انواع بریج دندان (معرفی بریج)

به گزارش وبلاگ چاپارها، می دانید که بهترین انواع بریج دندانی کدامند؟ شما هم قصد دارید تا در روزهای آینده از باکیفیت ترین انواع بریج دندانی بهره مند شوید؟

انواع بریج دندان (معرفی بریج)

انواع بریج دندانی را می توانید از وب سایت اینترنتی مرکز ایمپلنت مورد بررسی دهید. چرا که از این طریق می توانید بهترین انواع بریج دندان را انتخاب کرده و آنها را سفارش دهید. بریج در زبان انگلیسی به معنای پل می باشد و در علم دندانپزشکی به معنای پروتز ثابت است و دندانپزشکان به جای دندان های از دست رفته، از بریج ها استفاده کنند. به عبارتی بریج ها بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشند.

انواع بریج دندان

توجه داشته باشید که بریج ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و از اجزای متعددی تشکیل شده اند. مهمترین اجزای مربوط به بریج های دندانی عبارتند از: اباتمنت (ایمپلنت یا دندانی که روکش به آن وصل می شود)- پونتیک (به دندان های مصنوعی اطلاق می شوند که در لثه ها قرار می گیرند) - کانکتور(اجزای نگهدارنده روکش ها را کانکتور می نامند) - ریتینر(وسیله ای است که پونتیک را فیکس می کند) - روکش دندان(نوعی ریتینر یا نگهدارنده می باشد که از تنوع بالایی برخوردار است).

در حالت کلی می توانید 4 نوع بریج دندانی را در بازار مورد مشاهده قرار دهید. افرادی که در پی بهترین انواع بریج دندانی هستند، می توانند مشخصات و ویژگی های مربوط به بریج های دندانی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهند. مهمترین و بهترین انواع مربوط به بریج های دندانی عبارتند از:

  • بریج دندانی بر پایه ایمپلنت
  • بریج دندانی سنتی یا معمولی
  • بریج دندانی کانتی لور
  • بریج دندانی مری لند

علاقه مندان می توانند برای آشنایی با مشخصات هر یک از بریج های موجود در بازار، با متخصصان ما از همین وب سایت در ارتباط باشند. دندانپزشکان ما در مرکز ایمپلنت اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد انواع بریج های دندانی دارند. بنابراین می توانند مطالب کاملی را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار دهند. در سایر بخش های مقاله می خواهیم در مورد بریج های دندانی توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی بریج دندانی بر پایه ایمپلنت

در بررسی انواع بریج دندانی می توان به بریج های دندانی بر پایه ایمپلنت اشاره کرد که می توان در دسته بندی انواع ایمپلنت دندان نیز این درمان را قرار داد. جهت نصب بریج های یاد شده در گام اول ایمپلنت های مورد نظر را نصب می کنند. سپس بعد از گذشت چند هفته و بهبود یافتن محل زخم ایمپلنت ها، بریج های دندانی یاد شده را مورد نصب قرار می دهند. افرادی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند، می توانند از بریج های دندانی بر پایه ایمپلنت استفاده کنند. هزینه های مربوط به بریج های دندانی یاد شده بسیار بالاتر از سایر بریج های دندانی می باشد.

بریج دندان

بریج دندانی سنتی یا معمولی

همانطور که اشاره شد امروزه بسیاری از افراد در پی بررسی پرفروش ترین انواع بریج دندانی هستند تا از این طریق بهترین بریج را سفارش دهند. یکی از قدیمی ترین و رایج ترین بریج های دندانی را بریج های معمولی یا سنتی شکل داده اند. جهت نصب بریج های یاد شده بایستی دندان های طرفی را مورد تراش قرار داد. سپس روکش های دندانی را بر روی دندان های تراش خورده قرار می دهند. جهت فیکس کردن روکش های یاد شده نیز از سمنت های مخصوصی استفاده می کنند. لازم به ذکر می باشد که بریج های دندانی معمولی یا سنتی یک یا چند پونتیک دارند. جنس مربوط به بریج های معمولی از جنس سرامیک می باشد به همین دلیل از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند. ماندگاری مربوط به بریج های معمولی بسیار بالا می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن نیز قابل اجرا می باشند.

افرادی که در پی ارزان ترین و بهترین انواع بریج دندانی هستند می توانند بریج های دندانی سنتی را در اولویت های خرید خود قرار دهند. شما می توانید با توجه به قدرت مالی در اختیار خود بهترین انواع بریج های دندانی را سفارش دهید. همکاران ما سعی دارند تا بریج های دندانی سنتی را به بهترین شکل ممکن مورد اجرا قرار داده و رضایت مندی شما را به دست آورند.

بریج دندانی کانتی لور از بهترین انواع بریج دندانی

در فهرست مربوط به بررسی انواع بریج دندانی می توان به بریج های کانتی لور اشاره کرد.لازم به ذکر می باشد که بریج های دندانی کانتی لور شباهت زیادی را به بریج های سنتی دارند. البته برای نصب بریج های کانتی لور از یک دندان پایه استفاده می شود. دندان منتخب شده مورد تراش واقع شده و سپس بریج ها مدنظر بر روی آن قرار می گیرند. یکی از مهمترین معایب مربوط به بریج های کانتی لور را پایین بودن مقاومت آنها شکل داده است. با توجه به این امر که بریج های کانتی لور بر روی یک دندان قرار می گیرند، در نتیجه امکان آسیب دیدن آنها نیز افزایش می یاید.

بریج دندانی مری لند

قیمت مربوط به بریج دندانی کانتی لور بسیار مناسب می باشد. به عبارتی افرادی که در پی خرید بهترین انواع بریج دندانی هستند می توانند بریج های کانتی لور را در اولویت های خود قرار دهند.

بریج دندانی مری لند یکی از پرطرفدارترین انواع بریج دندانی

بریج های مریلند یکی از بهترین انواع بریج دندانی هستند که نحوه نصب این مدل از بریج ها مانند بریج های سنتی یا معمولی می باشد. تنها تفاوت میان بریج های معمولی و مری لند را مقدار تراش دندان های طرفی شکل داده است. در نصب بریج های مریلند تنها قسمت پشتی دندان ها را مورد تراش قرار می دهند. از سوی دیگر امروزه بسیاری از افراد در پی راهنمای استفاده از بریج های مری لند هستند. همچنین لازم به ذکر است که جنس مربوط به بریج های مری لند از فلز یا سرامیک می باشد.

منبع: هفت گنج

به "انواع بریج دندان (معرفی بریج)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع بریج دندان (معرفی بریج)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید