مرسدس بنز با پدال کلاچ خداحافظی کرد!

به گزارش وبلاگ چاپارها، مرسدس درنظر دارد تا سال 2025 میلادی فراوری پیشرانه های احتراق داخلی را 40 درصد و تا سال 2030 به اندازه 70 درصد کاهش دهد.

مرسدس بنز با پدال کلاچ خداحافظی کرد!

مرسدس بنز در هفته جاری خبری را منتشر نموده که واکنش های متفاوتی را نیز در پی داشته است! براساس اعلام رسمی این کمپانی آلمانی، از سال 2023 حضور انواع جعبه دنده دستی در محصولات مرسدس به تدریج کاهش خواهد یافت.

خداحافظی با پدال کلاچ بطور مستقیم با کاهش تقاضا برای این کلاس از خودرو ها در مجموعه مرسدس بنز ارتباط دارد. سخنگوی کمپانی در این رابطه می گوید: آنالیز های ما در بازار های مختلف نشان داده که مشتریان بیشتر به خودرو های تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید تمایل دارند که دیگر جعبه دنده غیراتوماتیک در آن ها جایی ندارد.

از سوی دیگر عدم سرمایه گذاری در زمینه فراوری جعبه دنده دستی از منظر اقتصادی نیز بسیار برای کمپانی سودآور خواهد بود، زیرا هزینه بیشتری را در مقایسه با انواع اتوماتیک به فراورینماینده تحمیل می نماید.

انتشار این خبر مخالفان خاص خود را نیز داشته و بیشتر گروهی را شامل می شود که بر لذت بیشتر رانندگی با جعبه دنده دستی تاکید دارند. به اعتقاد این دسته، تصمیم مذکور نشانگر عدم احترام مرسدس به گروهی از مشتریان و حذف حق انتخاب در هنگام خرید است.

به رغم تمامی این مسائل باید توجه داشت که خودرو های الکتریکی بازار جهانی در بیشتر موارد با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک و شکل پیشرفته ای از فناوری در توسعه جعبه دنده هماهنگ شده اند. با توجه به پیشرفت بسیار سریع الکتریکی ها عملا دیگر نمی توان آینده ای روشن برای نمونه های مبتنی بر سوخت های فسیلی و جعبه دنده دستی متصور شد.

مرسدس درنظر دارد تا سال 2025 میلادی فراوری پیشرانه های احتراق داخلی را 40 درصد و تا سال 2030 به اندازه 70 درصد کاهش دهد. حتی اگر مرسدس چنین رویکردی را نیز اعلام نمی کرد، دیر یا زود جهت تکامل صنعت خودرو کمپانی مذکور را نیز به چنین راهبردی سوق می داد.

نکته قابل توجه درباره این خبر به پیغام آن بازمی شود: برخلاف آنچه بعضی تصور می نمایند، فناوری و دستیابی به اشکال تازه آن نیازمند هزینه های سنگین نیست بلکه درجا زدن و اصرار بر فناوری های تاریخ گذشته است که به مراتب هزینه ها و آسیب های سنگینی را بر کار و کسب تحمیل می نماید...

منبع: فرادید

به "مرسدس بنز با پدال کلاچ خداحافظی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز با پدال کلاچ خداحافظی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید