هشدار اورژانس؛ افزایش 32 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی

به گزارش وبلاگ چاپارها، علائم مسمومیت با گاز مونوکسید شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزاست. با وجود اینکه علائم این مسمومیت بسیار ساده است؛ اما مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کشور همچنان اتفاق می افتد و مردم دچار مشکل می شوند.

هشدار اورژانس؛ افزایش 32 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مسمومیت 4776 نفر با گاز مونوکسید کربن از ابتدای مهر ماه تا به امروز اطلاع داد که به گفته وی این آمار نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد پیدا نموده است.

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه که هوا رو به سردی می رود مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نیز شایع می گردد، از مسمومیت 4776 نفر با گاز مونوکسید کربن از ابتدای مهرماه تا به امروز اطلاع داد و اضافه نمود: 3115 نفر به وسیله همکاران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و 271 نفر هم با تشخیص اولیه فوت کردند که این آمار نسبت به همین مدت در سال گذشته 32 درصد رشد پیدا نموده و این نگران کننده است.

وی با بیان اینکه علائم مسمومیت با گاز مونوکسید شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزاست، گفت: باوجوداینکه علائم این مسمومیت بسیار ساده است؛ اما مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کشور همچنان اتفاق می افتد و مردم دچار مشکل می شوند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان اورژانس کشور که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، این را هم گفت: سردرد، خستگی، تغییر صدا، ضعف و بی حالی و تهوع و استفراغ از جمله علائم این مسمومیت هستند که معمولاً با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شوند؛ اما مشکل زمانی جدی خواهد شد که سطح هوشیاری در این افراد کم گردد.

وی با بیان اینکه شرایط دودکش ها هرچند روز یکبار باید رصد گردد گفت: اگر کسی دچار گازگرفتگی شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و بیمار را از محیط خارج کرد و با اورژانس تماس گرفته گردد.

در ادامه، دکتر جواد نوفرستی مدیرعامل انجمن جامعه ایمن و رئیس کارگروه ملی پیشگیری از مرگ های خاموش گفت: افزایش حوادث گازگرفتگی و فوتی های ناشی از آن رابطه مستقیمی با سرمای هوا دارد.

به گفته معمولاً بالاترین آمار فوت ناشی از گازگرفتگی هرساله مربوط به ماه های آذر و دی است.

رئیس کارگروه ملی پیشگیری از مرگ های خاموش در سرانجام مطرح کرد: عامل اصلی گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن، پوشاندن درزهای ورودی هوای تازه به محیط منزل است و عامل دوم هم دودکش های رها شده و بدون عایق در نمای ساختمان هاست که در سرمای شدید کارکرد خود را از دست می دهند.

منبع: عصر ایران

به "هشدار اورژانس؛ افزایش 32 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اورژانس؛ افزایش 32 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید