باید مومک را درون ظرف کوچک خاص هر مشتری ریخته و در انتها کار مازاد آن را همراه با ظرف مربوطه دور بریزد. مراقب باشید که در هنگام کار اپیلاسیون، خدمه حتما از دستکش های استریل و یک بار مصرف استفاه نمایند و شما هم لباس هایی از جنس کاغذ درخواست کنید. گرچه درد و رنج جزیی لاینفک از مومک گذاری است اما چنانچه دریافتید که خدمه اپیلاسیون در حین مومک گذاری شدت عمل به خرج می دهد، این نکته را به وی خاطرنشان سازید زیرا شدت عمل و عجله در مومک گذاری سبب بروز سوختگی های درجه دوم یا خون مردگی در موضع می شود. این روش در اغلب موارد سریع و به صرفه است.

بند انداختن

این روش به دوران عصر باستان بازمی شود. در این روش یک سرنخ کتانی را میان دندان ها و سر دیگر نخ را در دست چپ یا راست نگه می دارند و قسمت میانی نخ میان انگشتان وسطی دست آزاد حلقه می زند تا به این وسیله تعدادی از موهای زائد با کشیدن نخ از سطح پوست جدا شود. این روش سریع، تمیز و درد کمتری نسبت به موچین دارد و در برخی مواقع موجب خارش التهاب می شود. مدت زمان رویش مو در این عمل 5 تا 10 روز است.

اپیلاتورها

اپیلاتورها، ریش تراش های برقی هستند که تیغه های برنده ای دارند. این دستگاه سریع تر از موچین های معمولی عمل می نمایند و برای دست و پا بسیار مناسب اند. این اپیلاتورها برای قسمت های پشت پا مشکل بوده و پوست را باید محکم کشید تا از گرفته شدن پوست در دستگاه جلوگیری شود و در برخی از قسمت های بدن بهتر است استفاده نشود مانند صورت، زیربغل و آلت تناسلی.

موبرهای شیمیایی

این مواد خاصیت قلیایی داشته و موجب حل شدن پروتئین مو می شود و سریع و بی درد است و اثرش کوتاه مدت است و موجب تحریکات پوستی مانند خشکی پوست می شود این مواد به صورت ژل، لوسیون، اسپری و کرم و پودر در بازار وجود دارد و در حین استفاده به مدت 5 تا 20 دقیقه روی پوست، با توجه به ضخامت مو قرار می دهیم و برای پوست های نازک و حساس و نواحی ابرو و پوست های زخم نباید استفاده شود.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "روش های موقت رهایی از موهای زاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های موقت رهایی از موهای زاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید