معرفی پارک ملی غار ماموت ، طولانی ترین سیستم غاری دنیا

به گزارش وبلاگ چاپارها، پارک ملی غار ماموت (Mammoth Cave National Park) با مساحتی نزدیک به 53 هزار هکتار در غرب و مرکز استان کنتاکی آمریکا قرار گرفته است و طولانی ترین سیستم غاری در دنیا را درون خود جای داده است. این پارک در سال 1981 میلادی به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و به واسطه رودخانه گرین (Green River) به دو بخش با ویژگی های متمایز تقسیم شده است.

معرفی پارک ملی غار ماموت ، طولانی ترین سیستم غاری دنیا

در جنوب پارک ملی غار ماموت مرکز بازدیدنمایندگان، تورهای غار و بعلاوه راستاهای آسان قرار دارند. بخش شمالی پارک گسترده تر است و تنها با قایق می توان به آن دسترسی داشت. در این مکان، بیش از 60 مایل راستا پیاده روی و کوهنوردی به چشم می خورد. در ادامه با معرفی پارک ملی غار ماموت همراه با ما باشید.

تفریحات پارک ملی غار ماموت

در سال 1972 میلادی کاوشگران حرفه ای غار پیروز شدند تا راهی را پیدا نمایند که غار ماموت را به سیستم فلینت ریج (Flint Ridge) پیوند می دهد و همین نیز سبب شد تا این سیستم غاری به گسترده ترین سیستم غاری در دنیا تبدیل گردد. بیش از 400 مایل از راستاها و دالان های این غار کشف شده و هر ساله نیز راستاهای تازه ای اکتشاف می شوند. بازدیدنماینده ها به همراه تورهای مختلفی می توانند در درون غار گردش نمایند.

از جمله تفریحاتی که می توان در پارک ملی غار ماموت انجام داد می توان به پیاده روی، کوهنوردی، کمپینگ، دوچرخه سواری و اسب سواری اشاره نمود. در رودخانه گرین و بعلاوه رودخانه نولین (Nolin River) نیز می توان با اجاره کایاک و قایق، از گردش در این رودخانه ها لذت برد. نکته جالب توجه در خصوص این پارک ملی آن است که شما بدون هیچ گونه گواهی یا اجازه رسمی می توانید در رودخانه ها و نهرهای درون پارک به ماهیگیری مشغول شوید. به لطف این سیستم غاری گسترده، رودخانه گرین محل زندگی گونه های نادر و در خطر انقراضی از ماهیان است.

غارنوردی در پارک ملی غار ماموت

تورهای مختلفی در پارک ملی غار ماموت و سیستم غاری آن برگزار می شوند از سطح آسان تا سطح بسیار سخت است. آسان ترین سطح این تورها نیز شامل تمام سنین می گردد و حدود 30 دقیقه زمان می برد. اگر در پی هیجان بیشتری هستید، می توانید با تور شش ساعته درون این سیستم غاری گردش کنید. با اینکه ورود به درون پارک ملی غار ماموت رایگان است اما تورهای درون غار هزینه های مختلفی دارند و بهتر است که از قبل نسبت به رزرو آن ها اقدام کنید.

کمپینگ در پارک ملی غار ماموت

بزرگترین و راحت ترین محل کمپ در پارک ملی غار ماموت، اردوگاهی به همین نام است که در فاصله یک کیلومتری از مرکز بازدیدنمایندگان واقع شده است. یک جنگل بان همواره در اینجا حضور دارد و از جمله دیگر امکانات این اردوگاه نیز می توان به 111 جایگاه مخصوص کمپ و بعلاوه فروشگاه اشاره نمود.

میپل اسپرینگز گروپ (Maple Springs Group) اردوگاه دیگری در پارک ملی غار ماموت به شمار می رود که در بخش شمالی رودخانه گرین واقع شده است و برای اردو زدن گروه های بسیار بزرگ مناسب است. دو تا از هشت بخش این اردوگاه دارای آب و برق هستند و همین نیز کمپ زدن در اینجا را بسیار راحت می نماید. البته باید توجه داشت که دسترسی به این اردوگاه از سمت مرکز بازدیدنمایندگان آسان نیست و برای رسیدن به آنجا حدود 30 دقیقه رانندگی و بعلاوه قایق سواری احتیاج است.

هوچین فری (Houchin Ferry) دیگر اردوگاهی است که در این پارک ملی واقع شده است که بسیار ساده و مقرون به صرفه است و در بخش بسیار دوری در غرب پارک قرار گرفته است و 12 مکان برای برپایی چادر دارد. البته سرویس های بهداشتی قابل حمل و بعلاوه شومینه برای آتش روشن کردن از دیگر امکانات این اردوگاه محسوب می گردد.

اقامت در نزدیکی پارک ملی غار ماموت

اردوگاه های نامبرده شده در بالا تنها برای کمپینگ و چادر زدن در فضای باز مناسب هستند، اگر در پی آن هستید تا درون پارک ملی غار ماموت و در داخل یک ساختمان اقامت کنید، تنها گزینه در دسترس شما، مهمان خانه ای کلبه ای در آنجا است. در اینجا، چندین کلبه و اتاق به سبک متل قرار دارند که مهمانان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

در نزدیکی این پارک ملی نیز شهری به نام کیو (Cave City) قرار گرفته است که حدود 20 دقیقه رانندگی فاصله دارد و در آنجا می تواند چندین هتل و مهمانخانه با قیمت های مختلف را مشاهده کرد. در فاصله 45 دقیقه رانندگی بولینگ گرین (Bowling Green) و در فاصله 30 دقیقه رانندگی گلاسگو (Glasgow) قرار دارند که هتل های بیشتری را می توان در آنجا پیدا کرد.

دسترسی به پارک ملی غار ماموت

پارک ملی غار ماموت در فاصله مساوی بین لوئیس ویل در استان کنتاکی و نشویل در استان تنسی واقع شده است. هیچ گونه حمل و نقل عمومی به سمت این پارک ملی وجود ندارد و باید از ماشین شخصی خود بهره ببرید. برای رسیدن به این پارک نیز باید در جاده I-65 حدود 90 دقیقه رانندگی کنید. برای سفر از لکسینگتون استان کنتاکی به این پارک ملی نیز حدود دو ساعت زمان ضروری است.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "معرفی پارک ملی غار ماموت ، طولانی ترین سیستم غاری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پارک ملی غار ماموت ، طولانی ترین سیستم غاری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید