طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی

به گزارش وبلاگ چاپارها، اگر پیاز، روغن، نمک و حدود یک ساعت وقت دارید، پس حتما دست به کار شوید و پیاز کاراملی شده را برای غذاهایتان بخصوص ساندویچ ها آماده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیاز داغ چیپسی که سریع ترین روش تهیه پیاز سرخ شده است را آموزش داده بودیم اما اینجا می خواهیم طرز تهیه پیاز داغ عسلی را مرور کنیم.

طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ عسلی

  • پیاز 5 عدد
  • روغن 1 تا 2 قاشق غذاخوری
  • نمک به اندازه لازم
  • بالزامیک به اندازه لازم

طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی

1. خرد کردن پیازها

اولین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی این است که پیازها را پوست بگیرد و بعد آن ها را خرد کنید.

2. سرخ کردن پیازها

برای حداکثر تماس ماهیتابه با پیاز، از یک ماهیتابه مناسب سرخ کردن با ته ضخیم استفاده کنید. بعد ابتدا کف تابه را با روغن زیتون یا مخلوطی از روغن زیتون و کره در صورت استفاده (حدود 1 قاشق چایخوری برای هر پیاز) بپوشانید سپس تابه را روی حرارت میانه گرم کنید تا روغن براق شود. در نهایت پیازهای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا پیازها با روغن آغشته شوند. پیازها را به طور مساوی روی ماهیتابه پخش کنید و بگذارید بپزد و هر از گاهی هم بزنید.

بسته به اینکه شعله اجاق گاز شما چقدر قوی است، ممکن است لازم باشد حرارت را به طور میانه یا میانه کم کنید تا از سوختن یا خشک شدن پیازها جلوگیری کنید.

بعد از 10 دقیقه اندازهی نمک روی پیازها بپاشید و در صورت تمایل می توانید اندازهی شکر هم اضافه کنید تا در کاراملی شدن آن به شما کمک کند. یکی از ترفندها برای اینکه پیازها هنگام پختن خشک نشوند این است که کمی آب به تابه اضافه کنید.

3. هم زدن پیازها و نگهداری آن

اجازه دهید پیازها 30 دقیقه تا یک ساعت دیگر بپزند و هر چند دقیقه یکبار هم بزنید. به محض این که پیازها شروع به چسبیدن به تابه کردند، بگذارید کمی بچسبند و قهوه ای شوند، اما قبل از این که بسوزند آن ها را هم بزنید.

نکته مهم این است که پیازها را به اندازه کافی به حال خود رها کنید تا قهوه ای شوند (اگر آن ها را زیاد هم بزنید، قهوه ای نمی شوند)، اما نه آنقدر طولانی که بسوزند. بعد از 20 تا 30 دقیقه اول ممکن است بخواهید دمای اجاق را کمی کاهش دهید و اگر متوجه شدید پیازها در حال سوختن هستند، کمی روغن اضافه کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه پیاز داغ عسلی یک کاردک فلزی به شما کمک می کند تا تکه های قهوه ای شده را از کف تابه در حین کارامل سازی خراش دهید. همان طور که پیازها پخته می شوند، ممکن است متوجه شوید که به جای هر چند دقیقه یک بار، ماهیتابه را باید بتراشید. وقتی پیازها رنگ پررنگ و قهوه ای پیدا کنند. در سرانجام فرآیند پخت، ممکن است بخواهید کمی سرکه بالزامیک به آن اضافه کنید تا به لعاب زدایی تابه کمک کند و طعم بیشتری به پیازها بدهد.

نکات تکمیلی برای تهیه پیاز داغ

تهیه پیاز داغ از قبل به صورت کلی سرعت پخت غذای شما را بالا می برد بنابراین اگر دوست دارید راحت تر غذاهایتان را درست کنید حتما پیاز داغ را تهیه و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

پیاز قرمز یا قهوه ای!

از نظر فنی می توانید هر نوع پیازی را کاراملی کنید. اما در کل پیاز قهوه ای برای پخت و پز طولانی مدت گزینه بهتری است. به طور کلی پیاز قهوه ای به طور یکنواخت تری طلایی می شود، در حالی که پیاز قرمز، اگرچه طعم عالی دارد، رنگ ناهموار بنفش و قهوه ای پیدا می کند.

انواع روش تهیه پیاز سرخ شده

اگر می خواهید پیاز داغ عسلی شما مزه ای شیرین داشته باشد می توانید اندازهی شکر سفید یا شکر قهوه ای به پیازها اضافه کنید. برای این که پیاز داغ شما مناسب افراد وگان باشد بهتر است از کره برای سرخ کردن آن ها استفاده نکنید.

طرز پخت پیاز در سرخ کن یا ایرفرایر

اگر می خواهید پیاز داغ کاراملی خود را در سرخ کن تهیه کنید بعد از خلال کردن پیازها، روغن، نمک و زردچوبه را داخل ظرفی مناسب بریزید، هم بزنید و بعد کره را روی پیازها بریزید و آن ها را داخل سرخ کن قرار دهید. اجازه دهید پیاز بپزد. هر از گاهی هم بزنید تا پیازها به اندازه مدنظر شما کاراملی شوند.

موارد استفاده از پیاز داغ عسلی

از پیاز سرخ شده عسلی برای برخوردای از فواید پیاز و افزودن مزه برای غذاهای زیر استفاده کنید:

  • به عنوان رویه پیتزا اضافه کنید. طرز تهیه پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی و قارچ را در کتاب کاله بخوانید.
  • در پاستا هم بزنید.
  • به صورت فریتاتا بپزید.
  • به سالادهای گرم اضافه کنید.
  • به پنیر کبابی اضافه کنید.

نگهداری پیاز داغ عسلی

پیاز داغ عسلی یا کاراملی را می توانید تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. اما اگر دوست دارید آن ها را بیشتر نگهداری کنید بهتر است در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری در فریزر 3 ماه است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید